Wat mij vandaag allemaal is overkomen!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Wat mij vandaag allemaal is overkomen!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 20:14

Nou zoals jullie weten heb ik 2 pony's van me verkocht. Foxy en haar veulen Gypsy.
Vandaag was dus "de" dag en vertrokken ze beide naar een nieuwe baas. Vanochtend om 10 uur kwamen ze eerst Foxy halen, zij zou op manege Visdonk gestald worden in een hele grote nieuwe stal van 3 op 4. Het zag er heel mooi uit maar heb ze toch met pijn in het hart en veel tranen daar achtergelaten....

Toen was het de beurt aan Gyps het veulen...Die moest helemaal naar Mechelen en we zouden ze zelf brengen. Wat ben ik blij dat we ze zelf gebracht hebben zeg.....
Het laden ging iets moeilijker dan verwacht (was de eerste keer) maar na een kwartiertje stond ze er dan toch mooi op. Wij vertrokken naar daar (hebben er erg lang over gedaan want die man had de weg verkeerd uitgelegd... Boos! ) en daar aangekomen wist ik NIET wat ik zag...
Het was een ontzettende vervallen boerderij (er stond bijvoorbeeld een krik in het raam die daar moest ondersteunen zodat het niet instortte) en met enige argwaan stond ik te kijken naar wat Gypsy's nieuwe thuis moest worden...
Ik op zoek naar de stal en bleek het uiteindelijk een stinkend donker hol te zijn van 2 op 1.5 meter zonder licht, enig uitzicht naar buiten of frisse lucht...Bovendien lagen er meer dakpannen NIET op hun plaats dan wel aan die andere koten wat ooit ook stallen geweest moeten zijn...(daar zaten kippen ofzo)
Ik stond er natuurlijk meteen met tranen in m'n ogen en m'n maag keerde zich 180° om en legde zich in een knoop. Ik had gelukkig het contract en het geld meegenomen (als de thuis me niet aanstond dan deed ik de koop teniet) maar daar was m'neer niet zo heel blij mee...
Na veel 5'en en 6'en beide contracten verscheurd, geld terug gegeven en !

We hebben dus 3 uur rondgereden voor niets...het heeft ons enkel geld gekost. Maar dat maakt me niet zo uit, ze staat nu terug in haar ruime lichte en frisse stal met de andere paardjes en daar blijft ze voorlopig ook.
Ik vindt het enkel een jammer gedacht dat er volgende week waarschijnlijk een ander veulen in dat donkere stinkende hol zal staan...

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:23

`jeetje Verward
ik scrok wel een beetje van het verhaal hoor!
Foxy heeft zo te horen wel een mooi nieuw huis,
maar Gypsy ....Verward
ben eigenlijk wel blij dat ze niet aan die man is verkocht
want het klinkt niet zo mooi en schoon!!!!!
nou,ja w88 tot het nieuwe (schone en mooie) baasje Knipoog

enne sterkte he *dikke kusz*

=XXXXX= lauraaaa

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 20:30

het straffe is ze WAS verkocht. Maar ik weigerde ze af te geven en heb ze dus eigenlijk terug gekocht.
Normaal weet ik zulke mensen wel in te schatten, maar deze kwam met een sjieke auto naar m'n thuis, had nette kleren aan, was vriendelijk etc.

Ik moet er niet aan denken als hij ze zelf was komen halen...dan had ik pas later gezien waar ze stond en was het al te laat geweest..

Dat was echt zo een mega vies stinkend donker prutshol daar hé. Ze hadden haar "stal" gemaakt van afval (zo was de staldeur gewoon een deur van een huis, de wanden waren gemaakt van geplooid metaal met tralies...en ga zo maar door! Te gek voor woorden!) Dat hadden ze aan elkaar gebonden in een hoekje van dat krot! Ze zou daar bovendien helemaal alleen hebben gestaan want die trekpaarden waar hij het over had waren ook nergens te bespeuren...

Ik voel me nog steeds niet lekker met het feit dat ze daar bijna had gestaan... Misselijk

Ik ben zo blij dat ze gewoon weer thuis is Lovers

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 20:59

Goed van je hoor,dat je haar weer lekker mee terug heb genomen. Knipoog
Je moet er toch niet aan denken om je dier daar neer te zetten!

Groetjes Smousje.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:06

Jee dat is vreselijk zeg! Inderdaad moet je er maar niet te veel over nadenken dat er nu een ander paardje staat! Wees maar blij dat Gypsy het niet is!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:08

Hartstikke goed van je dat je die fijne "meneer" zijn geld hebt teruggegeven en de pony mee terug naar huis hebt genomen. Wat moet zo'n iemand met een pony die in zo'n donker hol staat? Arm veulentje dat daar nog eens terecht komt Boos!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:13

Nou ik had dat denk ik ook niet gekund. Goed dat jeh em weer mee terug hebt genomen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:21

Dat is dus het risico als je een pony verkoopt, het kan allemaal heel goed en leuk klinken....maar de realiteit is vaak heel anders!

Een geluk bij een ongeluk dat je de pony zelf ging brengen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:27

Ik had hetzelfde gedaan als jij denk ik. Zou ook nooit mijn beestje achterlaten in zo'n stal. Wat wilden ze met het veulen gaan doen dan?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 21:33

Anke schreef:
Dat is dus het risico als je een pony verkoopt, het kan allemaal heel goed en leuk klinken....maar de realiteit is vaak heel anders!

Een geluk bij een ongeluk dat je de pony zelf ging brengen!


dat kun je wel zeggen, hij sprak over 25 hectare land, dat was op deze moment niet veel meer dan een meer (ik neem aan dat dat ooit land geweest is...) er lagen zandzakjes voor de zogenaamde "stal" en dan durft ie nog de pretentie te hebben om mij te vertellen dat m'n wei te modderig is Boos! (die is modderig ja, maar staat niet blank!, ik heb overigens meerdere stukken en die zijn nog ietwat droog)
Ik vroeg om een touw (ik had het mijne AL EEN GELUK niet bij zodat ik ze nog niet had afgeladen) en hij had dat geeneens...enkel wat rotte koordjes..nou vraag ik je? Wat moet zo iemand nou met een pony als ie geeneens een touwtje heeft? Verward
Verder zaten er in dat krot ook nog enkele kippen en ganzen in het donker. Ik vraag me af of die ooit al daglicht hebben gezien...
Na mijn commentaar op dat krot begonnen ze zo van "ja maar we moeten haar stal nog inorde maken" en " ja maar dit.." en "ja maar sus en zo..." Terwijl het mij leek alsof ze best al heel wat moeite hadden gestoken in het maken van..tja noem het zoals je wilt...stinkhol.

En dan durft ie nog verontwaardigd te doen ook Verward

Sommige mensen!
Gyps heeft geen idee waar ze net aan ontsnapt is Lovers [/b]

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 21:40

Jurga schreef:
Ik had hetzelfde gedaan als jij denk ik. Zou ook nooit mijn beestje achterlaten in zo'n stal. Wat wilden ze met het veulen gaan doen dan?


Nou, aan de telefoon vertelde hij me dat hij iets "slank" zocht om bij z'n trekpaarden te zetten en mee te fokken. De manier waarop hij dat zei (een slanke pony zoeken Verward ) stond me al niet aan dus zei ik hem (als smoes eigenlijk) dat ik wou dat ze de sport in ging en niet enkel als fokmerrie gebruikt mocht worden.
Vlak daarna vertelde hij me dat hij een vriendin had met een dochter die wedstrijden zou gaan rijden (vindt ik al verdacht, zo ineens omslaan als dag en nacht) maar ach, hij mocht eens komen kijken. (misschien was hij gewoon een beetje dom dacht ik, maar wel goed voor z'n beesten..had ik het even mis)
Hij kwam dus en wou haar kopen. Op zich helemaal geen verkeerde man, hij was gewassen, had schone kleren aan, reed met een sjieke auto etc. maar omdat ik zo op een goed tehuis stond besloten wij om ze te brengen en dan zouden we het ineens zien. (al een geluk!)

wat hij er nou precies mee van plan was weet ik ook niet, hij had ze gekocht voor "zenne kleine" (z'n kind dus Knipoog ) maar verder heb ik er ook het raden naar.....

Ach ik kan er ook niet aan doen (zo een dingen weet je niet op voorhand hé) maar nogmaals, wat ben ik blij dat ze gewoon weer thuis staat Lovers
van m'n moeder mag ik ze geeneens meer verkopen. Goede kans dus dat ze toch blijft Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:03

Jeetje, wat een geluk dat je haar zelf bent gaan brengen! Anders had je geen idee gehad waar het veulen terecht was gekomen. En ik kan me niet voorstellen dat dat een gezonde omgeving voor een jong paard zou zijn.
Ik denk dat je door haar terug te kopen het enige juiste hebt gedaan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 22:51

Goed dat je haar niet hebt achter gelaten. Wat kan je soms miszitten he als je mensen probeert te schatten.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 22:54

Sjimmy schreef:
Goed dat je haar niet hebt achter gelaten. Wat kan je soms miszitten he als je mensen probeert te schatten.


Dat kan je wel zeggen ja... Frusty Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:07

jeetje wat een gedoe zeg, groot gelijk dat je haar weer mee hebt genomen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:57

Loolapelooza schreef:
Ach ik kan er ook niet aan doen (zo een dingen weet je niet op voorhand hé) maar nogmaals, wat ben ik blij dat ze gewoon weer thuis staat Lovers
van m'n moeder mag ik ze geeneens meer verkopen. Goede kans dus dat ze toch blijft Haha!


Wat een gedoe allemaal! Al een geluk dat je Gipsy toch niet verkocht hebt!Ze mag van geluk spreken dat jij haar niet verkocht had!