Fijne Kerst gehad dit jaar.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Fijne Kerst gehad dit jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 14:00

Ik kan toch eigenlijk wel zeggen dat dit een van mijn leukste kerstdagen zijn geweest.
Ik heb gisteren op Eerste Kerstdag een heerlijke buitenrit gemaakt met Steef (een stalgenootje) en haar Derek.
Omdat Derek niet meer in het zelfde gebouw staat als Laiser moest ik eerst zo'n 500 meter alleen met Laiser de Bosweg af rijden om Derek op te halen.
Laiser had twee dagen vrij gehad dus die was behoorlijk energiek en lie flink door. Jaja het wordt nog wel eens wat Knipoog
Halverwege schiet ineens mijn beugel los, dus die moest ik opnieuw bevestigen.
Ja nu gingen we weer eens lekker een stukje rijden, moest ik stil staan omdat er wat van mijn zadel af was. Ik had er geen last van dat het eraf was, maar ja je kent mijn baasje het moest en het zou vast gemaakt worden. *zucht* Maar ik wilde door lopen, maar mijn baasje hield me weer tegen. Opeens kwam daar een meneer aan met een vrolijk rood petje. En die hield mij even vast terwijl mijn baasje de beugelriem opnieuw vastmaakte. Ze was gewoon te lui om zelf af te stappen hoor Schijnheilig .
Maar goed eventjes later gingen we Derek ophalen. Zijn baasje zou ik meegaan maar was nog bezig om te zadelen. Het was daar wel spannend hoor. Maar mijn baasje liet me flink rondstappen zodat ik rustiger kon worden

Toen we het hek uit reden ging Derek rechts en Laiser links. Ik was helemaal verbaast, Laiser die ipv met Derek mee te gaan terug richting stal liep vrolijk naar de weg. Hij keek eens achterom en toen kwam ook Derek gezellig mee.
Volgens mij vergiste Laiser zich, wat bij stak zonder blikken of blozen de weg over... tenminste tot halverwege de weg. De haaientanden stapte hij vrolijk overheen, maar die twee witte strepen vlakbij elkaar op de weg waren te veel van het goede. Gelukkig liep Derek wel gewoon door, dus hobbelde Laiser als een held op sokken er achteraan. Knipoog
Laiser had er echt zin in en liep flink door, zelfs zo hard dat hij regelmatig een paardlengte of mee voorlag op Derek. Heerlijk gewoon om hem zo te zien, met zoveel durf en lef. Af en toe was iets nog net iets te eng en dan wachtte hij even op Derek zodat ze er samen langs konden. (Want dan is het een stuk minder eng Cool ) We hebben een heerlijke rit door het dorp gemaakt en zijn eventje langs het huis van Steef gereden en van mij. Ook gingen we nog even bij het huis van mijn moeder langs. Die was helemaal verrast, maar vond het heel leuk. Laiser gaf haar nog een kerstcadeautje, waar de buren nog erg om konden lachen. Laiser bezorgde mijn moeder namelijk nog wat verse mest voor in de tuin *LOL* .
Daarna zijn we terug gereden en hebben we een heerlijk rit van zo'n 10 km gemaakt.
Steef heeft het al als traditie om op Eerste Kerstdag een ritje te maken, maar ik denk dat ik die traditie er ook maar eens in ga voeren.

Vandaag heb ik nog wat gedressuurd in de binnenbak. En Laiser ging echt super. Binnen een mum van tijd was hij helemaal los in de stap. Hij liet een hele mooie draf zijn, een nette schouderbinnenwaarts en een geweldige galop. We zweefden gewoon door de bak. Kortom weer een dag heerlijk gereden.

Met dit heerlijke gevoel dat Laiser me gegeven heeft deze Kerst overleef ik die verplichte familiebezoeken vast ook wel Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 14:02

Ik eis NU ook een binnenbak verdorie....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 23:53

Jurga schreef:
Ik eis NU ook een binnenbak verdorie....

In de winter ben ik ook altijd weer heel blij dat we die op stal hebben

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 09:53

Leuke rit zeg!
Ben jaloers... *LOL*

En ja, een binnenbak lijkt me ook super!
Gelukkig hebben we een goede buitenbak, wat plassen maar nog wel goed te rijden, ik ben daar zo blij mee! Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 10:30

Ik dacht eventjes dat Michel je een bepaalde vraag had gesteld... Knipoog

Maar dit is natuurlijk ook hartstikke leuk! Het wordt nog wel eens wat met dat buitenrijden van jullie! Oefening baart kunst, dat zie je maar weer. Lekker hoor, dat je steeds vaker naar buiten gaat, en idd een goede traditie, die moet je in ere houden! Nog maar een jaartje, dan is het weer kerst... Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 18:17

Karin schreef:
Ik dacht eventjes dat Michel je een bepaalde vraag had gesteld... Knipoog

Nee dat zal wel een 10-jarenplan worden...


Maar ik had vandaag les, en dat ging ook al super.

Ook ga ik deze week onderbegeleiding van een springruiter Laiser laten vrij springen. Zo willen we Laiser langzaam aan zo ver gaan krijgen dat hij durft te te springen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 14:35

Laiser zal vast gedacht hebben... Het baasje bezorgt mij een hééérlijke eerste kerstdag dan zal ik voor een SUPER tweede kerstdag zorgen!

Voortaan dus lekker een buitenrit op de eerste kerstdag en een wedstrijd op de tweede Haha!

Ben hééééélemaal niet jaloers op je hoor Schijnheilig
Lijkt me heerlijk zo'n buitenrit tijdens de kerst.