Geen fijne kriebels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Geen fijne kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 22:40

hoi,
Ik vind de winter de leukste tijd van het jaar omdat je dan niet hoeft buiten te rijden. Nou denken jullie waarschijnlijk: 'nou...en buiten rijden is toch leuk?'
Ik vind het echt verschrikkelijk omdat mijn paard staakt (heel erg). Maar om nou heel de zomer binnen te rijden is ook zo wat. En ik krijg kriebels...van die kriebels dat je je paard mee naar buiten MOET nemen. Gewoon wandelen en daarna erop en dan kijken tot hoever hij gaat. Daarom hou ik zo van de winter. Ik hoop natuurlijk dat ik ooit alleen met hem kan buiten rijden (want met een ander paard lukt het wel). Eerst vond ik het alleen vervelend om naar het bos of de polder te gaan....maar nu gaat hij zelfs niet meer naar het oefenterrein. Nu ging hij laatst een klein stukje de polder in alleen. Maar ik heb hem toen omgedraait omdat hij anders weer ging staken en dan moet ik weer met hem gaan 'vechten'.
Wie heeft dit ook?
groetjes
celinde

PS: Het is een super lief paard hoor en hij doet alles....behalve buiten rijden

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:50

Hoi!
Er zijn veel paarden die gaan staken zodra ze 'alleen' naar buiten moeten hoor.
Die van mij is best moedig, durft echt veel, en goed verkeersmak.
Maar ze ging laatst uitgebreid staken op de weg toen we alleen waren.
Ze ging zelfs steigeren! En goed ook! Boos!

Dit was echter alleen maar omdat ze wist dat ik alleen was, en geen zweep had, en daardoor maar weinig in te brengen had...
Ze hoopte dat ik om zou keren en dat ze dan weer thuis naar de lekkere wei mocht.... dondersteen. Nou dus echt niet he!

Maar goed, ik heb met de teugels in haar hals geslagen en tegen haar geschreeuwd en ondertussen vooruit schoppen... het hielp (pas na een paar minuten) wel redelijk. }>
Maar een lange rit heb ik er niet van gemaakt want ze bleef vervelend doen.
Toen ze het idee had dat ik gewonnen had (ze was toen eventjes goed voorwaarts) heb ik met stem beloond, ben omgedraaid en weer naar huis gereden. Lachen

Toch kun je het beste gewoon samen met een ander paard op pad gaan.
Wat ook een goed idee is: een vriendin die mee gaat op de fiets naast jou, en dan over de landweggetjes (in de berm als het kan) rijden.
Dat deed ik vaak toen ik Cerise net had en niet in de bak kon rijden (die was onbruikbaar door slecht weer). Frusty

Er kan ook iemand naast je lopen, kijk ook maar eens bij dit topic:
[ITP] Peter leert rijden: 1e buitenrit te paard!
We hebben dat vandaag nog gedaan dus!
Nadeel als er iemand lopend bij is: je kunt niet even lekker draven want diegene kan niet zo hard hihi. Dit kun je wel als diegene naast je kan fietsen.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 14:30

ik heb juist een hekel aan de winter, aangezien ik alleen maar in de wei kan rijden.. en nu heb ik al een hele tijd niet gereden omdat alles zo nat is

Inderdaad wel irritant als je paard gaat staken, en hoe gaat het wanneer je met 2 paarden bent?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:41

ik ken het!
mijn paard gaat recht omhoog aan t einde van onze oprit....
krijg hem nergens heen in zn eentje, behalve als ik iemand meeneem, ruiter of fietser ofzo, maar zelfs dan krijgt ie t nog weleens in zn kop om omhoog te gaan en om te draaien om vervolgens naar huis te rennen....tussen de auto's door!
hij heeft het helaas ook als ik helemaal alleen in onze bak ben, en ja in de winter is t extra balen want dan is het ook slecht weer, en is onze bak kei nat!

hij rende ook altijd terug naar huis als ik al op het oefenterrein was, tussen de andere paarden, gewoon midden in de les gaan steigeren en naar huis rennen(is denk ik net een kilomtertje van huis naar oefenterrein)hij doet het ook als ons andere paard er bij is op het oefenterrein, want je zou nog kunnen denken hij wil naar de andere paarden van ons, maar ja die van mn moeder is ook op t oefenterrein als er les is!

dus ik ben n beetje blij met de winter, omdat we dan met de club in een binnenbak rijden, waar hij supergoed leest!

dat staken&steigeren deed hij ook op wedstrijden, maar nu gaat het op wedstrijden goed, soms in zn eentje in de ring gaat ie staken, maar t losrijden gaat voortaan goed, en kan hem ook eindelijk rustig terug naar de trailer laten stappen of ff uitstappen tussen alle trailers
en op het oefenterrein kon ik afgelopen zomer ook voor het eerst in 3 jaar gewoon in de les meerijden

dus ik weet hoe verschrikkelijk het is, en als je niet buiten wil rijden, gewoon niet doen!!
of neem iemand mee, maar ga niet in je eentje lopen vechten voor er ongelukken gebeuren(ik heb al met mn paard tegen een vrachtwagen gezeten, en ben zelf voor n auto eraf gevallen)

succes!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 19:44

jeetje! Nou gelukkig is radetsky niet zo heel erg maar ik geef niet op, dus jij ook niet doen! (gelukkig ben ik niet de enige)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 11:38

nee opgeven doe ik ook niet!al is het soms verschrikkelijk dat je ipv fijn kan rijden steeds moet vechten!
ach ja hij wordt alweer 10, wie weet wordt ie ooit nog 'normaal' en ga n veulentje fokken dus over een jaar of 4 heb ik iets nieuws om mee te rijden en kan hij alvast met pensioen!haha

nee hoor, als t goed gaat ben ik superblij met hem, en daar heb ik wel wat vechten voor over!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 12:01

radetsky is nu 15 en hij heeft het altijd goed gedaan totdat er een binnenbak kwam. Daar heb ik heel vaak gereden en toen ging ik weer naar buiten en jah....toen begon het. Ik denk wel dat het ooit over gaat hoor en hij krijgt al meer vertrouwen in mij. Alleen ik weet niet of hij het doet omdat hij koppig is of omdat hij bang is. Maarja als het slecht gaat moet je maar denken:
Tel wat je met je paard hebt, niet wat je mist...