Paardenvlees....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Paardenvlees....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-03 04:21

Ik zat laatst 's te denken hoeveel paardenvlees ik wel al niet moet hebben gegeten in me leven en als ik er aan denk moet ik Misselijk

Die gedachte kwam doordat ik 2 pakken had met snacks in me hand allebei van een ander merk en ik zat zo 's de ingredienten te lezen en in 2 (bij die andere 3) van de 4 verschillende snacks zat paardenvlees in....

Ik ben nu dus ook wat voorzichtiger met zomaar alles eten, eigenlijk is het stom van mezelf, maar het idee gewoon Scheve mond
Ik ben ook een beetje vegetarisch aan het worden ik eet bijna geen vlees, omdat ik de laatste tijd alleen maar aan al die zielige diertjes moet denken Verdrietig

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 04:25

Normaal negeerde ik het expres, maar nu een maand geleden mijn vorige paardje naar de slager is gegaan kon ik toch even geen rookworsten, frikandellen en bitterballen naar binnen krijgen.
We hadden bitterballen staan, op de doos stond "10% vlees" Wat staat er op de achterkant? 10% paardenvlees, die bitterballen waren dus allemaal van paarden gemaakt...

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 08:44

niets zieligs aan, varkensvlees, en lamsbout wordt wel gewoon door paardneliefhebbers verorberd. Meten met 2 maten noem ik dat.

Tja, ik lus geen paardenworst, maar ga geen paardenvlees meiden omdat het toevallig in een kroket zit.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 08:51

ik eet ook gewoon paardenvlees, zie er niet zo'n probleem in

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 09:09

Ik eet geen paardenbiefstuk of rookvlees bijv. In de eerste plaats omdat ik het niet lekker vind en ten tweede omdat ik niet bewust een paard zal eten. Dus deels een gevoelsmatige kwestie.
Bitterballen en andere snacks waarin toevallig paardenvlees is verwerkt eet ik wel gewoon.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:20

Hmm, ik at vroeger nooit kroketten o.i.d. behalve op de manege Bloos! Niet dat ik 't nu speciaal zal gaan kopen, maar als ik ooit een keer een stuk paardenvlees voorgezet krijg zal ik 't wel opeten hoor. Dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik 't geproefd heb.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:23

Ik heb pricipieel al mijn hele leven geen paardenvlees gegeten, was ik zo ook maar met al het andere vlees.
Zo ben ik thuis zelfs opgevoed, een paard eet je niet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:24

Ik denk er hetzelfde over als Germie. Waarom is paard eten nou erger dan een koe, of varken?

Paarden hebben over het algemeen zelfs een beter leven gehad dan die koeien/varkens/kippen.....

Ik eet dus gewoon paardenvlees, vooral een plakje paardenrookvlees om een stukje jonge kaas heen gewikkeld.... mmmmmmmmmmmmm......

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:27

Ik eet bijna alle soorten vlees.. Behalve konijn of haas, dat vind ik vies.. Dat vlees smaakt heel erg raar..

Eerlijk gezegd eet ik wel paardenbiefstuk. Mensen gruwelen ervan dat ik dat doe, maar ik steek het niet onder stoelen of banken. Maar als ik kan kiezen tussen rund of paard kies ik rund. Gewoon omdat ik dan kan kiezen.

Rookvlees vind ik vies. Misselijk Veel te zout..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:37

Ach ik eet alle vlees.
Ik vind het stom als je gaat lopen mieren van:ik eet al het vlees maar niet van paardjes want ik hou zo van paardjes en dan vind ik het zielug!

Dan moet je consequent zijn en ook geen ander vlees meer eten.

ik kies het niet uit in een restaurant ofzo(hou niet van puur paardenvlees)
Maar als het ergens in is verwerkt en dat is wel lekker,maakt het me niet uit.

Jongens denken me wel eens te kunnen jennen zo van:nou san ook eeen lekker stukje PAARDENvlees?!Als ik dan zeg ja lekker doe maar,kijken ze raar op:he?jij?!?!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:40

Tja, ik vind het ook raar hoor..

Als mijn moeder een biefstuk maakt eet ik het gewoon.. Het is eigenlijk echt lekker.. Beter dan rundvlees..

Maar als ik mag kiezen neem ik vaak gewoon rund, toch een klein beetje een schuldgevoel denk ik.. *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:47

Ik heb ook moeite met het eten van paardenvlees,
ik zie nog wel eens paarden naar de slacht gaan die ik 'ken' en ik onbewust denk ik er toch aan dat ik misschien wel een stukje van 'huppeldepup' aan het opeten ben.

Als ik koeien of lammetjes zou hebben welke voor de slacht zouden zijn zou ik die vleessoorten ook niet eten, ik eet zowiezo nauwelijks vlees omdat ik het niet zo heel lekker vind.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:57

Ik ga met Germie en Buitenzorg mee, daarom eet
ik alleen vegetarisch. Vork

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:02

De reden dat ik niet/nauwelijks paarden-vlees eet, is dat ik het gewoon niet lekker vind Lachen!
Gevoelsmatig vind ik het wel moeilijker om paardenvlees te eten, als andere vlees-soorten, maar Buitenzorg heeft helemaal gelijk, als ze zegt dat van alle beesten die geslacht worden, paarden het vaak het beste hebben gehad! Denk maar eens aan al die kist-kalveren, koeien die nog nooit een wei gezien hebben, varkens in veels te kleine hokken, die het woord modder nog nooit gehoord hebben en dan niet te vergeten... al die legbatterijen voor de kippen Verdrietig !

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:30

In alle antwoorden zit wel wat vind ik! Als je het nuchter bekijkt dan eet je alle soorten vlees die je lekker vind - of je moet vegetarisch eten - maar ik heb toch ook een beetje die "tik "met paardenvlees......als ik b.v. rookvlees koop dan kies ik toch voor runderrookvlees en niet voor paardenrookvlees,.....ja, ja, ik weet het het zit tussen mijn oren!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:55

Ik eet alle soorten vlees, dus ook paardenvlees als dat zo uit komt.
Ik zou echter nooit mijn eigen paarden naar de slacht doen, ik zou ze thuis laten afmaken en laten ophalen door het destructiebedrijf.
Dat is niet omdat ik ze niet in de voedselketen zou willen hebben maar ik ze gewoon thuis wil laten inslapen als het zover is, dus geen gestress (zowel voor mij als voor het paard) in een slagerij op het eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:30

Ik vind paarden lief, maar kippen, koeien, lammetjes, visjes etc ook. Dus eet ik ze allemaal Haha!
'k Zie het probleem niet zo.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:47

Ik eet ook alle soorten vlees, zo'n paard heeft toch een beter leven dan een koe Verward
Puur paardenvlees heb ik nog nooit op, maar ik eet wel rookvlees, geen idee of het van een paard of een koe komt, maar daar ga ik me niet druk om maken..
Bitterballen, frikandellen enz. eet ik ook..
Voor mij is het of alles van vlees eten wat ik lekker vind, of helemaal geen vlees Lachen

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:00

Ik eet wel gewoon kroketten enz. van de caf., maar als mijn moeder ze zelf koopt kijkt ze altijd op de verpakking. Ik hoef me dus niet druk te maken of ik het eet.
Ik heb verder nog nooit puur paardenvlees geproeft omdat we het thuis nooit hebben gegeten, terwijl ik de enige paardefreak ben.
Ik eet het dus niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:02

Ik eet gewoon paarden vlees omdat ik weet dat het paard in de regel een veeeeeel beter leven heeft gehad dan menig koe of varken dat ik op mijn bord krijg

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:11

ik eet het niet omdat ik het niet lust.. maar wij hebben eigenlijk ook nooit paardenvlees thuis. Frikandellen enzo ook niet, die vind het echt stinken gewoon! Misselijk maar eigenlijk is een paard net zo goed een levend dier als een koe, kip, varken enz. het is gewoon even "zielig"

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:16

Ik hou sowieso niet zo erg van vlees. Paardenrookvlees eet ik niet gewoon omdat ik het niet lekker vind. Ik vind een paard niet zieliger dan een koe. En een kroketje kan er bij mij echt wel in maak me niks uit wat erin zit. Vork

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:17

ik eet geen paardenvlees noch lam of konijn ofzo... weet niet helemaal waarom, maar ik zou het niet kunnen binnenkrijgen. het enige wat ik eet is varken, koe en soms kip. hoewel ik iedere keer moet denken aan die foto's enzo van die beesten opgesloten in hokjes van... Boos! ik ga dan voor biologisch voedsel, maar dat is niet helemaal vanzelfsprekend met ouders als de mijne. helemaal vegi word ik toch nooit maar iets anders dan drie bovengenoemde dieren zal ik nooit eten, denk ik.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:27

Ik eet geen paard wild en jonge beestjes. Dat zit tussen mijn oren dat weet ik . want anders zou ik geen vlees moeten eten maar dat van die jonge beestjes vind ik gewoon zieliger. Die hebben helemaal geen leven gehad en dan meestal nog in een klein hokje ook. Boos! . Eigenlijk is paardenvlees het beste vlees, Die hebben inderdaad het beste leven gehad, als ze geluk hebben gehad!!!Of je moet gewoon voor scharrelvlees gaan.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:48

Ik eet vlees en ik eet dus ook weleens een frikandel of iets dergelijks...*LOL* Ik heb er totaal geen problemen mee dat er paard inzit eigenlijk. Ik eet alleen geen paardenworst ofzo, dat vind ik gewoon niet lekker(een beetje zoetig...)! Ik houd ook niet van wild, kalkoen en rundvlees. Dat eet ik dus ook alleen als het niet anders kan...!