Jamaica aan de kletter, YES!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Jamaica aan de kletter, YES!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 19:07

ok, deze titel zal wel heel stom klinken, maar toch is het zo.
jamaica was altijd braaf onder het zadel, weleens een bokje, weleens een beetje steigeren, een beetje drammen, en als ze ergens van schrok, sprong ze 3 meter opzij, en dat was het wel zo'n beetje.
Gister was ik aan het losstappen, mijn bijrijdster mieke stond in de bak, en we waren een beetje aan het kleppen. Ineens in een hoek schrikt jamaica ergens van, en zet het op een lopen!! (heeft ze dus nog nooit gedaan!!!) Het bleef echter niet bij het lopen, maar er kwamen een stel hevige bokken bij (hoge dus! Normaal bokt ze 5 cm van de grond af)
Dit was altijd een moeilijk punt voor mij. Ze deed precies waar ik zo bang van ben, en ik wist dat dit moment ooit zou komen, alleen wanneer was de vraag. Tja, dat was gister dus.
Het eerste wat door me heen schoot: "wat doet ze nou?????" Verward Verward
Ik raakte mijn beugel kwijt, maarja, ik heb 2 jaar voltige gedaan, heb altijd pony's van boertjes verzorgt die geen zadels hadden, dus tja, ik lig er niet zomaar naast. Ik schijt wel 7 kleuren, maar ik knal er niet af.
In plaats van bang te worden en me angstig aan het zadel vast te klemmen gooide ik mijn benen in de strijd. Wil jij galoperen paard??? Prima!
Ondertussen bleef mieke maar op me in praten, achterover, hand laag, zoek je beugel op, en jamaica bleef maar bezig.
Voorheen had ik haar geprobeert tot stilstand te krijgen, om vervolgens met knikkende knieen af te stappen, maar ik was nu gewoon zo pissed!!!
Ik heb haar niet op haar flikker gegeven, althans, niet met de zweep erover heen o.i.d.. In plaats daarvan heb ik haar gruwelijk (voor ons doen Haha!) aan het werk gezet, waar jamaica het niet zo mee eens was, en hier en daar nogeens een bokje gaf.
Mieke weet mijn angst, en vroeg of het wel ging. Jawel zei ik nog, dat komt straks wel, als ik ernaast sta, maar tot op heden is de angst nog niet gekomen.
Ik mag mezelf nu toch wel een schouderklopje geven??? Haha!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:38

Goed gedaan joh, toch maar mooi je 'angst' overwonnen!
Dacht bij je titel wel even Verward maar het klopt toch wel als je het verhaal leest.
Schouderklopje mag je je zelf zeker wel geven hoor Lachen

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:50

Zie je nou wel, het komt goed!
Nu nog op een groot paard.... Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:05

you go stef

heel goed

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:12

toppertje!!
Ik hoop dat gevoel ook nog ooit eens te krijgen...

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:14

goed gedaan hoor. je mag trots wezen op je zelf

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:34

Goed zo, vaak helpt het idd, om flink aan het werk te gaan. Super dat je het zo gedaan hebt. En idd, niet gelijk die zweep erover, daar kun je grootse ongelukken van krijgen.

Ennuh dat schouderklopje mag hoor Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:54

Goed bezig stef, k had t wel graag willen zien eigenlijk Haha! Jamaica aan de scheur

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:56

*geeft schouderklopje*

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt!
Toen ik Tos net had, hield ik hem altijd heel erg in, durfde hem niet te laten gaan waardoor hij heel druk werd.
Toen moest ik dus leren hem te laten gaan en niet constant terug te nemen...
Waren echt ramplessen, maar achteraf geeft het dan toch wel een super gevoel Haha!

*geeft Stef nog een schouder klopje*

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:33

Goed hoor!
Zo'n moment heb ik ook ooit een X met Dien nodig, maar die komen helaas nooit op bestelling.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:54

Goed gedaan, hij zal het misschien nog een keer doen maar het zal niet vaak gebeuren als je het nu goed uitgevochten hebt...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 21:26

Tnx allemaal, vooral het complimentje van kim via msn Haha! Lovers
De angst is nog steeds niet gekomen, morgen weer rijden, eens zien of er dan een beetje land mee te bezeilen is.

Als ze nu maar niet van zulke fratsen uit gaat halen als ik les van Sanne beyerman heb Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:35

Goed opgelost Stef *schouderklopje*
Ik wist al wat je zou gaan zeggen bij het lezen van je titel *LOL*

Morgen weer zo oplossen als ze nog een beetje last van naweeën heeft hoor Haha! Maar waarschijnlijk loopt ze morgen als een trein!