Paardenhouderij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 12:21

Ik weet niet of het hier goed staat.
Maar mijn moeder was net voor mijn zus anar school gegaan.
En vertelde dat ik later paardenhouderij wou doen enzo.
En de school zij dat ik dan handel en admenistratie kon doen en dan later dorstromen.
Ik weet het nu niet meer, is dit waar?
of meot ik nu naar een landbouwschool?

Party!!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 19:45

Ik weet niet op wat voor school je nu zit, maar er zin verscheidene MBO opleidingen mbt paardenhouderij, en ook nog een hele hoop HBO... Ik weet niet op wat voor school je nu zit, dus de vraag is een beetje onduidelijk.

De Groene Welle in Zwolle heeft een MBO opleiding, en daar kun je volgens mij nog steeds met een MAVO diploma naar toe. Voor de HBO geldt een HAVO diploma. 'Tis helaas al een tijdje geleden dat ik me hier in verdiept hebt...

Succes in ieder geval!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:40

ik zit op de groenewelle in zwolle.
ik heb een VBO diploma maar je zult dan wel bepaalde vakken op C niveau moeten afronden.

en neej je hoeft niet persee een agrarisch voorbereidende onderwijs te hebben gevolgt (bijv. vbo of mavo richtin landbouw..)

als je het eens beter wilt weten vraag dan gewoon een informatie pakket aan bij een mbo paardhouderij bij jou in de buurt.. daar staan precies de voorwaarden in geschreven...

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:43

Als je een vooropleiding op een agrarische school heb gehad ( VMBO) kun je vrijstelling krijgen voor bepaalde vakken( licht eraan wel nivo je doet).
Als je dan ook praktijk heb gehad op die AOC dan kun je daar dus ook vrijstelling voor krijgen.
Dus als jij van een bv, mavo school komt, krijg je vrijstelling in bepaalde theorie vakken, en word je praktijk bijgespijkert zegmaar.
Zo heeft een leraares van een MBO paardenhouderij het mij uitlegt.
Ik ga die opleiding ook doen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:58

Op een bassis school
in groep 8
moet ik dan eerst 4 jr leren op ene handel en administratie
en dan een opleiding?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:14

als je nog op de basisschool zit zul je eers een vooropleiding moeten doen. dat kan zijn vbo/mavo dan kun je naar de MBO paardhouderij
als je bijv havo vwo etc gaat doen kun je ook naar de HBO paardhouderij.

rebati dat idee van vrijstelling omdat je een agrarische opleiding hebt gehad kun je vergeten...althans in de paardhouderij vaak wel.
kijk je kiest bij vmbo voor agrarisch an krijg je veeteelt/dierhouderij. als jij dan dierhouderij/veeteelt gaat doe op mbo dan krijg je idd vrijstelling voor bepaalde dingen om dat het dezelfde kant opgaat.
met paardhouderij is dat dus niet mogenlijk omdat er geen vmbo paardhouderij is (of dat moet nu nieuw zijn)
maar idd als je bepaalde vakken op een bepaald niveau hebt afgesloten krijg je vrijstelling.
zo heb je bijvoorbeeld scheikunde op VBO C niveau gedaan dan krijg je daar op de MBO vrijstelling voor etc...

oh tifanny als jij werkelijk met paarden gaat weken hoef je niet een mavo administratie te doen hoor. je kunt ook bijv vmbo agrarisch doen.
maakt in princiepe niet uit wat voor soort mavo (of vbo, havo etc) doet
zolang je maar voldoet aan een vakkenpakket met bepaald niveau..

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 11:14

thnx

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:37

rebati dat idee van vrijstelling omdat je een agrarische opleiding hebt gehad kun je vergeten...althans in de paardhouderij vaak wel.
kijk je kiest bij vmbo voor agrarisch an krijg je veeteelt/dierhouderij. als jij dan dierhouderij/veeteelt gaat doe op mbo dan krijg je idd vrijstelling voor bepaalde dingen om dat het dezelfde kant opgaat.
met paardhouderij is dat dus niet mogenlijk omdat er geen vmbo paardhouderij is (of dat moet nu nieuw zijn)

Nou Jillero, zo is mij dat uitgelegt vorige week woensdag door die school.
Dus lijkt me ook wel anders horen ze dat niet te zeggen.
En het was voor paardenhouderij dusja..

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:40

ik bedoel kijk je kunt vrijstelling krijgen ja voor scheikunde wiskunde etc..... mits je in dat vak examen hebt gedaan op een bepaald niveau... maar voor de specifieke paardenvakken zoals basisverzorging paarden of paardenverzorging niet. dat bedoel ik ermee. voor de algemene vakken wel.. dat probeerde ik uit te leggen..

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 15:18

ehm ik snap het nog niet
jip en janeke taal (blonT) Lips are sealed Scheve mond