Superpaard (the long version)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Superpaard (the long version)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 15:12

Ik heb een topweekend gehad met mijn TOPpaard!

De zaterdag begon erg vroeg, aangezien ik al om half 9 les zou hebben van Antoine de Bodt. Ik zat er keurig op tijd op en moest beginnen met het laten ontspannen van Tjalko. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan! Tjal is met dit koude weer erg druk en ik heb doorgaans een kwartier stapwerk nodig voor die neus een beetje wil dalen. Bijkomend probleem was dat de staleigenaar de tractor met draaiende motor in de binnenbak had gezet en vervolgens iets anders was gaan doen. Er stond een ronkend ‘ding’ in de hoek en de hele hal zag blauw van de dieseldampen!
Enfin, na 20 minuten waren we lekker aan het werk en kwamen we toe aan het voorwaarts rijden in draf. Echt heerlijk hoe Tjal ging lopen! Het voelde haast als een zeer geslaagde middendraf, zo krachtig en gedragen! Helemaal top! Het rare was dat Tjal ook niet moe te krijgen was. Hij was super voorwaarts en vrolijk en na een uur hard werken, was hij nog helemaal kurkdroog! Normaal zweet hij echt heel snel heel erg. Dit bewijst voor mij wel weer dat Tjal van hard werken niet gaat zweten, maar wel van verkeerd werken en stress! Confronterend, maar erg leerzaam!
De les was echt meer dan leuk! Gelukkig komt AdB nu elke maand naar ons toe, dus ik kan er meer gebruik van gaan maken. Hij weet je ook echt te motiveren, ik had een toppaard en was gezegend met een grote dosis talent! Hahaha, nu moet je zijn woorden ongeveer delen door 20, maar dan nog!
De rest van de dag in de ijzige kou doorgebracht. AdB gaf na mij nog een hop combi’s les en veel daarvan ken ik, dus het is altijd leuk om te zien wat daar aan te verbeteren was.

’S Avonds moest ik voor het eerst starten in de B. Er is met veel kunst- en vliegwerk een kantine met juriehok in de bak geplaatst zodat onze eerste KNHS-wedstrijd door kon gaan! Ik heb me een maand zenuwachtig lopen maken en heb wanhopig lopen zoeken naar redenen om niet mee te doen, maar die dag had ik helemaal nergens last van! Ik had er alleen maar veel zin in!
We mochten met 3 tegelijk losrijden in de binnenbak. Na het losrijden moest de eerste van het groepje starten en de overige 2 mochten op het restant van de bak (25*20) blijven stappen en draven. Het losrijden was een drama omdat men het nodig vond om op dat moment met stukken zeil te gaan wapperen en dat zeil vast te timmeren. Verder was het natuurlijk doodeng dat er ineens volk in de kantine zat…
Gelukkig was ik de eerste van mijn groepje en mocht ik meteen in de ring blijven. Tjallie was helemaal geconcentreerd en we reden eigenlijk gewoon een heel nette proef! Hij draafde 1 keer met beide buitenbenen over de witte hekjes heen, maar ik heb hem meteen terug kunnen zetten. De tweede proef vond ik nog beter gaan! Hij was mooi aan de hulpen en we hebben geen fout gemaakt.
Ik was zeer tevreden met mijn lieve paardje, maar was toch erg verbaasd over het resultaat… We waren twee keer eerste met 171 en 167 punten! Meteen 3 winstpunten in 2 proeven dus! De jury was zeer te spreken over mijn paardje en ik nog veel meer! Het mooiste is nog dat er verder helemaal niet zo goed gepunt is. Van de 9 deelnemers hadden steeds alleen de hoogste 3 winst.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 13-01-03 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:27

Zo daar kun je mee thuis komen!Het was wel een positief weekend als ik dat allemaal zo lees. Ik ga zo even in je profiel spieken ben wel erg benieuwd naar die kanjer.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:48

Gefeliciteerd!
In combinatie met het kippenvel-verhaal in je profiel kan het zo in de Penny Haha! . Wat een happy ending zeg, deze punten zijn je van harte gegund!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 17:54

Dank je wel! En Tjal heeft dan (voor mij) ook nog het uiterlijk van een echte pennyhengst! Stoer, groot, zwart, veel haar en een gouden karakter!
Hmmm, zou iedereen zo vol zijn van zijn eigen paardje? Ik hoop het maar, het is een heel fijn gevoel!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:56

Wauwie, mijn complimenten!! Jullie hebben het verdient na afgelopen jaar!! Hoop dat jullie nog veel van zulke goeie wedstrijden zullen
rijden hoor!!!

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:22

Hoi Marijn,

Zoals je weet heb ik het gezien en je hebt je punten zeker verdiend.
En ja,Tjalko stal echt de show,zoals een echte chippendale betaamt.
Op naar de volgende wedstrijd!!

Groetjes,Paola