Bevroren bak en ik kan in een binnenbak rijden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:11

Sjuimpje schreef:
Ik ben ook al 2 dagen naar verschillende stallen geweest, vanmiddag weer, morgen les in de binnenbak en dan moet ik nog kijken of ik ergens terecht kan voor de rest van de week.
Leuk is anders maar nu kàn hij weer aan het werk en dan moet ik maar even doorbijten.


Haha, bij ons natuurlijk Haha!, wij kunnen binnen èn buiten nog gewoon rijden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:40

Zo zie ik het dus ook, ik heb er totaal geen last van om op een grote stal te staan. Meestal als ik rij, dan ben ik alleen of met hooguit 1 of 2 anderen in de bak. Een heel enkele keer is het drukker, maar die keren zijn zeldzaam. Verder is die luxe wel prettig, geen gesleep met water, geen gladheid op het terrein, er wordt goed gestrooid enzovoort. Mijn paard heeft een eigen stuk land voor 's zomers, dat is wel erg prettig.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:50

Ja Eleonoor, dat prijsverschil is er wel, maar ik krijg voor dat geld ook wel het een en ander. Wij kunnen nog buiten omdat er goed gedraineerd is en op tijd gezout, de toplaag is nog in orde en gelukkig is die vrij diep; tegen bevriezing van de ondergrond doe je niks. De binnenbaan heeft ook net een nieuwe bodem trouwens. Achter op het terrein ligt een zoutberg die dus ook gebruikt wordt; geen glijpartijen voor de paarden. Het verhaal over warm water, solarium enzovoort laat ik maar even. Het drinkwater wordt bij ons aangepompt, het staat dus niet stil en daarom bevriest het eigenlijk niet.
Het is bij Amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:09

Je vergeet de warme chocolademelk met slagroom Haha! en 2 weken lang kerstmuziek in de binnenbaan. Naar Flappie luisteren als je aan het rijden bent is echt fun.
Verder ben ik het met je eens, het lijkt mij geweldig de paarden thuis te hebben, maar dan alleen als ik niet of nauwelijks buiten huis hoef te werken. Ideaal is niet werken of bedrijf aan huis in combinatie met de paard in de tuin. Op dit moment ligt dat allemaal nog in de toekomst en daarom zet ik mijn paarden in pension, alles wordt voor me gedaan, ik hoef me alleen te bekommeren om mijn paard. Na anderhalf jaar heb ik 1 keer meegemaakt dat mijn paard niet het juiste voer kreeg en 2 keer dat mijn box een dag te laat werd uitgemest, ik heb dus erg weinig klachten. Ondertussen bespaar ik mezelf een hele hoop extra werk dat ik voorheen op minder luxe stallen wel had (tegen hetzelfde pensionbedrag).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:58

Eleonoor, ik betaal wel iets meer, dat klopt. Wat we hebben: 20 x 60 binnen (met muziek), 20 x 60 buiten (met muziek), longeerbaan, 20 x 40 losgooi/longeerbaan, 60 x 70 springwei, weiland (groep èn apart), trailerstalling, binnen- en buitenboxen, koud en warm stromend water, koud en warm water op 3 spuitplaatsen (op de andere 2 alleen koud), 2 solariums, ongeveer 700 strekkende meters harde grond, trainingsmolen, riante kantine met petit restaurant. De huis-hoefsmid is een hele goeie. Verder zijn -bijna- alle instructeurs toegestaan, springen, dressuur en western.
Ben ik nog iets vergeten?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers