Welke hoefsmit, dierenarts of instructeur wil je..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Welke hoefsmit, dierenarts of instructeur wil je..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 18:34

NOOIT MEER ZIEN! En waarom niet...........?

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:36

De dierenarts in middelrode! iedere keer als we daar een dier hadden gebracht ging het dood! en zoiets noemt zichzelf een arts!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:50

Iemand waar ik ooit les van heb gehad.. maar ga de naam hier niet neerzetten.. Haha! Tong uitsteken

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:42

Ik weet niet meer precies welke veearts het was (en omdat ik mensen niet van slechte dingen wil beschuldige.) maar die is echt zo enorm slecht. Die weigerde zelfs een paard te opereren, nou toen werd het veel erger, pees helemaal kapot!! Weg carriere (niet dat dat zo belangrijk is, gaat om het beestje)

Ik vind Van Toor echt goed *LOL* legt je alles van top tot teen uit, vriendelijk noem maar op.
Laatst bijgewerkt door Haagsemeid op 31-12-02 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:48

Mijn eerste instructrice, en maar schreeuwen en gillen, schelden roken bij de paarden Boos!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:01

mijn oude hoefsmid voor meron... was de 1e keer 2 uur te laat en heeft hem slecht bekapt.
de 2e keer was ik 2 minuten te laat en was hij al weg. toen heb ik maar een andere gebeld en die was wel toppie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:15

Celesta van Groningen uit Elspeet Misselijk
Ik heb nooit les van haar gehad maar toen ze ging scheiden heeft ze een tijdje met haar paarden/pony´s bij ons op stal gestaan (we stonden toen in Voorthuizen op een kleine pensionstal) en als we er niet waren bleek ze Händell in de lessen te gebruiken en te verhuren voor buitenritten.
Ik kwam daar achter omdat iemand een keer te laat met hem terug was en hem echt zeiknat had gereden Boos!
Later bleek ze veel mensen te bedonderen (ook financeel).
Ze geeft nog steeds les en is ook nog jurylid, ze is zo´n beetje het enige mens waar ik echt een hekel aan heb, de achterbakse schijnheilige rottr*t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:00

Er is wel een stalhouder die ik van mijn nevernooitmeer hoef te zien, maar dan ook echt nooit meer. Hij schijnt inmiddels zijn leven gebeterd te hebben en de manier waarop hij zijn stal runt ook, maar toch hoef i mijn paard niet bij hem op stal, van mijn leven niet meer. Gelukkig denkt hij hetzelfde, dus daar zijn we het wel over eens Haha!.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:10

Ik heb ook iemand die ik de rest vam mijn leven nooit meer wil zien.
Helaas stond die gene onlangs in de BIT, dat nummer ligt dus nog ongelezen in de kast en ik heb zelfs overwogen omdat ding in de openhaard te gooien Extreme duivel .

Ach zo hoef ik mijn vorige pensionhouder ook niet meer te zien of in iedergeval ga ik daar geen gesprek meer mee aan.

Met instructeurs , hoefsmeden, DA heb ik nooit echt problemen mee gehad.
Alhoewel sommige instructeurs(de westernguy's) wel iets beter met hun klant om hadden kunnen gaan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:20

Mijn vorige instructeur, arrogante klootzak! En lasteren over me achter mijn rug om. Verder niemand.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:30

de dierenarts die zei (na 1 pot ventipulmin en een injectie)
dat ik er maar mee moest leren leven dat mijn paard hoestte

de intructrice die zei dat ik geen mentaliteit had
toen ik weigerde om met een stuiterend paard van 1.76
de les te vervolgen omdat het paard helemaal in paniek ging van de slof

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:36

Ik noem liever geen namen, maar de vorige hoefsmid van * zou ik nooit meer willen zien.
Omdat we een smid hadden die * kreupel sloeg, zei hij dat hij ze wel wilde beslaan (2 shetlanders). Okej nadat hij ze de 2de keer beslagen had, is hij nooit meer geweest. We hebben zelf de ijzers er onderuit moeten halen en ze zelf moeten bekappen. We hebben hem die tijd ook elke week gebeld, maar steeds zei hij dat hij terug zou bellen als hij tijd had (heeft hij nooit gedaan).
Gelukkig hebben we na lang zoeken een andere smid gevonden die ze wel wil beslaan.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 18-02-22 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:52

Degene waar ik mn paard van gekocht heb. Dat is het enige goeie wat hij ooit in zn leven gedaan heeft volgens mij!!

Als je zag hoe hij die beesten afronseld!!
En verder zijn er ook dierenartsen die niet meer aan mn paard hoeven te komen. Maar het is nog niet zo erg dat ik ze nooit meer wil zien. Ik geoof niet meer dat die mensen wat goeds doen.

Oh en dan ken ik nog een hoefsmid die paarden flink lek trapte, maar dan alleen als de eigenaren er niet bij waren.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:05

Een instructrice waar ik een tijdje les van heb gehad!
Arrogant en toen ik een keer op een jong paardje moest rijden (kon nog niets en had net een week op de wei gestaan) liep deze een beetje te dribbelen.
Haar advies: houd hem maar in, trek maar aan die teugels, en als klap op de vuurpijl: vooral niet het been eraan houden want dan gaat hij toch maar te hard Lips are sealed

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:09

kaj schreef:
als klap op de vuurpijl: vooral niet het been eraan houden want dan gaat hij toch maar te hard Lips are sealed


Eeeuhh, wat is er verkeerd aan die uitspraak? Verward Het is toch ook niet nodig bij een groen paard om de hele tijd je been eraan te houden?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 01:39

als mensen zijn de manegehouders waar ik met Banjer stond heel aardig, maar als "pensionstalbaas" zie ik ze liever niet meer... Als er geen geld was voor biks kregen de paarden (de manegepaarden in ieder geval) kuilgras en kilo's wortelen, je betaalde voor uitmesten... werd misschien maar 1x per week gedaan, mocht je paard geen kuil (ivm rust en kuil teveel eiwitten) maar hooi "Ja dat gaat niet... we geven altijd kuil".... (zelfs als ik aanbood om extra te betalen)..... etc.

Ik noem ook geen namen, maar ik wil wel zeggen... als mensen zijn ze echt heel erg aardig...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 01:53

De DA die hier eerst kwam (ik noem geen namen), die was gewoon BANG van mijn pony, toen ze bevallen was keek ie 'r van ver even aan en verklaarde haar "gezond" terwijl hij notabene niet eens haar X kon zien, haar staart was ervoor!!!!!! Ook zag hij tot de laatste dag niet dat ze drachtig was! De OEN!!!!!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 02:20

promptertje"]
[quote="kaj schreef:
als klap op de vuurpijl: vooral niet het been eraan houden want dan gaat hij toch maar te hard Lips are sealed


Eeeuhh, wat is er verkeerd aan die uitspraak? Verward Het is toch ook niet nodig bij een groen paard om de hele tijd je been eraan te houden?
[/quote]

Nee maar ik heb het ook niet over de hele tijd je been eraan houden bij haar mocht ik helemaal geen been geven.
Ik mocht alleen maar aan de teugels trekken zodat hij niet te hard ging en verder moesten mijn benen het liefst nog afsteken.
Met als gevolg dat als je je been iets aanlegde dat werd beantwoord met bokken.
Nou zo ga ik geen jong paard berijden!
Natuurlijk was hij een beetje fris, hij had net een week buiten gestaan en mocht nu een keer een lesje meelopen om wat ervaring op te doen.
Beestje kon verder nog niets. Om alleen maar een uur te gaan touwtrekken met een paard nou nee dank je!
En zeker niet met zo'n jong ding. Hij was best wel braaf verder alleen een beetje fris, later kreeg ik te horen dat hij bij anderen omhoog kwam nou vind je het gek op die manier.

Zonde om een paard zo te verpesten.....

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 19:17

Neuh, ik heb gerust weleens botsingen gehad met bepaalde mensen, maar nooit zo erg dat ik ze nooit meer wil zien. (Nou ja, op een iemand na dan, maar die heeft niets met paarden te maken).
In de meeste gevallen snijdt het mes toch aan twee kanten. Het is namelijk altijd zo makkelijk om de schuld maar aan de hoefsmid/veearts etc. te geven.

Er is wel een veearts waar ik niet snel zomaar weer heen zal gaan. Hij is namelijk stervensduur en is altijd heel nors. Maar aan de andere kant, hij doet zijn werk goed.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:06

DA verberne uit ????die heeft echt geen verstand van paarden?maar ja wat wil je ,het is ook niets voor niets een varkens arts

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 20:29

Haagsemeid schreef:
Geloof dat het Veearts van Schie is die is echt zo enorm slecht. Die weigerde zelfs een paard te opereren, nou toen werd het veel erger, pees helemaal kapot!! Weg carriere (niet dat dat zo belangrijk is, gaat om het beestje)

Ik vind Van Toor echt goed *LOL* legt je alles van top tot teen uit, vriendelijk noem maar op


van Schie is een goede dierenarts hoor, Anky haar paarden worden ook door hem onderzocht, en van mijn oude stage adres gingen ze ook altijd naar hem toe.

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:22

Ja, ik vind Van Schie ook heel goed, en hij werkt toch met Van Toor samen? In sommige kringen wordt Hans van Schie als de beste "paardenbenenarts" van Nederland beschouwd, wij gingen er met alle dravers altijd heen, ik vind het jammer dat hij zelf niet zo heel veel meer behandelt - maar ik ben dik tevreden met Frans van Toor
(sorry voor het off topic gaan! Maar "on topic" kan ik gelukkig niemand noemen Haha! )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:37

Mijn vorige DA! Ik noem ook maar geen namen, maar dat mokkel had een paard van een stalgenoot ten dode opgeschreven, terwijl er niets met haar aan de hand was. Bovendien wilde ze mijn paard weer openmaken omdat hij een castratiewond had, terwijl een andere dierenarts zei dat het met een paar weken weg zou zijn...en ja, het was weg! Lachen En ze had mij nog belachelijk gemaakt ook, door te zeggen dat als ik nog eens een hengst liet castreren, dat ik wat eerder met dat soort problemen moest komen Frusty Arrogant k*twijf Misselijk
Die hoef ik dus ook niet meer te spreken

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 21:54

ja ik weet het ook niet helemaal meer zeker hoor dat het van Schie is maar geloof het van wel. Maar van Toor is echt prima.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:42

Lovely schreef:
Er is wel een stalhouder die ik van mijn nevernooitmeer hoef te zien, maar dan ook echt nooit meer. Hij schijnt inmiddels zijn leven gebeterd te hebben en de manier waarop hij zijn stal runt ook, maar toch hoef i mijn paard niet bij hem op stal, van mijn leven niet meer. Gelukkig denkt hij hetzelfde, dus daar zijn we het wel over eens Haha!.


Als dit is wie ik denk dat dit is kan ik me daar heel goed in vinden!!! Haha! En eveneens die hoefsmid die zo goed moest zijn... de eerste keer dat hij mijn meis bekapte spoot het bloed haast haar hoefje uit Ze is 5 weken kreupel geweest... dat was dus eens maar nooit meer... nog niet al gaf hij geld toe.