Mijn dag kan niet meer stuk! Een echte trailer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Mijn dag kan niet meer stuk! Een echte trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 22:10

Voor de mensen die willen luisteren:

Ik wil even kwijt hoe blij ik ben met mijn nieuwe aanwinst. Party!! Party!! Party!! Party!!
Vandaag hebben we een spiksplinter nieuwe trailer gekocht!!! Ik was al geruime tijd opzoek naar informatie over allerlei trailers om te zien of het voor mij ook mogelijk was 'vrijheid' te kopen. Op internet zag ik dat Wesco wel 25% korting op zijn trailers gaf, nu tijdens de kerst en nieuwjaar. Bij mij op stal hebben ze een tweepaardstrailer van Wesco die zich goed houdt en ik wilde kijken of dat de anderhalfpaards wat voor mij was. Dus we zijn vanmorgen in de auto gesprongen en het halve land door gekrost om helemaal naar Coevoorde te rijden. Man wat een rot eind rijden is dat, helemaal onder Rotterdam vandaan.

En daar stond tie in de showroom en nu is tie helemaal de mijne... Kusje Haha!

Natuurlijk heb ik wel eerst even gebeld of dat ze open wilde blijven totdat wij geweest waren... en dat wilde ze. Toen ik de hoorn neer legde zei ik tegen mijn wederhelft: "ik had Herman Finkes (een cabareteer) aan de telefoon," want zo klonk die verkoper. Echt een grappig dialect. Ik verwachte elk moment een woordgrap.

Nu ga ik 'm volgende week ophalen!!! Weer dat p*kke eind rijden (twee en een half uur) maar dat is het wel waard. Nu kan ik eindelijk naar het strand en wedstrijdjes rijden die ik leuk vind. Het is niet te geloven. Op de fiets zit ik een half uur van het strand vandaan, maar op Lavendel durf ik het niet aan. Gisteren sprong ze bijna boven op een babyblauw daihatsuutje. Die mevrouw erin kreeg bijna een beroerte... en ik vroeg me af of ik wel zo goed verzekerd was... Gelukkig liep het allemaal toch nog goed af, maar ik ben die 50 meter dat we van het erf af waren maar weer gauw teruggereden... het is het drukke verkeer waarop madam zo loopt te flippen. Ik hoop dat een ruiterpad, een strand of een andere mogelijkheid om even d'r ei kwijt te kunnen de oplossing is... en dat kan straks!!!! Joepie

Eindelijk weer een beetje licht in mijn depressieve periode... ik hoop dat ik er nou eens uit ga komen. Wel merk ik op stal dat er veel scheve gezichten komen... dat ik nu een trailertje heb... ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken, maar ik ontkom er niet aan dat het me toch raakt... er zijn bepaalde mensen die een ander echt nix gunnen, of in ieder geval geen trailer... hebben jullie daar ook veel last van, afgunst, jalousie, sfeerverpesters, coalitievorming en andere ongein... wat is jullie lijfmotto dan om je daartegen te beschermen?

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 22:22

Homiafortuna schreef:
... en laat je niet verleiden om constant je trailer uit te lenen.


Leen jij vaak je trailer uit Hom? Welke policy hanteer jij voor het uitlenen?

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 23:40

Toen ik op stal ging vragen of er een plekje vrij was om volgende week mijn nieuwe aanwinst neer te zetten, waren ze nauwelijks geinteresseerd... en ik ben er zo blij mee... het schijnt in deze wereld dat je alleen nog maar blij voor een ander mag zijn en niemand meer blij voor mij wil zijn... gelukkig heb ik jullie bokkers nog (snif) Kusje

klinkt wel erg dramatisch... maar als je er op gaat letten is het opvallend hoe weinig mensen oprecht blij voor een ander kunnen zijn... niet dat ik het niet begrijp... maar het valt me wel erg op dat de mensen die nog wel oprecht en onzelfzuchtig aandacht hebben vaak uit een hoek komen die je helemaal niet had verwacht... en dat mensen waarvan je het zou denken het laten afweten of zich er heel gemakkelijk van afmaken...

<dit klinkt niet alleen dramatisch... het is het ook> Lips are sealed genoeg zelfmedelijden, laten we het maar over iets gezelligers hebben .... Moppen of zo... of dromen wat ik allemaal ga doen met dat grijze dure ding Knipoog

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 13:43

Dat ga ik ook zeker doen!!! (veel plezier hebben) Tong uitsteken
Zaterdag gaan we 'm halen en ik heb al allerlei dingen bedacht om te gaan doen! Ik ga denk ik volgende week al naar het strand, als het weer het toelaat. Wedstrijdjes zijn nu ook geen enkel probleem meer, joepie! (nu weer samen in vorm komen, dat is een heel ander probleem). Schijnheilig Misschien ga ik wel weer springen op mijn oude stal, voor de afwisseling, en als ik dan nog tijd over heb kan ik misschien we aansluiten bij een carrousselgroep in de buurt, want dat lijkt me ook hardstikke leuk om te doen. O ja, en de Veluwetrail zal nu ook binnen mijn bereik liggen en wie weet komt er nog wel eens een boktmeeting waar ik te zien zal zijn. Honderdduizend mogelijkheden!!!!

Ik denk dat ik mijn karretje niet ga uitlenen, of ik moet zelf rijden... Net wat je zegt: bij gemeengoed is een krasje niet zo erg... en hoe definieer je een krasje? Is een gat een flink krasje? Mooi niet dus!
De andere Wesco op stal is wel te huur, dus ik verwacht eigenlijk geen uitleners. Er zal een behoorlijk slot op komen en de kleur, opdruk en maat verschilt dusdanig dat vergissingen niet mogelijk zijn.

MirandaB: als je een niet te zware auto hebt is het mogelijk een anderhalf paards zonder E te rijden. Bij mij staat er een Toyota Avensis diesel voor van 1300 kg, de Wesco heeft een beladen gewicht van ook 1300 kg. Samen blijven we dus onder de 3500 kg - grens. Daarmee ben ik dus wel WA verzekerd en mag ik de weg op. Enkel als ik Jaro met zijn 1.80 m erin zou zetten zou ik overbeladen kunnen zijn (ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar hij echt is) en daarvoor zou ik een boete kunnen krijgen... maar hoe vaak zie jij agenten met een (mobiele) weegbrug? Lavendel valt wel binnen het gewicht en daar zal ik voornamelijk mee op de weg zijn. Uiteindelijk zal ik toch wel voor mijn E gaan, want ik verwacht dat dit in de toekomst verplicht zal worden... maar tot zo lang... PARTY!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 13:49

loes-freke schreef:
... en herman finkers is een tukker (een twent) en jij was op de grens van overijssel en drenthe...


Monique: wie weet was de 'telefoon-man' wel een verdwaalde tukker... of een forens... of een tukker-by-birth; in iedergeval een gezellig accentje. Misschien is alles boven de IJssel (en Twente zelf dan) wel tukker te noemen ... of zeg ik nu iets heel gevaarlijks? *grijns* En alles onder de IJssel 'Limbo'. Zelf woon ik natuurlijk in 'het Rijke Westen'... wat is het leven toch simpel... Haha! Knipoog Haha! *LOL*

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 11:10

O hemel daar gaan we weer over die verwarrende regels rond het rijbewijs en aanhangers... Bloos

Even voor de duidelijkheid: mijn lege of volle auto (what the @#!#$) is 1300 kg, mijn volle trailer (beladen, met paard erin, maximaal beladen gewicht) is ook 1300 kg. Samen is de combinatie 2600 kg. De gele kentekenauto is dus even zwaar als de beladen combinatie en nog onder de 3500 kg. Ik ga dus gewoon verzekerd met mijn B rijbewijs de weg op.

Manon2: Jaaaaa misschien ga je me binnenkort wel weer eens zien op stal! Lijkt me leuk: mini-boktmeeting. En bij jou op stal hebben zoveel mensen een trailer dat het (waarschijnlijk) dan makkelijker is om blij voor een ander te zijn... Ik ben een van de eerste met een eigen trailertje, waarschijnlijk willen veel andere mensen dat ook...

Als ik heel eerlijk ben vind ik het ook moeilijk blij te zijn voor een ander als diegene krijgt wat ik graag wilde hebben... maar ik vind wel dat ze wat beter hun best mogen doen om dat te verbergen! O zo! *pruillip*

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 18:08

Nee Kleintje, dat is het zeker niet waard...
Ik dacht nog niet zo extreem... waarschijnlijk nog aankoop-euforie.
Je hebt helemaal gelijk. Die regels zijn er niet voor niets...

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers