Chips voor Paarden???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Horse

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: Wolvega

Chips voor Paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-02 22:34

Bij ons op de manege geeft een instructrice wel eens chips aan een paard. Wat vinden jullie daarvan?? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet denken!!! Is het niet slecht voor het paard?? Nou ja van een paar chipjes gaat ie heus niet dood, maar toch...

[Edit] kleur aangepast [/edit]

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:36

Jeetje je kan je paard alles wel geven zonder dat hij er dood aan gaat Lips are sealed het is ook slecht voor ons dus helemaal voor je paard, waarom plukt ze dan niet gewoon wat gras ofzo weet je zker dat het goed zit.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 22:38

kan je volgende keer een andere kleur letters doen, beetje slecht te lezen zo....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:04

kayla schreef:
kan je volgende keer een andere kleur letters doen, beetje slecht te lezen zo....


Ik ben niet de enige die schil is dan he Tong uitsteken Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:06

SCHEEL Avanti het is SCHEEL Tong uitsteken

Jet

Berichten: 11993
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:33

Ik weet hier in de buurt van een "manege" die heel veel chips aan hun pony's en paarden voerden. Dat konden ze goedkoop van de Smithsfabriek in de buurt krijgen. Ik heb geen idee hoe die paarden en pony's het daarop deden, maar nu hun dochter het heeft overgenomen en het allemaal professioneler aangepakt wordt, wordt er geen chips meer gevoerd, of het moet zijn omdat Smiths hier niet meer in de buurt zit? Het lijkt me geen paardenvoer, maar het zal wel ongezouten zijn geweest, volgens mij was het afgekeurd voor consumptie door mensen. Ik zou het nooit voeren aan mijn paard, hooi, biks enz. maar geen chips.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:11

Jet schreef:
Ik weet hier in de buurt van een "manege" die heel veel chips aan hun pony's en paarden voerden. Dat konden ze goedkoop van de Smithsfabriek in de buurt krijgen. Ik heb geen idee hoe die paarden en pony's het daarop deden, maar nu hun dochter het heeft overgenomen en het allemaal professioneler aangepakt wordt, wordt er geen chips meer gevoerd, of het moet zijn omdat Smiths hier niet meer in de buurt zit? Het lijkt me geen paardenvoer, maar het zal wel ongezouten zijn geweest, volgens mij was het afgekeurd voor consumptie door mensen. Ik zou het nooit voeren aan mijn paard, hooi, biks enz. maar geen chips.


God mag ik ff lachen... Lips are sealed
Wat een topic... Gaaaap

Caroline9
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 09:24

hoi

folgensmij kunnen paarden daar heel erg ziek van worden

van Caroline9

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 09:53

kippensoep schijnt juist heel goed voor ze te zijn, vooral als ze verkouden zijn....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 10:27

Als een paard 'ergens niet dood aan gaat', dan wil dat nog niet zeggen dat het hartstikke goed voor hem is. Chips zijn niet bedoeld als paardenvoedsel. Er zit veel te veel vet en zout in, voor een mens eigenlijk al, en dat is zeker nooit goed voor een paard. En enkel chipje zo af en toe kan natuurlijk geen kwaad, maar ik zou er geen gewoonte van maken. En waarom zou je paard per se chips moeten eten? Brood is veel gezonder.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:05

kayla schreef:
SCHEEL Avanti het is SCHEEL Tong uitsteken


Clown oei haha, maar goed dat er niet slim staat *LOL*

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:07

Ik moet toegeven dat Jamey wel 's een chipje heeft gehad, misschien wel twee. Maar dit is maar bij 1 keer gebleven. Lachen

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:09

Chips is idd niet goed voor een paard, veel te zout en te vet dat betekent niet dat je paard er dood aan gaat ofzo, maar een andere manier van belonen zoeken is wel beter.

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 16:03

In Oostenrijk zijn er eens een paar Haflingers met hun hoofd in de koffer van onze auto gedoken en ze hebben een hele zak chips naar binnen gewerkt. je kon ze er met geen stokken uitkrijgen. Dus vonden ze het in ieder geval lekker. 'k weet wel niet of het zo gezond was...