hengt werd merrie!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

hengt werd merrie!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 23:17

Haha, hey allemaal!

Vandaag heeft de vorige eigenaar van mijn paardje een grappig verhaal over haar verteld. Het is over 2 jaartjes gebeurd. Toen heette mijn Quincy nog Quinto. De mensen waren er absoluut zeker van dat het een hengstje was. Ze lieten 'hem' bij de andere ruintjes in de wei en hij vermaakte zich prima. Toen vonden ze het wel tijd dat hij gecastreerd werd. Ze belde de dierenarts op en een dag later was die daar met haar tangen en toebehoren. Ze bekeek het paard van kop tot teen en fronste haar wenkbrauwen. De eigenaar vroeg: "Scheelt er iets met hem? Is hij ziek of zo?" Maar de dierenarts antwoordde niet. Ze pakte de staart van het hengstje op en keek heel vreemd. Ze zei: "Meneer, weet u wel zeker dat dit een hengst is?" De eigenaar keek heel vreemd. "Natuurlijk", zei die. De veearts begon te brullen van het lachen. "Meneer", zei ze, "Ik denk niet dat ik zal moeten castreren hoor,... het is een merrie" Iedereen zat te lachen. Ze besloten samen om de merrie Quincy te noemen. Maar het paard mocht nog altijd bij de ruintjes in de wei staan. Het waren tenslotte haar beste vrienden...


doei!


PS, nu staat ze in een gemengde kudde maar je moet niet denken dat ze bij de merries zal lopen. Neen hoor, Ramingo de grootste stoerste ruin van stal is nu haar allerbeste vriend. Lovers

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:21

Ach gussie, het arme paardje. Maar ze heeft wel lekker bij de mannen in de wei gestaan en alle merries waren vast jaloers op haar haha. Dat kreeg ze weer voor elkaar!!! Maar die dierenarts begreep er vast helemaal niks van, dat kan ik me ook wel indenken Knipoog

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 00:17

Echt lachen!
Klinkt eigenlijk wel lomp, dat je niet ziet dat je hengst eigenlijk een merrie is Haha! *LOL*

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:07

Haha! Dat ze dat niet door hadden! Wij hebben wel ooit gehad met een veulen dat we eerst dachten dat het een merrie was. Maar na 10 min zagen ze dat het toch een hengstje was!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:09

Hahahaha!! kom je daar even achter na 10 jaar Knipoog
Wel raar dat ze het niet door hadden dat ze een merrie was.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 01:22

En dit moet dus over 2 jaar nog gaan gebeuren? Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 09:13

Hihi! Die dierenarts die heeft er weer een mooi verhaal bij om op verjaardagen te vertellen. Persoonlijk zou ik me doodschamen als me zoiets zou overkomen... Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat iemand het verschil niet ziet tussen een merrie en een hengst!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:58

Wahaha!! Supergrappig! Ik had t gezicht van de eigenaar wel willen zien!! Haha! Trouwens wel een beetje sneu dat ze niet zagen dat "hij" een merrie was!! Haha!

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 13:10

xXIreenXx schreef:
Hahahaha!! kom je daar even achter na 10 jaar Knipoog
Wel raar dat ze het niet door hadden dat ze een merrie was.



Wat bedoel je? Achter 10 jaar. Mijn paardje is nu nog maar 3 hoor. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:41

Bij pasgeboren veulens is het idd soms wat moeilijk te zien, maar als ze 1x gaan plassen zou het toch duidelijk moeten zijn Haha!

Ik ken wel een leuk gelijksoortig verhaal:
iemand verhuurde stallen aan pensionklanten. In het begin had ze er maar 3 van dezelfde eigenaar. Zij zette 's ochtends de paarden buiten en het viel haar op dat 2 paarden altijd zo aan het klieren waren terwijl zij ze bij het halster naar de wei voerdde.
Zij dacht het het 'gewoon' ruinen waren, tot ik er haar op wees dat er toch iets meer onder hing dan een ruin normaliter heeft Haha!
In het vervolg dus maar één tegelijk aan een touwtje meegenomen en gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd Lips are sealed

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:36

Hey hahahha lollig er staat bij mijn paardje in debuurt een pony die Jessie heet maar het is een ruin.....ook zoiets ?? of zijn ze dr nog niet achtergekomen ?? hahahaha ! Haha! doeiii xxxxxx Briede ( zo heet IK )

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:39

hahahaa super garppig
die man zou wel voor paal hebben gestaan Haha!

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 15:40

Dat berichtje van Briede onderdjessa's naam is een foutje... Verward dussss sorry we zaten met zn 2e op haar naam !! dus vandaar Haha!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 16:58

Een kennis van mij had een 'ruin' gekocht in de winter. In de zomer gooide zij de ruin met de merrie in het land. Totdat er bij de merrie na verloop van tijd een flinke buik ontstond. het jaar daarop liep er dus een veulentje. Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:38

zo weet ik nog een verhaal:
Toen ik stage liep bij een dierenarts heb ik dat verhaal gehoord Knipoog . Er is schijnbaar ooit een konijn in die kliniek gekomen voor een castratie. Beestje is gecastreerd, gaat terug naar de einenaar een een tijd later (toen ik daar dus stage aan het lopen was) kwamen de eigenaren terug.... met een zwanger konijn. Ik begon me toen toch sterk af te vragen wat die betreffende da er dan wel af heeft gehaald? Schijnheilig Lips are sealed
Die da is op staande voet ontslagen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:47

Hmm, dat laatste is vreemd, want het is redelijk bekend dat een castratie weer kan helen... bij konijnen dan en dan zal er alleen iets doorgeknipt zijn en niet afgehaald. Dan kan het absoluut.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:24


Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:30

HaHa, ken ook zo iemand. Kreeg een veulen bij een shet. Ik bel om te vragen wat het was: "een bruine merrie"was het antwoord. Toen ik later ging kijken was het een vos hengst... heb me bescheurd van het lachen. Ken ook iemand die dacht van een afstand dat zijn pony al een veulen had.... (dier was wel drachtig hoor) Liep er een grote witte geit van de buren bij in de wei....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:27

Bij het castreren van konijnen gaat er wel vaker wat mis, schijnt nogal moeilijk te zijn. Lijkt mij een beetje vreemd als de DA daarom alleen wordt ontslagen.
Die hengst van ons is toch echt een hengst, maar hij gedraagt zich absoluut niet zo. Zijn al zelfs mensen geweest die geloofden dat het een merrie was... dat was eigenlijk best schandelijk. Zegt persoon A: En, wat vinden jullie van deze merrie? Tegen 5 anderen, is er één (!) die eens onder de buik kijkt (en daar hangt me toch een klokkenspel), maar niets zegt... Hadden ze er net met z'n allen onder en boven gelegen. Beest doet niets, maar het is toch gebruikelijk dat je even onder de buik kijkt en constateert dat het een mannetje of een vrouwtje is, dat je niet direct ziet dat het een hengst is geloof ik wel (hij trekt z'n ballen wel eens in), maar nog geloven dat het een merrie is...
Ergste was nog dat A een docent aan de faculteit is en de 5 anderen laatstejaars studenten. Als ik er bij was geweest had ik hem vast 5x per minuut 'hengst' of 'hengstepengst' genoemd, al was het maar om mezelf eraan te herinneren, ben benieuwd of ze dan nog gedacht hadden dat hij een merrie is...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:46

Anders om ken ik het verhaal wel. Bij ons zelf gebeurd nog wel!
Berber kreeg een veulentje, wij blij, een klein vosmerrietje met alleen een kolletje! In de zevende hemel Lovers
Totdat we zagen dat het diertje stond te plassen en dat onder het buikje vandaan kwam. Wij nog eens goed kijken, niets te zien eigelijk, maar er kwam echt plas uit, dus DA gebeld.
We dachten aan weet ik veel, iets van een navelbreuk ofzo.
Da kwam, DA keek. Keek nog eens. En nog eens en nog eens en nog eens. Geen balletjes te bekennen. Maar wel een "plassertje".
Nog eens kijken dan.
Vervolgens dacht ie aan een "queen" (schrijf je dat zo? een dier wat van ieder geslacht iets heeft meegekregen) en hij keek nog eens, want dat had ie nog nooit gezien bij een paard.
Bleek dus een hengstje te zijn, balletjes zaten diep verstopt *LOL*

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 15:03

Maar de ballen dalen later toch pas in? Dat is tenminste wel zo bij konijnen en bij honden (en bij mensen)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 16:06

Haha! Wat grappig. Er was zeker geen dierenarts bij de geboorte? Anders wisten ze het wel! Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 19:29

Wel een grappige manier om erachter te komen!!
Heb ook een soortgelijk verhaal.
Ik wilde een komondor kopen voor mijn vriends verjaardag, maar ik wilde absoluut geen reu! Omdat dit ras in nederland eigenlijk niet gefokt wordt had ik kennissen gevraagd om er eentje te bestellen, want zij gingen zelf een teefje halen in hongarije. helaas was er naast dit teefje alleen nog een eu van 6 maanden (broertje). Belde die kennis me op om te zeggen dat de fokker na 6 maanden erachter kwam dat de reu wel raar plaste!! , Bleek het dus een teef, en heeft mijn vriend nu dus toch zijn komondor!!!