longeren met pessoa werpt definitief vruchten af

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 21:36

Hahaha...ben ik net die pessoa zat!!! Scheve mond\
Bij Imi werkt dubbele longe veel prettiger en sinds ik bij Vivian les werkt de pessoa bij Maril niet meer zo lekker. Vraag me niet waarom, maar voorheen werd hij er beter van en nu eerder slechter Verward Verward
Vandaag dus de gogue gekocht, daar longeert mijn instructrice Maril mee. Kijken hoe dat gaat dan maar......
Maar heb wel veel baat gehad hoor bij de pessoa, superding is het! Party!!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:25

Wbt de standen:
Er zit een trainingsschema bij en je mag dus nooit te snel beginnen met het verwisselen van de standen. Je paard moet aan de africhtingsgraad toe zijn. Een jong paard zet je dus niet in stand 4: dressuurhouding.
De eerste tijd als je begint moet je zowiezo alleen stand 1 en 2 aanhouden en dan misschien eens naar stand 3 gaan. Das opgericht zat als je paard nog geen Z nivo is. Je kunt het natuurlijk toch doen, maar je hebt er geen baat bij, want je bent je ontspanning kwijt, hij kan zijn rug wegdrukken en weg is dus je resultaat.
Met Marillion begin ik altijd op stand 1, dan naar stand 2 en als ie lekker ontspannen is nog eventjes op stand 3 en dan terug naar 1. Imatador hetzelfde verhaal, alleen die doe ik ook nog op stand 4. Maar altijd laag eindigen. Denk maar aan hoe je rijdt, dan rag je hem (als het goed is...) ook niet meteen in de oprichting en geef je na een uur lange teugel en uitstappen maar.
Het is belangrijk dat je paard ontspannen is, dat is nl het hele doel. Je kunt je paard niet bij elkaar trekken, door die katrolletjes, hij wordt dus gestimuleerd om nageeflijk en met gebruik van achterhand te lopen, maar hij wordt er niet toe gedwongen.
Zet je het ding lekker strak, trek je hem ook in de krul, maar dan is het effect dus totaal weg.

Ik ben het niet helemaal eens dat het paarden die van nature sterk in de acherhand zijn ietsje stoort. Ieder paard heeft van nature de neiging op de voorhand te gaan. Het paard van mijn vriendin loopt makkelijk met zijn acherhand eronder, maar blijkt opeens aan de pessoa veel ruimer te gaan lopen. Je moet gewoon kijken of het werkt voor jouw paard, want het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken.
Mijn paard heeft het boek momenteel even uit en loopt gewoon te lanterfanten aan die pessoa, vandaar dat ik nu de gogue gebruik. Met de pessoa loopt ie gewoon rond te kijken en hij wordt er alleen maar slechter van. De gogue past op dit moment beter bij hoe ik mijn paard train (l/r/d).
Maar toen mijn paard gecorrigeerd moest worden na een lange periode van kreupelheid heeft die pessoa absoluut bewezen te werken!

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:48

Ja, dat had ik al begrepen Party!! Party!! Party!! Party!!
Het gaat er dus om niet meteen de hoogste stand te pakken omdat het er wel mooi uitziet... Pling Party!! Pling Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Char_elle, Cheytjuh, Dartel, DeGelukkige4, Dido2316, Goldwynn, Kirsha, Kopmeeuw, Mnoonn, sasja0705, sterregoud, Wopkebrok en 167 bezoekers