Kippie dood :-( Update: nieuwe kippies erbij :-))

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Kippie dood :-( Update: nieuwe kippies erbij :-))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 17:39

Agossie, zat ik daarnet op de wei allemaal fotootjes te maken van de paardjes hoor ik opeens de kippen te keer gaan. Ik dacht nog, die hebben vast een aanvaring met de haan van de buren of een kat (daar zijn ze meestal wel snel genoeg voor) dus ik blijf lekker fotootjes maken. Na een kwartiertje loop ik de wei uit en zie ik maar 1 kip en de 2 hanen rondlopen... waar is kip nr.2? Nou dood dus in de boesboes van de buren. Net dat ik er aan kom lopen om haar te zoeken vliegt er een roofvogel weg (wel een erg mooie en grote trouwens). Die heeft onze Pipo dus te grazen genomen Verdrietig Ik kan het die roofvogel niet kwalijk nemen met dit weer. Als je voor de keuze staat of een klein zielig veldmuisje of zo'n lekkere dikke kip? Ik had het wel geweten Knipoog Maar goed, nou zitten we helemaal met een probleem: 2 hanen en een kip..... Had die roofvogel niet een van de hanen te pakken kunnen nemen? Nu gaan ze natuurlijk ruzie krijgen die twee...... zucht, dan maar weer op zoek naar een nieuwe hen of Hedwig van het voorjaar maar weer wat eitjes laten uitbroeden.
Laatst bijgewerkt door flettie op 23-01-03 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:44

Arm kippie... Huilen

Het zit wel een beetje in de lucht, hoor, bij Percy waren er ook al kippen weg, hoewel er eentje weer ongedeerd terug kwam. Heel vreemd.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:45

Met 2 hanen mag je wel minimaal 6 kippen hebben, de hanen zitten er de hele dag bovenop! Dus ik zou zeggen 1 haan de soep in en een paar kippen erbij. Bij mij op stal is er nog maar 1 kip, de andere is doodgevroren, zat bevroren op haar stokje. Alhoewel ik dus de eigenaar niet ben verzorg ik haar nu maar, veel hooi in haar slaapplaats, vindt ze heerlijk, en genoeg voer. Maar het is een eenzaam bestaan voor d'r Boos!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:04

Wat een boel eenzame kippen zijn er op deze wereld. Die op vreemde wijze terug uit de dood opgestane kip van mij woont nu ook in het hooi van de paardenstal, overdag scharrelt ze eenzaam over het erf. Echt zielig.
Jammer dat je zo ver weg woont Flettie want de vos hier had, in tegenstelling tot de roofvogel bij jou, wel trek in een kerel en dus ben ik haanloos.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 23:45

Percy schreef:
Wat een boel eenzame kippen zijn er op deze wereld. Die op vreemde wijze terug uit de dood opgestane kip van mij woont nu ook in het hooi van de paardenstal, overdag scharrelt ze eenzaam over het erf. Echt zielig.
Jammer dat je zo ver weg woont Flettie want de vos hier had, in tegenstelling tot de roofvogel bij jou, wel trek in een kerel en dus ben ik haanloos.

Hihi, wil je ruilen? Een haan van ons voor een kip Tong uitsteken Bij voorkeur een Wyandotte Colombia (of zoiets) Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 23:47

Soxje schreef:
Met 2 hanen mag je wel minimaal 6 kippen hebben, de hanen zitten er de hele dag bovenop! Dus ik zou zeggen 1 haan de soep in en een paar kippen erbij. Bij mij op stal is er nog maar 1 kip, de andere is doodgevroren, zat bevroren op haar stokje. Alhoewel ik dus de eigenaar niet ben verzorg ik haar nu maar, veel hooi in haar slaapplaats, vindt ze heerlijk, en genoeg voer. Maar het is een eenzaam bestaan voor d'r Boos!


Tja, toen Sjors deze zomer uit zijn eitje kwam gekropen hebben we hem heel lang Georgina genoemd maar het heeft helaas niet geholpen Cool Terwijl Pipo eigenlijk dus Pipa had moeten heetten maar we vonden Pipo weer leuker Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 11:22

Jippie!! Sinds gisteren hebben we er weer 2 nieuwe kippies bij *LOL* Dankzij internet aan het adres gekomen van een fokker hier in de buurt en daar hebben twee hennetjes opgehaald (en gered van de slacht Bloos ). Zo lief, ze zaten gisteravond al bij in elkaar in het hok. De jongste haan Sjors heeft nu ook eindelijk zijn eigen vrouwtje en de oudste haan Loekie vind het allemaal maar best. Ben alleen even de namen kwijt van de nieuwe aanwinsten Verward Waren ook wel weer een beetje vreemde namen......

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:12

Leuk dat je weer nieuwe tokkies hebt!! Hier lopen er zat dus als je er nog wat wil heben, kom ze maar halen! Vooral de hanen mogen weg!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 22:20

Suzanne F. schreef:
Leuk dat je weer nieuwe tokkies hebt!! Hier lopen er zat dus als je er nog wat wil heben, kom ze maar halen! Vooral de hanen mogen weg!

Nee!!!! geen hanen We zaten al zo in onze maag met die twee hanen maar er eentje de nek omdraaien kunnen we ook weer niet over onze hart krijgen Haha!
De nieuwe kippen zijn trouwens Zeigje en Kimbly gedoopt Verward Vraag me niet hoe ze bij die namen zijn gekomen maar vooruit, het went wel Knipoog
Als je de juiste tokkies hebt (wyandotte columbia) dan kom ik de volgende keer wel naar jou toe. Kunnen we er gelijk een boktmeeting van maken Tong uitsteken

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:20

Wat voor tokkies??? Poeh geloof dat het vuilnisbaktokkies zijn... Knipoog