paarden in een vliegtuig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

paarden in een vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 13:05

hai, ik wou jullie graag iets vertellen over het vet vervoer van paarden per vliegtuig ,
als paarden vervoert worden per vliegtuig komt daar heel wat kijken.
voordat dat paarden datwerkelijk gaan vliegen gaat er een heel proces aan vooraf als jullie vragen hebben hoor ik dat graag.

eerst moet gekeken worden naar welk land het paard naar toegaat.
je moet in bezit zijn van een paardepaspoort.
en ook is belangerijk dat de nieuwe eigenaar op de hoogte is van evenueele risco''s.
ervind eerst een onderzoek plaats of het paard gezond is.
als het zo ver is dan gaat het paard naar een een speciale afdeling waar ze dieren vervoeren.
een paard mag 12 uur voor de vlucht niks eten ivm hoefbevangenheid.
ze worden eventueel in een dierenhotel geplaatst .
er word streng gecontroleerd ze kijken de papieren goed na .
de paarden gaan in een verplaastsbare boxen geplaatst .en die die boxen zijn echt ruim.
ze worden met een karretje naar het vliegtuig gebracht en zo in het laad ruimte geschoven en worden vast gezet .
er zijn wel regels waar de vliegtuigmaatschappij aan moet houden en geloof mij tijdens de vlucht woren de paarden goed verzorgt en in de gate gehouden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:08

ja und?

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 13:14

so irish lady kom jij dan is met een lekker boeiend verhaal

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:21

Mijn opa heb paarden vervoerd per vliegtuig!!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:52

Net of ik dit elke week ga doen Verward Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:21

Een spreekbeurt houdt je toch altijd voor de klas? Niet op een forum...
Wat wil je ons hiermee vertellen?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:12

Goh wat interessant!
Laatst bijgewerkt door Pril op 13-01-03 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:05

Jezus wat een gezeik, ze zit hier pas op het forum en als jullie het allemaal zo goed weten, verbeter het dan. Pffff laag hoor, zulke reacties, ze probeert alleen een leuk bericht te plaatsen.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:45

jamylover schreef:
Jezus wat een gezeik, ze zit hier pas op het forum en als jullie het allemaal zo goed weten, verbeter het dan. Pffff laag hoor, zulke reacties, ze probeert alleen een leuk bericht te plaatsen.

Amen

WELKOM OP HET FORUM!!!!!!!!!!!!!!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:02

Interessant om te weten, heb er nog nooit iets over gelezen. Maar ja...hou me er niet mee bezig. Maar wel leuke informatie. En inderdaad, welkom op het forum. Lachen En veel plezier.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:19

Pril schreef:
En het klopt nog niet eens ook Tong uitsteken Haha!


nee, maar een spreekbeurt is ook om van te leren hoe je het de volgende keer beter moet doen... Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door abcfgd1 op 13-01-03 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:10

Helemaal mee eens, dat gezeur altijd. Ze kunnen alleen maar zeuren op leuke berichten. Pfff, maare nog welkom hoor micky! Wanneer laat je je black beauty zien? Hij is echt mooi~! Geen wonder dat Jeem op hem verliefd is!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:16

Ten eerste welkom ten tweede; het lijkt me erg risico vol dat vervoeren want ik heb gehoord dat als de paarden heel druk zijn ze neergeschoten worden..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:36

Yentl schreef:
Ten eerste welkom ten tweede; het lijkt me erg risico vol dat vervoeren want ik heb gehoord dat als de paarden heel druk zijn ze neergeschoten worden..


Ik mag toch aannemen dat ze op zijn ergst verdoofd worden...ik ziet het al voor me... "Bonfire was erg druk op weg naar Australie voor de olympische spelen dus we hebben hem maar neergeschoten..." Lijkt me overigens sowieso niet erg verantwoord om in het vliegtuig te schieten... ze zullen ongetwijfeld in extreme gevallen wellicht "beschoten" worden met een verdovingspistool oid...neem ik aan...

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:59

Ik heb een keer in een documantaire gezien dat ze eerst bange dieren rond gingen rijden in zo'n rijdend stalletje, om ze eraan te laten wennen. En volgens mij worden ze zowiezo wel verdoofd... Verward

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:11

De paarden worden in principe niet verdoof tenzij ze erg onrustig lijken. Verder is het niet zo dat ze twaalf uur van te voren niet meer mogen eten, wij voeren de parden altijd wat krachtvoer voor ze naar schiphol gaan en onderweg krijgen ze heel veel hooi om te voorkomen dat ze koliek krijgen.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:48

De paarden moeten 6 weken voor transport in quarantaine (vanuit USA hiernaartoe tenminste).
De boxen in het vliegtuig zijn niet ruim. Elk paard heeft net zoveel ruimte als in een trailer. In één container staan 4 paarden (3 naast elkaar, 1 er achter in de lengte). Er is een groom aanwezig die alles in de gaten houdt en erbij mag, behalve bij opstijgen en landen, dan moet ook hij in een stoeltje 'in de riemen'.
Als paarden druk zijn worden ze licht verdoofd, maar niet zoveel dat ze niet meer kunnen staan, want voor liggen is geen ruimte. Als er een paard héél erg druk wordt in de lucht zodat het daadwerkelijk gevaar voor het vliegtuig op gaat leveren kán een paard afgemaakt worden. Ik denk niet dat er in een vliegtuig geschoten gaat worden. Maar dit is een uiterste, als er een landingsbaan in de buurt is zal de piloot eerder landen (hoop ik).

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:37

Bij de KLM vliegen er 3 paarden in een container. Alleen bij uitzondering (pony's, Quarters) gaan er 4 in een container. Verder is juist bij het stijgen en landen de dierensteward aanwezig omdat dit het enige stressvolle moment zou kunnen zijn. Zodra men op hoogte is is vliegen comfortabeler dan een trailer. Tijdens de vlucht verblijft de steward op een paar meter afstand in het passagiersgedeelte en gaat een paar keer terug om hooi bij te vullen en te drenken.
Normaliter wordt er geen tranquilizer gegeven omdat deze in het vliegtuig uitgewerkt is. Op weg naar het vliegtuig wordt er vlot over een weg gereden en zonder tranquilizer valt een paard die niet tegen smal staan kan, snel door de mand. Dan kunnen er altijd nog twee paarden in een stal worden geplaatst zodat ze over meer bodem kunnen staan, of er kan wel wat gegeven worden.
Dierensteward een leuk beroep met paarden en je ziet de "hele wereld", maar wel veel van huis.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:58

vikki schreef:
Ik mag toch aannemen dat ze op zijn ergst verdoofd worden...ik ziet het al voor me... "Bonfire was erg druk op weg naar Australie voor de olympische spelen dus we hebben hem maar neergeschoten..." Lijkt me overigens sowieso niet erg verantwoord om in het vliegtuig te schieten... ze zullen ongetwijfeld in extreme gevallen wellicht "beschoten" worden met een verdovingspistool oid...neem ik aan...

Haha, ik zie het al voor me:
"Gelezen op Anky.nl!!!"

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:20

Bij MartinAir gaan er ook drie in een container. In geval van nood schijnen ze de paarden inderdaad te schieten maar dan moet het wel een heel extreem geval zijn lijkt me. Wij hebben ooit een paard naar het buitneland verkocht die volledig in paniek is geraakt bij de start en toen hebben ze die vlucht afgebroken en is hij in een andere container geplaatst met maar 1 ander paard en uiteindelijk veilig in Japan aangekomen.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:05

die van mij gaan ook wel een keer met het vliegtuig als ik internationaal rij Tong uitsteken