hoe reageerden jullie beesten op het vuurwerk...:D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

hoe reageerden jullie beesten op het vuurwerk...:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 14:37

haha mijn pony is als een kip zonder kop door het weiland gesjeest Clown Haha! maar aangezien de andere ponies rustig hooi stonden te eten had ze weinig reden om nog druk te doen en is toch ook maar rustig gaan grazen Koe Haha! dus.. ik kan eigelijk maar 1 ding over de reactie van mijn pony zeggen: kiiip kip kip kip..... Knipoog Haha!

en.. hoest bij jullie gegaan???

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:40

ik weet het niet?
ik heb niet gekeken
maar ze stonden op stal dus ze konden niet rennen!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:43

Mijn shets waren wel aardig kalm, maar Bouke stond wel even te briezen in zijn stal, toen ze bij ons voor aan het knallen waren.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:44

Nou de paarden hier thuis op stal zijn van alles gewend dus die kijken nergens van op en er wordt hier ook niet veel lawaai gemaakt. De veulens waren wel een beetje van slag, maar staan nu weer lekker in hun schutstalletje te eten.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:48

Bij ons is het vuurwerk zeker niet dichterbij dan een km of 2. Wij kunnen van hieruit mooi het vuurwerk van het hele dorp overzien!
Onze paarden staan op stal en gedragen zich normaal. De haflingers van de buurman stonden buiten rustig naar het vuurwerk te kijken (ze bleven het wel in de gaten houden, maar geen paniek). We zijn met de honden even naar buiten gelopen en die keken niet op of om van het vuurwerk.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:53

De hele week was Chico (de hond) al overstuur van iedere knal die hier viel. Maar afgelopen nacht... was hij verbazingwekkend rustig!
We zijn langs carbit schieters, vuurhopen en jeugd met ontzettend veel vuurwerk gelopen. En... hij gaf geen kik! Verward
Maar toen we weer thuis waren... was het weer even mis.
Maar al met al, was en ben ik ontzettend trots op die kerel van mij!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:32

Ik heb smiddags gewoon gereden mabel was heel erg braaf maar hoe het vanacht is gegaan weet ik niet.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:10

ik heb s'middags ook gereden en ze vond het niet echt eng,
ze was gekker van de wind,
vannacht stond ze alles rustig te voerzien echt heel droog,
gaf ik haar eten en dan nam ze en pluk mee en at ze die met haar hoofd naar buiten op, mafbeest

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:29

Ik heb 's middags gewoon gereden met Wico, hij vond er niks ergs aan, z'n oren bewogen alleen voor het geluid *LOL*
Oscar (onze hond) maakt het al helemaal niks uit, als er een rotje op 1 meter afstand van hem knalt kijkt hij even om met zo'n gezicht van "wat is dat nou weer voor onzin" en loopt hij weer verder Lachen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 16:35

Mijn honden vonden het geweldig!Ik had ze heel even mee naar buiten genomen voor de deur, maar ze wilden allebei niet meer naar binnen.Ze vonden vooral die vuurpijlen leuk
Chinouc schijnt ook heel rustig geweest te zijn.
Alleen mn kat was er echt niet blij mee.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 17:23

Timon vond het allemaal wel best, maar Saartje vond het wel eng.
Onze ene kat had een pilletje kregen en dan gaat hij 2/3 uurtjes onder nacose. En de andere kat was niet zo bang....
Weet alleen niet wat onze vissen er van vonden ... Haha!:D:D

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 18:46

Mijn paarden vinden het absoluut niet eng, ze zijn knallen gewend want van de zomer hadden wij zo'n knalapparaat in de koeienstal om de vogels te verjagen. Maar ook zonder dat waren ze nog rustig gebleven denk ik. Ik heb ze om half 12 nog gevoerd en de boer waar ze staan heeft na de jaarwisseling nog gekeken, maar ze waren heel rustig.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:05


_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 21:59

Kelly(stalgenootje van Carolien)is ontsnapt uit d'r stal Bloos
Ze was erg bang voor het vuurwerk dus ze is door haar deur heen geramt (de stallen zijn van sloop hout Kelly d'r deur was een oude deur van een kast ofzo..Afbeelding<---- Zie je die deur)
Die lag dus in 2en Scheve mond
En de helestal lag over hoop prullenbak door de helestal heen hooibalen door de hele stal heen enz....
Volgens mij was Caro wel rustig
Maar ik ben niet wezen kijken dus ik weet het niet...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:03

bij ons waren ze om 12 uur lekker hooi aan het knabbelen Haha! Een paar waren wat onrustig, maar dat was ook zo over Haha!

Een rustig nachtje, gelukkig Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:05

Mijn paardjes waren superrustig *LOL* Ik was om 8 uur wezen voeren en heb toen mijn zusjes pony nog even gecontroleerd(die leek niet zo lekker 's middags). Om half één, toen we weer veilig onze straat uit konden, ben ik nog even met mijn moeder en zusje heen geweest. Ze waren in de buurt van de stal nog flink aan het knallen, maar alles was rustig. De pony's stonden in de hoek van de stal te doezelen en mijn paard hing met zijn hoofd naar buiten en was het vuurwerk heel geïnteresseerd aan het bekijken *LOL* Als paardne konden lachen, had hij het vast gedaan! Lovers
We hebben ze nog een plak hooi gegeven en zijn toen weer naar huis gegaan. Mijn paard weigerde trouwens in zijn stal te eten(hij wou vuurwerk kijken Party!! ) en er lag vanmorgen ook een hele berg hooi voor zijn stal Haha!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 10:52

gomir schreef:
mijn paard hing met zijn hoofd naar buiten en was het vuurwerk heel geïnteresseerd aan het bekijken *LOL*


Dat deed Alfie op z'n oude stal ook Lachen. Daar had ie een buitenbox en stond met z'n maatje altijd alle vuurpijlen na te kijken Haha!. Nu op z'n nieuwe stal staat ie in een grote veldschuur en kan dus niet meer naar buiten kijken, maar verder is het daar erg rustig en hoor je in de verte wat geknal dus ze zullen er weinig last van gehad hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:40

Mijn kat vond het niet eng. De eerste knal schrok hij wel even, maar daarna heeft hij gewoon liggen slapen de hele avond. Ik had hem tussen 12 en 1 uur wel opgesloten in de badkamer zodat hij niet kon ontsnappen.

De paarden zijn rustig gebleven. Er is ook niks afgestoken dichtbij stal, dus de herrie kwam van verder weg. Ik ben na 1 uur nog even gaan kijken, maar ze stonden gewoon te doezelen.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:42

volgends mij is Stacy wel bang geweest, de volgende dag dacht ze de heletijd dat ik haar wou slaan en dook helemaal in elkaar!
ook in haar stal, ik sjorde een beetje aan haar deken en dat vind ze dus niet leuk dus maakte ze een hapbeweging dus gaf ik haar gewoon een flauw tikje tegen haar hals en toen croste ze naar achter en ging in een hoekje van haar box staan, normaal doet ze dit dus nooit!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 12:56

ze keken wat geshockeerd maar ik heb ze wat hooi gegeven en eten gaat voor alles dus toen waren ze weer helemaal zoet Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:15

Voordat het echte vuurwerk begon ben ik een heel end met hem gaan lopen, 's middags, maar toen was er ook al vuurwerk.
Passion vond het heel intressant in het begin, maar hij schrok er de 1ste paar keer wel van.
hij schoot niet vooruit, maar achteruit (net als dat hij niet naar voren loopt met grazen maar naar achter )
het was gewoon wat snuiven en hoofd en staart in de lucht.
en de rest van de wandeling wat druk, maar hij schrok er later niet meer van.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:23

Bij ons in de buurt wordt niets afgestoken, in de stad wel, maar dat hoor je bij ons bijna niet. We waren dit jaar voor het eerst niet thuis, want zelf wilden we wel weer eens vuurwerk afsteken, dus wij zijn de stad ingegaan Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:46

M'n merrieveulen kan wel wat hebben. Deze zomer stond hier zo'n knalmachien om de vogels te verjagen van de boer hierachter, en ze jagen ook vaak hier langsachter op fazanten en wilde eenden. Ze kijken wel, maar echt schrik hebben ze daar niet van. Van m'n tinker was het wat afwachten, hij is hier pas, maar ook hij bleef er kalm bij. Rond half twaalf heb ik het licht buiten aangelegd, even voor twaalven wat te eten gebracht en de bovendeur op laten staan, en rond half één terug geweest met een vette appel voor de kleintjes die ze met dankbaarheid hebben binnengewerkt ... dus, niets aan de hand hier!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 11:07

Onze kat heeft zich zoals gewoonlijk weer een dag vantevoren verstopt onder mijn bed, de hond van mijn vriend was de hele tijd onrustig en toen de hel los barstte is ze onder een stoel gekropen waar ze eigenlijk helemaal niet onder past Haha! En Fayette schijnt heel relaxt in d'r stalletje te hebben gestaan maar haar huisje staat in het buitengebied en de enige mensen die vuurwerk afstaken waren de staleigenaren zelf Lachen Dus ik heb echt een koelbloedig paard Haha!