nee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limel
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Breda

nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 16:53

verkeerd
Laatst bijgewerkt door Limel op 25-01-03 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:57

Ach, die geruchten gaan over elke handelaar....
Ik hoop dat je verzorgpony een heel lief baasje zal vinden.

Limel
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 17:04

sorry verkeerd
Laatst bijgewerkt door Limel op 25-01-03 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:42

ik ben een aantal keer bij Melanie geweest en ik vind het er idd een klein beetje rommelig, maar ik heb wel een goede indruk van ze. Toen ik er was stonden de paarden er goed bij, (sommigen met een lekkere warme deken in het land en de bak), en er stond een kruiwagen brood als tussendoortje klaar.... (voor de paarden... niet voor mij...Haha!)
Ik heb het idee dat de mensen daar wel goed met paarden omgaan.....

Over elke handelaar gaan slechte verhalen..... en de staleigenaar waar ik met Banjer sta zegt dat alles een kern van waarheid bevat.... een handelaar moet immers zijn brood verdienen door paarden te verkopen.....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:53

Ik heb alleen gehoord dat ze paarden heel jong inrijden verder eigenlijk niets negatiefs.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:20

Ach, mij hebben ze een paard geprobeerd te verkopen die atrtrose had en op zooltjes stond, toen ik zei dat 't een probleem was had ze ineens geen artrose meer Verward erg vreemd... geen goed gevoel daar gekregen.

Het andere paardje waar ik voor kwam was ziek, maar ze hebben niks gezegd van tevoren, lekker dan.....

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:36

Ben dr een paar keer geweest, ik vertrouw ze voor geen meter daar.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:51

Wij waren d'r wezen kijken voor een kleine betrouwbare pony voor een meisje van 9, maar bij het proefrijden mocht ze niet eens met hem galopperen en in de stal mocht ze ook niet zelf poetsen/opzadelen enz. beetje vreemd daar hoor! een ander meisje had d'r een paard vandaan met cornage, niet dat t erg is maar dat hgadden ze dr niet bij verteld!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 19:23

tsja, een handelaar moet zn paarden verkopen als werk, en over de 'gebreken' die de paarden hebben die daar vandaan komen, daar heb je toch een keuring voor?!
een DA komt er echt wel achter, zelfs vaak al bij een klinische keuring, als er echt iets niet goed zit!

en over elke handelaar gaan slechte verhalen, maar t zal allemaal wel meevallen denk ik altijd maar!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:55

ik heb ook slechte ervaringen met BM stables

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:59

wat ik positief vind aan Melanie is dat ze een half jaar inruilgarantie geeft ("Je weet pas hoe een paard is als ie een langere tijd bij jou staat")

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:05

ehh, die inruil schijnt weer met voorwaarden te zijn.

gewoon keuren dus voordat je koopt en niet terug willen brengen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:09

germie schreef:
ehh, die inruil schijnt weer met voorwaarden te zijn.

gewoon keuren dus voordat je koopt en niet terug willen brengen


dat zou ik niet weten over die voorwaarden... ik ben al meer dan 2 jaar gelukkig met mijn eigen Banjertje... Lovers Haha!

Ik ga denk ik wel bij haar kijken of ze leuke paardjes heeft als ik naar Groningen ga verhuizen.... want dan wil ik er een paardje bij kopen.....

En idd zeker weten laten keuren... maar dat doe ik met elk paard dat ik koop... niet alleen bij de BM Stables....... Ik heb Banjer van een particulier vrouwtje gekocht... en ik heb haar ook laten keuren.....

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:36

Ow ik vind het erg k*t dat ik je je zo zorgen maakt over je exverzorgpony!
Kun je die man niet opbellen??Dan weet je meteen meer!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:48

xdenisex schreef:
Ow ik vind het erg k*t dat ik je je zo zorgen maakt over je exverzorgpony!
Kun je die man niet opbellen??Dan weet je meteen meer!

Melanie is een vrouw... en als je belt zal ze je idd graag te woord staan.... heel aardig mens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:55

Ik ben denk ik een van de weinige die op BM stables geweest is, het paardje van een stalgenootje komt er namelijk vandaan. Met de geruchten die ik hier hoorde in mijn achterhoofd liep ik met knikkende knieeen de stalruimte in, bang voor wat ik aan zou treffen.
Echter, het tegendeel bleek waar te zijn!
De paarden zagen er allemaal netjes uit, geen enge wonden of gore plekken die in geen maanden een borstel hebben gezien.
De stallen waren bij sommige (grote) paarden naar mijn mening aan de kleine kant, maar absoluut niet TE klein. Sommige paarden stonden onder deken, waarvan sommige dekens wat groot oogden, maarja, als handelaar zijnde kan je denk ik geen dekens blijven kopen.
De stallen waren allemaal netjes schoon, en de paarden maakte een vrolijke gezonde indruk.
Wel zijn er punten die me niet aanstaan. Zo is zij zelf er nogal voor om paarden jong in te rijden (2/2.5) zo ook het paardje van mijn stalgenootje.
Verder vind ik melanie een beetje vaag, moeilijk te peilen mens. Maar ach, je kan in je leven nu eenmaal onmogelijk met iedereen door 1 deur.
Wees gerust, ik geloof niet dat je paardje het daar slecht zou hebben

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 00:10

Uhm...ik weet niet of ik me heel veel op mijn hals haal door dit te schrijven maar....:
Ik heb zelf geen directe ervaringen met BM stables, maar als Simone te horen krijgt dat hij meerder malen is teruggebracht (dat zei ze van af de eerste dag dat ze hem had, en waarom zou ze dat in godsnaam verzinnen??) en als dat hier op bokt wordt gezet, er wordt verteld dat hij nooit is teruggebracht door natasha? EN dat jordy daar door een DA is gekeurd die 'niet' heeft gezien dat jordy een hangend rooster heeft, en die jordy een jaar ouder gaf dan hij was? Dat ze niet mag galoperen tijdens het voorrijden.....mmm...de paarden worden goed verzorgd, dat geloof ik best....maar of als zo eerlijk gaat Verward

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 15:53

De paarden worden goed verzorgd maar de mensen daar zijn niet te vertrouwen. Ze liegen verzinnen steeds iets anders en zijn zeer achterdochtig. Ook die inruilgarantie slaat nergens op want je bent verplicht weer een ander paard van hun te nemen. Kennissen hebben een paard daar gekocht en ik was erbij, je moet niet vragen wat voor stennis er allemaal is geweest toen de DA kwam keuren en een opmerking maakte over het paard, ze flipte helemaal door.
Het was dat het kind het paard zo graag wilde maar we hebben meerdere malen op het punt gestaan te vertrekken het het zo te laten. We zijn dr uren geweest want die mensen zijn leken en hadden een naar gevoel over de stennis. Ik kan je zeggen ze vroeg mij steeds om advies of ikhet wel niet zou doen, nou ik hoef dat paard niet en het is hun geld dus hun moesten die keuze maken. Ik was meegeweest om te kijken of het paard geschikt was voor het kind en later om hem te vervoeren. Ik had het paard laten staan ongeacht of het een super beest was alleen al door dat rare gedoe van hun. Maarja.......ik snap best dat mensen in hun grapjes trappen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 01:19

Ik heb mijn oude merrie ook via een handelaar gekocht, hij is (was) new forest hengstenhouder en handelde ook in kwpners en ander spul. Hij had mij met een groene pony naar huis gestuurd met een gebrek. Hij liep zo nu en dan kreupel. Toen ik een proefritje op haar had gemaakt bleek dat niet te zijn maar ze was bokkig en erg groen maar dat had ie erbij gezegd. Ze was tevens onbeslagen. We hadden een medische keuring afgesproken en omdat we op die dag niet aanwezig konden zijn (stom achteraf gezien) zou hij het paardje komen brengen met een geldig keuringsrapport. Nou het paard kwam maar niet het rapport! De merrie was enorm dominant eigenlijk agrresief naar andere paarden en nauwelijks te rijden. We mochten haar wel inruilen. Wat ons meteen opviel dat ze voor beslagen was en de toenmalige vrouw van hem zei als een paard niet helemaal rad is slaan we er een ijzertje onder en dan lopen ze meestal wel goed... Ik kreeg daar onze huidige pony voor en dat was ook gigantische kat in de zak. Het duurde 4 jaar voordat ik met haar normaal kon rijden! Omdat ze in een behoorlijke verwaarloosde toestand naar mij was gekomen heb ik hara niet teruggebracht. We kwamen m later tegen en toen zei hij dat hij dacht dat we die ook zouden inruilen...
Heeft wel niet met de handelaar te maken in dit topic maar er zullen best redelijke en eerlijke handelaren zijn! Alleen koop ik liever bij een fokker die passie heeft voor zijn paarden. En ook die kunnen je belazeren Scheve mond

Limel
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 22:07