paard op twee benen diagonaal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

paard op twee benen diagonaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 02:51

Hmm... dat moet duidelijker denk ik. Haha!

Ameretto heeft soms de neiging om heel relaxed op rust te gaan staan terwijl je een van z'n voorhoeven aan het uitkrabben bent. In feite staat hij dan met zijn gewicht diagonaal verdeeld over twee benen. Vorige week heb ik geprobeerd om heel voorzichtig dat 'rustbeen' van de grond te tillen terwijl m'n zusje die ene voorhoef bleef vasthouden. Tot onze stomme verbazing stond Ret het gewoon toe en hij bleef zo'n beetje een seconde of twee lang op twee benen diagonaal staan! Zoiets had ik nog nooit eerder gezien. *LOL*

Ben benieuwd of er meer Bokkers zijn wiens paard dit rare trucje kan. Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 03:06

Denk maar eens rustig na Knipoog Zo raar is dat niet !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 03:11

Ja oké, een paard in beweging staat ook op twee benen diagonaal. Maar dat is een beweging, en die wordt afgewisseld door het gewicht op de andere diagonaal te gooien. Een paard dat stilstaat moet toch sterker zijn evenwicht bewaren, balanceren als het ware. Net als wanneer je zelf loopt of op één been staat. Als je loopt, verplaats je je gewicht steeds van het ene been op het andere, maar balanceren op één been, daar komt veel meer bij kijken.

BTW ik kwam hier overigens op door een verhaaltje dat ik las in een oude Ponyclub of Penny (jaja) van twee meisjes die wat haast hadden en toen bedachten dat ze wel allebei tegelijk een hoef van hetzelfde paard konden uitkrabben, dan ging het sneller. Totdat ze zich realiseerden dat een paard niet op twee benen kon staan, want dan zou hij omvallen. Nou, Ret valt dus niet om. Haha!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 10:31

ik had een paard dat we moesten scheren,die was gruwelijk lastig,toen zei ik tegen m'n vriendin die me hielp,pak z;n voorbeen is op.wij stonden langs de muur te werken en wat denkje dat die rot bok deed,die ging gewoon tegen de muur aanhangen!!!om zo met z'n achterbeen naar het machine te kunnen trappen. hij stond dus niet eens diagonaal!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:43

Ja hoor, ik heb het er meerdere zien doen. Achter op rust staan en voor een voetje geven. Twee benen oppakken heb ik nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat dat bij Raimaer goed zou kunnen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:46

Ja hoor, doet Kevin ook. Ik stond de eerste keer wel heel erg vreemd te kijken maar blijkbaar heeft hij dan toch een heel goed evenwicht Haha! Nu met rijden nog in balans......

2paardegekke

Berichten: 42
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 12:51

hahaha Haha! wat zijn het toch slimme beesten he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:37

Dat kan mijn paard ook erg goed en daar kwamen we achter tijdens het scheren [jaren terug]. Het maakte niet uit welk voorbeen je vast had, die achterbenen vlogen rakelings langs mijn hoofd of hij trok ze dreigend op. Hij presteerde het zelfs om linksachter uit te halen terwijl iemand linksvoor zijn beentje vasthield. Toen ik riep dat mijn man zijn been onmiddelijk moest laten vallen als hij met zijn gewicht in zijn hand ging steunen vertelde hij dat Lois helemaal niet ging steunen.
Gelukkig is Lois tegenwoordig veel braver bij het scheren.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 23:39

hahahahhahahhaa ja doet die van mij ook wel is,grappig he?!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 02:54

Bud staat als hij stilstaat, altijd op rust...of er nou iemand opzit, of dat hij losloopt...er gaat altijd 1 achterbeen op rust Haha!
En daarmee staat Bud dus ook op 2 benen, diagonaal als ik een voorhoefje aan het uitkrabben ben Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:01

Netty doet dat ook, alleen dan niet op rust staan, maar die trapt lekker in het rond. Echt een dilemma. Zij heeft vroeger een soort virus gehad. waardoor haar hakken altijd stuk waren. DA erbij enzo, nu heeft ze dus een hekel aan gepruts aan haar achterbenen. Het gaa langzaam aan beter, maar uitkrabben e.d. is een deathwish. Maar ja, je moet het toch eens proberen,
Dus mijn stalmaatje zou haar voorbeen vast houden, dan ging ik proberen eindelijk eens een achterbeen optillen. Dat resulteerde in een vechtpartij. Netty stond op 1 been, 1 been omhoog die vastgehouden werd en 2 achterbenen in de lucht, inclusief ik...... Haha!