Dronken Hoefslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Dronken Hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 09:31

Hebben jullie dat nou ook??

Is de bak aangesleept en binnen een week ligt er een hoefslag met allemaal bochten en hobbels. Het lijkt wel alsof mensen dronken hun paard rijden.

We konden echt geen normale volte meer rijden bij E vanwege de bocht naar binnen die er bij de E zit Haha!
Ben dus maar eens aktief geworden en heb even 30 meter hoefslag recht gelegd, nou hopen dat iedereen vandaag die netjes gaat volgen anders kan ik vanavond weer beginnen. Schijnheilig

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 09:40

Hobbels okee, dat kan ik begrijpen. Maar die bochten Verward ? Ik ben benieuwd hoe die mensen dan op de weg rijden, of tijdens een buitenwedstrijd.
Gelukkig zijn ze bij mij op de club recht-toe recht-aan Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:31

Ik ken een manege waar de hoefslag 1 tot 2 meter van de bakrand afligt. Dat is pas erg, dan kun je niet meer fatsoenlijk op de binnenhoefslag rijden. Dat doe ik heel veel.
Maar verder niet zo veel last van kronkels. Wel dat mensen geen hoeken rijden.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:00

Nooit last van...
Ik volg als ik een uur zelf aan het rijden ben geen heel rondje de hoefslag... ben constant volters aan het rijden, wijken, hand veranderen...
Volgens mij raar om te zien, geen figuur in te ontdekken...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:03

Dan is het handig als je de enigste bent die in de bak rijdt Knipoog

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 11:18

Volgens mij zitten ze stiekum thuis eerst aan de alcohol en gaan dan rjden ofzo Haha!
als je dus binnenhoefslag rijd komt je zelfs stukjes hoefslag tegen Haha!

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:51

binnen een week pas?! bij ons is het al hobbelig (niet echt slingerend) na de eerste lessen!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:53

alcoholcontrole Haha! , misschien kun je nog boetes uitdelen ook hahaha

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:29

Ik zie zoiets wel eens in het bos, een heel slingerspoor van hoefafdrukken. Alsof daar idd een dronken ruiter (of dronken paard Haha!) heeft gelopen. Ik doe dat overigens ook wel eens, op een volkomen egaal pad. Zodat de ruiter die na mij komt zich hetzelfde afvraagt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:06

Weet je wat pas echt erg is, een hoefslag met een diepte van 20 cm, en als je dan op een kleintje rijdt, moet ie uit de hoefslag springen voor een figuur. Maar dat ligt ook meer aan het "onderhoud" van de bak.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:49

jaaa met zo'n bochtje zeg maar om de E en de B heen!
dat doet mijn moeder hier thuis!!

zoooooo irritant! en mn vader maar om de dag de bak slepen omdat ik anders niet fatsoenlijk kan rijden met mn paard!
en die hoeken mega afsnijden echt irritant!

op veel maneges zie je dat ook, kijk je vanaf de M naar de F dan zie je echt zo'n bochtje om de B heen!zo'n kronkel ff van de hoefslag af en weer terug erop, echt vaag als je zo scheef rijdt!

maar hier thuis is dat dus ook, en daar kan ik me zo gruwelijk aan irriteren!

en als onze bak weer mooi gelijk is en ik rijd als 1e dan ligt er een mooie nette hoefslag&goed de hoeken ingereden en mn moeder+paard ploegen het weer lekker om naar afgesneden hoeken en een kromme hoefslag!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 23:54

Ik ben er altijd als de kippen bij als de bak net gesleept is, dat rijdt voor mijn gevoel 10x beter. Ik ga netjes de hoeken door, maar in galop lukt dat niet. Baduh gaat er te hard voor en als ik hem recht op het hek afstuur doet hij met een beetje pech een poging eroverheen te jumpen.