Dressuur geprobeerd met Isoldaatje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 21:32

Vanavond was het zo mooi weer en ik wilde graag rijdne. Helaas, mijn vader was aan het werk en ik wil Udinde nog niet helemaal alleen in het land laten. Niet dat er iets gebeuren zal misschien, maar ze is nog wat stuntelig met het touw.
Dus heb ik maar in de wei gereden. Net kort gemaaid dus dat wou best. Isolda eerst goed aan de longe gezet met bijzets en dat ging heel aardig. Bijzets eraf, Jantina erop.
Nou het viel me best mee, Isolda kon het nog wel een beetje. Nou ja....
Hihihi, helemaal niet! Hahaha, ze was zo stijf als een plank! wat wil je ook met zo'n buik! Ze is bijna net zo dik als toen ze drachtig was! Terwijl ze helemaal niet zo veel gras krijgt.
Ik heb dus maar wat oefeningetjes gedaan. Stelling links en rechts, overgangen stap draf. 4 pasjes galop, maar dat vind ik eng in de wei. Ben bang dak uitglijd.
Maar ik was niet ontevreden, denk dat ik dat maar vaker ga doen. Gewoon even stappen en draven in de wei.
Later was ik nog even aan het poetsen, hoor ik Isolda heel zachtjes hinniken. Zo'n begroetingshinnikje. Ik verbaasd om me heen kijken. Zie ik een klein wit neusje onder haar buik door!!! Was Udinde losgeraakt!
Ik alles gecontroleerd, halsband, touw alle klippen en ringen. Alles vast! Hoe die boef nou weer losgeraakt is??? Ik weet het niet, snap er niets van. Maar ben er niet blij mee. Dat betekend dat ik iets nieuws moet bedenken om haar vast te zetten. Iets met extra veiligheid. Nu was ik vlak bij en kon ze stiekumpjes van achteren ons besluipen. De volgende keer ben ik misschien uit zicht en raakt ze in paniek....
Pffff... Ik zal maar weer eens nadenken en kijken hoe vindingrijk we dit keer kunnen zijn!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 20:05

Bij deze wil ik Udinnieminnie toch maar even omdopen dan...tot Houdinniminnie!!! Houdinde kan ook natuurlijk...2 lettertjes er bij maar...maar wel heel toepasselijk voor jouw minimeisje Jantina! Haha! Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-01 22:59

*LOL* ik moest heel even denken.... Huh Verward Wat bedoelt ze nou? Maar toen viel het kwartje hoor Jasja!
Blond he? *LOL*
Ja, nou ik snap nog steeds niet hoe ze dat klaar gespeelt heeft. Ik heb er vandaag maar even een extra touwtje tussen gedaan. Voor het geval de knip losgaat. En morgen koop ik er een knip bij. 2 Knippen kan ze niet loskrijgen volgens mij.....
Verward