Phew de Rhino lijkt voorbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Phew de Rhino lijkt voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 18:23

Er is nu ruim een week geen paard met rhino bij gekomen en het lijkt erop dat de rhino voorbij is. We durven nogsteeds niks te hopen maar heel langzaam kan ik weer een beetje ademhalen.
Dien en Nimber hebben het allebij niet gehad, een opluchting en dat terwijl Dien naast een merrie stond die er goed ziek van is geweest.
Nu nog 3 weken zonder koorts en dan hebben we het ergste gehad !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:42

Het is nog even te vroeg om je te feliciteren, maar de berichten zijn in ieder geval positief. Ik denk dat er een goede reden is om alvast voorzichtig te gaan juichen, en jij zult dit jaar je veulentje zien!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:07

En nu maar hopen dat het laatste stukje ook goed gaat maar het ziet er in elk geval heel positief uit. Wat een geluk dat het je deur voorbij gegaan is. Straks kan je je weer gaan verheugen op je veulen!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:51

Dat is goed nieuws!
Nog even doorduimen en hopen dat 't eind nu echt in zicht is en dan kun je weer helemaal opgelucht adem halen!

Sterkte nog even!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 08:54

Ik hoorde van mijn dierenarts dat er hier bij Schiphol in de buurt ook een stal is met Rhino. Daar is er eentje die het niet heeft gehaald en twee die hun veulen hebben verworpen. Nu maar hopen dat het bij die ene stal blijft.
Veel sterkte met jou paardjes daar en hopen dat het nu de goede kant op blijft gaan en dat het veulen gezond op de wereld mag komen.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:14

KingMarco schreef:
Ik hoorde van mijn dierenarts dat er hier bij Schiphol in de buurt ook een stal is met Rhino. Daar is er eentje die het niet heeft gehaald en twee die hun veulen hebben verworpen. Nu maar hopen dat het bij die ene stal blijft.

Op die stal staan Tamara's(Max) paarden(Nimber en Dien, en ik rijd Dien normaal).

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:57

Ik ga nog even 3 weken duimen, ik heb goede hoop!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:04

Nou vast gefeliciteerd dan, en hopen dat het inderdaad helemaal goedkomt, en je toch nog een mooi gezond veulen krijgt!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:16

Ik hooop voor je dat het zo goed blijft gaan. Maar wees allert......

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:21

ja let echt op met nieuwe of vreemde paarden voor je het weet ligt je veulen er naast en daar wordt je niet gelukkig van. en kom zo min mogelijk in contact met andere paarden

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:33

Daarom dus zou iedereen moeten pleiten voor het vaccineren van hele stallen. Dit is de enige manier om de hoeveelheid circulerend virus in te dijken en zulke toestanden te voorkomen.

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:38

Bij ons op manege Spaarnwoude worden alle paarden/pony's al enige jaren ingeƫnt tegen rhino.
Helemaal voorkomen lukt nooit, maar de kans dat ze het oplopen wordt wel vele malen kleiner.
Overigens hangt er bij ons wel een duidelijke mededeling dat je geen toegang tot de manege hebt wanneer je in aanraking met de besmette stal en/of mensen daarvan bent geweest.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:17

En dat kunnen ze aan je neus zien?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:37

KingMarco schreef:
En dat kunnen ze aan je neus zien?


Ieder mens met een beetje gezond verstand en een hart voor paarden (over het algemeen is dat dan toch wel het soort dat op verschillende maneges komt, denk je niet Lips are sealed ) zal niet met opzet van stal naar stal gaan om de rhino te verspreiden...

Wie dat wel doet is in principe een misdadiger....en heeft geen hart voor paarden.