Eindelijk de kast af, en weer gereden.. met update

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Eindelijk de kast af, en weer gereden.. met update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:57

Ik had me een tijdje terug voorgenomen zelf een grotere kast te bouwen omdat ik er een zadel bij wilde hebben en mijn huidige kast met 1 zadel al te klein was geworden door mijn hele paardenspullenverzameling die ik steeds onder handbereik wil houden.

Het is een kast geworden van 80 bij 60 bij 200, met nog wieltjes eronder, dus Gerrit, de stalhouder, stond ervoor te springen, zo van... "die is hoog" Knipoog Het was een enorm werk, vooral omdat alles eerst een paar keer in de grondverf moest en daarna in de dekkende verf die amper droogde vanwege de vrieskou (zelfs in ons schuurtje Knipoog )
Aan de binnenkant heb ik railsen geschroefd, 3 aan de achterkant (2 voor planken en 1 voor de zadelsteunen die ik zelf gefabriceerd heb van plankensteunen en houten gordijnroedes). Aan de zijkanten in het midden ook nog een rails waar ik steunen in kan haken voor het zadel of voor andere dingen die ik op wil hangen (longeersingel, hoofdstellen, peesbeschermers etc.) Aan de deur moet ik nog wel twee hoofdstelhaken monteren, maar ik had het verlengsnoer vergeten, dus dat heb ik maar uitgesteld. Van een windhaakje heb ik tenslotte een stangetje gemaakt waar mijn halstertouwen, longeerlijn en sporen aan hangen. Slotje er in, en toen ik hem naar stal verhuist had (een heel gedoe trouwens, hij kon amper de buitendeur nog door bij ons thuis) bleek dat ik toch nog te veel troep had... Frusty Nou, ja... Met deze ruimte moet ik het doen. Ik kan er in elk geval niets meer bij op zetten Schijnheilig

Ik heb foto's gemaakt, maar ik kan helaas nog niet uploaden, dus als iemand mij daarbij kan helpen? Graag...

Ook heb ik vandaag voor het eerst in twee weken weer eens gereden. De laatste keer was een stapritje met Minkyboy waarbij we bijna onoverkoombare ijsplassen tegenkwamen op ons pad... Nu konden we door de kletsnatte buitenbak banjeren.
Toch was hij nog/alweer best stevig, en ik ben blij dat ik doorgezet heb en ondanks nattigheid van onder en van boven weer even heb geoefend. Andrew was heel soepel en ontspannen en ik heb vooral weer geprobeerd de achterhand er meer onder te krijgen zodat hij beter rechtop gaat lopen.
Het was me gisteren pas opgevallen hoe zijn kontspieren waren geslonkendoor het weinige rijden de afgelopen anderhalve maand! Hopelijk komt het er snel weer bij Lachen


Hopelijk binnenkort een plekje om up te loaden en dan zal ik weer eens foto's proberen te plaatsen van mijn eigenwijze mannetje
Laatst bijgewerkt door joyce B op 16-01-03 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:28

Sjees, die kast van jou is GROOT! En nogal blauw Haha!

Maar ziet er goed uit, ben benieuwd naar de binnenkant! Nu mijn nieuwe kast nog, die ik nu heb valt echt bijna van ellende uit elkaar...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:24

Kasten-oorlog ten westen van DRachten Haha! Geweldig, lang leve pensionstalling!

Maar petje af Joyce, dat je dat zelf hebt gemaakt. Vind ik knap, ik ben zelf niet zo handig.... Scheve mond
Kijk uit naar de foto's!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 21:11


Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:16

Handig!!!!

Wel erg blauw Haha!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:27

wow, die is groot..... en blauw natuurlijk Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 21:02

Dat dacht ik ook toen ik hem net geverfd had en 's avonds de schuur binnenkwam en ik het licht aan deed *LOL* Maar goed, niet verkeerd. Beter dan knal oranje Knipoog Dat had ik een keer in mijn slaapkamer met de kozijnen gedaan. Viel ook anders uit dan op het staaltje Knipoog

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 21:39

joyce B schreef:
Dat dacht ik ook toen ik hem net geverfd had en 's avonds de schuur binnenkwam en ik het licht aan deed *LOL* Maar goed, niet verkeerd. Beter dan knal oranje Knipoog Dat had ik een keer in mijn slaapkamer met de kozijnen gedaan. Viel ook anders uit dan op het staaltje Knipoog


wahaha, dat hadden we ook met onze woonkamer. we hadden een lekker heftige oranje uitgekozen, maar op de muur werd t tog iets te oranje. dus maar gauw een zachter kleurtje uitgezocht, uiteindelijk hebben we nu twee knaloranje muurtjes Haha!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:09

oh nee, we hadden een keer een kast die niet zo mooi meer stond met couleur locale gedaan heel zacht : colorado rood; hele kast uit elkaar, schuren en schoonmaken...
Uiteindelijk leek-ie zo roze maar ja als 't opdroogt; MOOI NIET!!
Zitten nog steeds met barbie roze kast, in een ver hoekje ... toch maar weer eens wat aan doen Huilen Koe