Sinds lange tijd weer les.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 10:43

Zoals jullie weten heb ik Meis gekocht van Merilyn. Heb haar nu voor de helft betaalt en afgelopen vrijdag haar verhuisd naar nieuwe stal in Zeist.
Heb gisteravond sinds lange tijd weer een keer les gehad. Prisca heeft mij geholpen. Ik heb er veel aan dat wel. Ik had alleen gisteravond alleen niet het gevoel dat het goed ging Huilen Huilen Huilen . Volgens Prisca wel. Maar toch. Er zit veel onrust in Meis bij mij. Pris zegt ook, het is een kwestie van tijd. Meis is nog heel kijkerig op alles. Gaat nu ook af en toe volledig onder mij uitrennen, iets wat ze nooit gedaan hebt. Dan krijg je weer een reactie op reactie. Ik wordt onrustig en Meis reageert daar ook weer onrustig op. Ga dan maar weer stilstaan en ontspannen (vooral ik). Maar heb wel heel af en toe de gedachten waar ben ik aan begonnen? Verward Maar ik heb toch de hoop dat het een keer goed komt en dat we elkaar goed gaan begrijpen, want dat doen we echt voorlopig nog niet. Weet gewoon dat ik keihard les nodig heb, en dat ik daarmee moet wachten tot augustus. Dan kan ik weer wekelijks lessen. Hoop alleen dat ik op dit moment niet te veel aan het verkloten ben met Meis. We wachten af!! Greets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:46

Wat dacht je ook van haar goed te longeren, niet om haar moe te maken maar om haar naar beneden te zetten met de achterhand eronder, een gogue of een pessoa zorgen ervoor dat ze haar rug ontspant en dit heeft vooral voordeel tijdesn t rijden. Hierbij kan je ook zorgen dat ze de aandacht meer bij jou houdt.

Maar les van Prisca?? zou ik niet durven haha Extreme duivel

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 10:47

Valt mee hoor, Pris is heel geduldig en rustig. Is wel goed voor mij om een rustig persoon te hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:56

Nou *krijg een rood gezicht* Clown
PJ ik ben hard maar voor de ruiter en niet voor het paard. Les is heel hard werken ene ik leer hier ookveel van hoor.

PJ het probleem zit hem niet in Meis maar in Roel. Meis is super braaf ze geen stap verkeerd ze heeft geen energie teveel of zo.
Met hulpmiddelen los je niets op. Ik vindt het niet erg als Meis voorlopig niet helemaal rond loopt kom vanzelf.

Alleen Roel wil teveel en te snel wordt dan onrustig omdat het niet lukt. EN DAT MOET HIJ NIET DOEN Frusty want dan heb je nog meer spanning.

Roel je kan niet verwachten dat je een paard waar je net op rijdt zo voorelkaar hebt. Jij moet nog leren en meis kan een hoop misschien voor jou doen iets teveel (gevoelig op hulpen). Neem de tijd geniet van die kleine stukjes die goed gaan. WEES EEN KEER TEVREDEN.
je krijgt zo nog 10tallen dipje enz... wacht maar af ik heb ze ook nog hoor Party!!

Als Ka Maandag leys kan doen kom ik je weer helpen Pling

P

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:02

Ik heb maandag vakantie dus Leys doen is geen probleem. En het probleem waar Roel mee zit, daar zit ik zelf ook mee. Je kunt inderdaad niet verwachten dat een paard waar je net mee begonnen bent meteen net zo loopt als bij de vorige of vaste ruiter. Maar soms is het wel frustrerend. Het paard kan het, dus moet jij het toch ook kunnen?

Wat ik zo goed vindt aan Prisca, is dat ze zo rustig blijft als ze je helpt. Ik merk bij mezelf dat er meteen wat meer ontspanning komt als zij aanwijzingen geeft. En daar heb ik dan weer profijt van als ik zelf aan het rijden ben, zonder dat zij erbij is. Kwestie van wennen, Leys aan mij, ik aan Leys, nog steeds. En dat zal bij Roel en Meis niet anders zijn. Go for it, Roel! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:03

he roel dat heb ik ook dat te veel willen doen , vooral in d e zijgangen en int rond houden , vergeet vaak na te gene en dat zit ik maar nors op dat paard en gespanne want hij is weer tegenwicht aant geven en dan roept iemand gewoon los hem en dan is ie weer zacht, pris , zo is mijn lesgeefster ook haha zo hoort het ook , ik noem de gogue en pessoa geen hulpmiddelen, ik gebruik ze om hem afwisseling te hebben en toch te werken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:30

nou *wordt nog veel roder*

*helemaal happy ben iknu*

ben blij dat ik het goed ode voorlopig hihi

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 12:05

Weet het dat het veel aan mij ligt, maar moet het gewoon afwachten. Inderdaad ik denk vaak als Merilyn het kan dan moet ik het ook kunnen. Dat is onervarenheid van mij. Bij ons op stal zeiden ze ook dat er mooie stukjes tussen zaten, maar ook slechte. Ik verwacht inderdaad misschien te veel. Maar ben blij dat Pris rustig is. Inderdaad ik ga dan twijfelen en wordt gespannen. Daar reageert Meis dan weer op.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 12:24

Geduld geduld geduld. Je moet elkaar ook goed leren kennen. Ik ben Barbiano nu sinds een half jaar 'goed' aan het rijden. Ik krijg hele fijn les en samen lossen we zijn problemen op. Ik heb nu zoveel vertrouwen in Barbiano dat ik zo goed als alles met hun durf te doen. Het kan niet meteen goed gaan en helaas ben ik ook een beetje een perfectionist. Succes want het komt zeker goed.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 13:27

Roel, alles komt echt wel helemaal goed met jou en Meis, wat dacht je van mij en Jurga? Ik loop nog steeds elke dag met haar aan te klooien, er zijn bijna geen dagen dat het rijden wel lekker gaat. Maar als er een keer een heel klein stukje wel goed gaat, dan moet je mij zien stralen van oor tot oor!!! Dan ben ik voor eventjes volmaakt gelukkig. En dan weet ik weer ff waarvoor ik het allemaal doe. Ik blijf van haar houden Lovers , ook al is ze niet altijd één van de makkelijksten. Het is voor mij ook heel frustrerend als er iemand anders opstapt en er zo mee wegloopt en haar ontzettend goed aan het lopen heeft in een paar minuten. Ik moet daar kei- en keihard voor vechten. Valt niet altijd mee en het gaat met ups en downs, maar alles komt goed, vertrouw mij maar Knipoog !!! Liefs Ilo.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 18:51

Roellie 't komt allemaal goed. Je bent een volhoudende ruiter!!!

Je weet dat 't bij mij en Meis ook niet gelijk soepel verliep, pas met de pas de deux liep 't voor een keer lekker, maar dat wil niet zeggen dat 't de volgende keer weer lekker loopt.

Geef jezelf en Meis de tijd om een combinatie te gaan vormen. Ik zal dat ook moeten doen als 't met Iduna doorgaat. Daar leer je van.

Take it easy, je hebt nog tijd zat!!!

Knuf Mayo

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 19:06

hey roel,
Je moet echt heel veel gedult hebben,vooral bij meis! Je weet wat er gebeurt als je dat niet hebt. Kijk naar divie en mij, ik ben nu ongeveer 3 kwart jaar met haar bezig en nu begint het eindelijk te komen, tussendoor heeft ze ook wel goed gelopen maar af en toe had ik echt de neiging haar naar de slager Vork te brengen. Je ziet nu wat er van veel gedult is gekomen, een heel lief Haha! paardje. Natuurlijk zijn we er nog niet maar je weet het, we zijn hard bezig! Jij hebt altijd tegen mij gezegt, doe rustig aan heb geduld dan komt alles goed nu is het aan mij om dat tegen jou te zeggen *LOL* KOM OP ROEL JE KAN HET!!!!!!!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 21:46

Ergens weet ik zelf ook dat het tijd kost.. Ik ben tenslotte met mijn vorig paard een jaar bezig geweest om haar klaar te krijgen voor een normale B wedstrijd.. Zucht... Ben benieuwd. Wil zo graag!!!!