Raar ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ReNeeJ

Berichten: 57
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: DeN HeLdEr!

Raar ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 17:45

Vandaag getraint met Angel aan de longe. Wel goed gegaan. Was niet vervelend maar wat mij zo erg opvalt is dag Angel een hele stijve achterhand heeft. Heel vervelend, lijkt mij tenminste. Met haar voorbenen maakt ze redelijk grote passen. Met haar achterbenen daar integen niet. Kan iemand mij misschien raad geven? Om meteen de DA te bellen vind ik ook zo overdreven. Of ligt het gewoon aan mij? Wie als ervaren/onervaren ruiter/groom/trainer of wat dan ook kan mij advies hierover geven. Ik heb namelijk totaal geen idee wat ik hiermee aan moet. Zal het haar hele leven zo blijven of is het na een paar maanden weer over? Ze heeft in iedergeval bij mij geen tijd stil gestaan … Misschien bij haar vorige baasje?

Liefs,

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:52

Met de goede training word het vanzelf beter.
Rinkja was een paar dagen geleden erg stijf door het stilstaan omdat de bak steeds hard was.
De achterhand was vrij snel weer los,nadat ik (na een hele rustige warming up) veel middendraf heb gedaan.
En echt heel snel draven,dat ze net niet galopeerde.
Daarvan werd ze achterhand best wel snel weer een beetje soepel,
en goed laten nageven.Daarvoor heeftze de rugspieren nodig,en als die lekker los zijn,kan ze haar achterhand ook beter gebruiken.
Of lekker heuveltjes op,is ook goed voor een sterke achterhand.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:53

Btw,dit kan beter bij Rijtechnische problemen.