Iglo-mak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 12:59

Toon staat dus op een boerderij. Daar hebben ze wat koeien en ook schapen. Hartstikke leuk, maar jonge kalfjes gaan daar soms een tijdje in een iglo. Dat is zo'n kunststof witte koepel. Nu stond gisteren dus die koepel op het erf tussen bak en poetsplaats in, met een hekje ervoor zodat de twee kalfjes ook nog een klein uitloopje hebben.
En daar moest ik dus langs met Toon... Nou, hij is fietsmak, automak, paraplumak (dat heeft trouwens even geduurd), rolstoelmak, skeltermak, skeelermak, stepmak, trekkermak, waslijnmak, brommermak, elektrische zaag-mak, boormachinemak, sissende vrachtwagenmak, maar IGLO-MAK??? Nee dus.

Jemig wat is hij dan groot! Die hals erop en als een tuiger over het erf gaan, lachen!

Alleen overdrijft hij het meteen zo erg, ik ging met hem freestylen los in de bak, maar ja hij was van streek door de iglo en toen kon niets meer. Ik kreeg wel weer zijn aandacht, maar ik heb hem toch nog maar even gelongeerd want hij bleef praatjes houden. Dat longeren kon hij ook niet meer in de kant van de bak waar hij zicht had op de iglo, want daar stond ook ergens een fiets op het erf en een fiets dat heeft hij nog nooit gezien... Zucht. Testcase voor mijn geduld! Dat raakte op een gegeven moment wel op, want hij maakte er volgens mij een spelletje van, steeds naar binnen vallen en als ik dan een stap in zijn richting deed om hem van me af te drijven overdreven schrikken en wegspringen. proberen om te draaien en zo. Wat een zeiksnor! Nou ja ik heb er maar het beste van gemaakt, maar vanavond heb ik les, het zal mij benieuwen hoe dat gaat!

Er zijn van die dagen...

Mieke

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 14:15

hihi en stiekum moet je daar dan zo om lachen he? maar ja ook mopperen want het mag natuurlijk niet...

Ik moest ook zo vaak om Julius lachen. ie had ook vaak van die stomme dingen. Tijdens een buitenrit stonden er allemaal paaltjes langs het fietspad. 1 paaltje stond niet recht maar een beetje schuin. Nou mooi dat ie daar niet langs wilde.

En een bushokje. noooit een probleem. nu zat er wel een hele enge man met zonnebril. Draait ie gewoon naar achteren de weg op! sukkel.

of wat dacht dat van een plastic wit bekertje op de stoep. Echt vrachtwagen, bussen, het maakt niet uit. maar dit?!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 14:27

Ja, vooral alle witte dingen zijn altijd eng bij die beesten! Mijn vorige paard had dat trouwens met gele dingen, alles wat geel was zag ze niet zitten! Paarden kleurenblind??? Geloof er niks van!

Witte eendjes in de sloot, ook zoiets, bruine eenden die doen niks, maar witte??? Die vallen aan!!

Toon is trouwens ook niet prullebakmak, in het bos bij ons staat ergens een prullebak, ben er nog niet langs geweest... Zal vast wel eens lukken. De stakker is natuurlijk alleen maar binnenbakken gewend voordat hij bij mij kwam, dus hij moet nog een hoop zien.

Dus geduld houden en af en toe een beetje doordrammen denk ik.

Groetjes Mieke

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 14:31

Lois was ook altijd bang voor kaljes-iglo's totdat ie er achter kwam dat er een voerbak in hing. Nou loopt ie telkens met z'n lippen te hengelen naar kalverbrokjes als we langs de iglo's lopen. De klafjes ziet ie niet eens, meneer heeft nu alleen nog maar oog voor de brokjes. De vreetschuur!;)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 14:38

Goed idee! Ga vanavond maar eens met een bakkie biks bij dat ding staan. Voor eten doet hij echt alles!

Vorige week heb ik hem bij het los in de bak freestylen achterwaarts laten gaan als ik zelf achteruit loop, toen hij dat dus braaf deed gaf ik hem een snoepje. verder niet meer geoefend of zo. Wilde ik zondag opstijgen, ging hij steeds achteruit en maar lief kijken: mag ik nu een snoepje?? Nou ja!!

Hij denkt zeker dat hij altijd braaf is als hij achterwaarts gaat! Grappig, maar dit idee van jou ga ik uitproberen!

Doei Mieke

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 14:46

ja, die brokjes doen vaak wonderen. Ik ben Lois nu aan het leren knielen met de brokjesmethode en nu gaat ie telkens met z'n kop tussen z'n poten staan als we gaan oefenen met zo'n blik in z'n ogen van "goed he en geef me nu maar rap zo'n brokje!". Hij is echt helemaal wild van alles wat eetbaar is en daar maak ik vaak dankbaar misbruik van Knipoog
Veel suc6 met de iglo!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 18:48

stomme beesten die paarden ik reed vorig jaar buiten en voorop toen er een hele grote trekker langskwam met dubbele banden en een grote oplegger erachter met zwaailichten etc. op de aanhanger lagen hele grote bomen die een einduitstaken 1tje stak extra uit en daar zat een rode doek aan gebonde alles ging vrij dicht langs me heen en Lot (toen net 4) stapte braaf door tot ie die doek zag hij hing bijna ondersteboven in een boom.. vanwege een stom doekje stom paard!