huren jullie een vaste box,of gewoon EEN box?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

huren jullie een vaste box,of gewoon EEN box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 16:52

Een tijdje geleden kwam er een nieuwe pony bij de stal waar Rinkja staat.
De pony was van een elfjarig meisje.
Wij hebben aan de ene kant van de stal 5 nieuwe boxen,
en aan de andere kant drie oude boxen.
Die vijf zijn dus nieuwer,maar de de drie boxen zijn veel groter.
Voor de nieuwe pony was er nog 1 box vrij,een oude box.
Alle andere boxen waren bezet.
Toen moest Rinkja van die mensen van de nieuwe pony uit haar box.
(even voor de duidelijkheid,ik wil niet de stal afkraken,want het is een ontzettend leuke stal,en het gaat om wat die mensen van die nieuwe pony wilden,
niet de staleigenaar)
Die mensen wilden hun nieuwe pony in zo'n nieuwe box,dus Rinkja werd naar een oude box verplaats,zodat hij in een nieuwe box kon.
Ik heb me daar toen eigenlijk wel boos om gemaakt,
maar toen was ik weer ontevreden volgens de anderen.
Als jullie ergens een box huren,huren jullie dan EEN box,of DIE box?
Mogen ze jullie paard zomaar in een andere box zetten.
Ik bedoel die box van Rinkja,daar hing haar speeltje,een naambordje en een medaille van haar aan de boxdeur,dat was haar box.
Nou doen ze er bij onze stal nooit moeilijk over om de paarden eens tijdelijk te verwisselen,
maar toen zei dat meisje gewoon:
'Ik wil mijn pony niet in zo'n box,dus komt hij in Rinkja haar box.
Zij kan wel in een oude.'
Het ging mij er niet om dat ik Rinkja niet in een oude wil,die zijn bijna twee keer zo groot,maar gewoon de manier waarop.
Ik vond eigenlijk:er is een box vrij of niet...
Dezelfde avond nog is Rinkja naar haar eigen box terug gegaan,omdat ik dat graag wilde,maar ik werd wel min of meer voor zeurpiet uitgemaakt.
Nogmaals was ik niet boos op de stallingsmensen,
mijn vriendin die daar woont bokt ook,dus vandaar zeg ik dat wel duidelijk,
maar die houding van die mensen,dat Rinkja uit haar box moest voor hun pony.
Ik ben er verder niet meer boos om,maar als ik er aan terug denk,
blijf ik het dom vinden.
Maar huren jullie dus gewoon EEN box,of een vaste box,waar ze je paard niet zomaar uit mogen zetten??

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:56

Nou ik huur EEN box, (tenminste vroeger nou ik heb ik m'n eigen).
Vindt het wel durven van die persoon in kwestie, laatst komt laatst in rang dacht ik altijd. Dan heb je dus ook niet te eisen dat iemand anders die zijn/haar box al helemaal heeft ingericht gaat vragen hoe hoog ie moet springen als ze zeggen "spring!"

tenminste ik niet (en jij ook niet Knipoog )
Ik zou het geeneens durven vragen man!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 16:58

In principe heb je wel een 'vaste box'. Alleen.. als er bijvoorbeeld een nieuw paard komt dat vanwege een allergie in een buitenbox moet, of het niet kan vinden met zn buurpaard, of bijvoorbeeld van mensen is die al een ander paard daar hebben waarbij het makkelijk is als de paarden bij elkaar staan dan wordt er in overleg geruild van box.

Dit gaat wel altijd in overleg. Het is niet zo dat een 'nieuwe' kan zeggen: ik wil in die box. Het kan wel zijn dat je, als je nieuw op stal komt, tijdelijk in een 'slechtere' box staat totdat er een 'betere' beschikbaar is.

Raar verhaal hoor, dat die andere mensen zomaar even voor jou bepalen dat je een andere box moet.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 16:59

Loolapelooza schreef:
Nou ik huur EEN box, (tenminste vroeger nou ik heb ik m'n eigen).
Vindt het wel durven van die persoon in kwestie, laatst komt laatst in rang dacht ik altijd. Dan heb je dus ook niet te eisen dat iemand anders die zijn/haar box al helemaal heeft ingericht gaat vragen hoe hoog ie moet springen als ze zeggen "spring!"

tenminste ik niet (en jij ook niet Knipoog )
Ik zou het geeneens durven vragen man!


Ze hebben het ook niet eens gevraagd,zij en haar ouders.
Ze kwamen aan met hun pony en zeiden doodleuk dat Rinkja har box uit kon.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:33

Nou kijk dat zou bij mij niet door de beugel kunnen. Situaties als van Apple wel, mits overleg natuurlijk. Ik ben geen kreng maar als ik eenmaal EEN box heb gehuurd is het voortaan wel DIE box en heb ik er ook recht op en wil ik niet zomaar naar her en der gestuurd worden.

wat een lef zeg, als ze zo waren aan komen zetten had ik ook doodleuk "dwars" gaan liggen en mijn stal terug opgeëist.
ik geloof dat het nog leuk kan worden op je stal zo Haha!

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 17:47

Ik heb ze thuis stan en heb deze "problemen" dus niet.
Maar ik zou juist blij zijn voor m´n paard als hij een grotere box kreeg, hoe nieuw hij is ziet je paard toch niet.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 18:16

Albert schreef:
Ik heb ze thuis stan en heb deze "problemen" dus niet.
Maar ik zou juist blij zijn voor m´n paard als hij een grotere box kreeg, hoe nieuw hij is ziet je paard toch niet.


ne,da's wel zo,die box heeft ook voordelen,
maar die nieuwe box is heel handig,want die heeft ijzeren palen tot aan de grond,waar het paard met zo'n hoofd doorheen kan,en dus mooi de hele stal kan zien,en ik kan er gewoon in en uit lopen zonder dat het paard dat kan.
En dat vind ik erg handig.
En die nieuwe boxen zijn ook nog erg groot,groter als gemiddeld.
Nog groter heb ik het liever niet,want Rinkja eet al haar stro op,
en een grotere box betekent nog meer stro,en die bozen zijn zo groot,
als ze die leeg zou eten,zou ze echt een redelijk grote kans op koliek hebben.Ik die er nu een dun laagje in,voor de warmte en zodat ze niet op het harde hout staat,maar meet stro wil ik er niet in doen.
En het gaat mij ook niet zo om die boxen,maar om de manier waarop het ging.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 18:45

Ik heb al 2 jaar dezelfde box nu, met 3 verschillende pony's. Onyx staat nu ook gewoon in een vaste box. Die 2 stallen zijn gewoon van mij, klaar. Ik heb ervoor gekozen om ze daar neer te zetten, dus worden ze ook niet verwisseld met een ander.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 19:50

IK huur een box, maar wel mijn box. Of eigenlijk bram's stal. Zijn naam staat op de stal en hij weet precies dat die stal van hem is. Zodra hij de loods inloopt (los) loopt hij meteen naar die stal. Dat is gewoon zijn plekje. Ik zou er ook kwaad om worden als hij zomaar om gezet werd. Jij was er het eerst dus jij hebt ook de eerste keus. Dan kunnen die mensen hoog en laag springen maar die oudere box was toch vrij en die huren ze, niet een box waar al iemand in staat. Zou lekker zijn. Huur jij een flat en je buren vinden jou flat mooier (nieuwe keuken b.v.) jij moet in hun flat omdat zij die van jou willen hebben!! Neej onzin. Je bent i.g. geen zeurpiet. Dat gezeul is ook niet lekker voor je paard!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:39

Bij ons op stal hebben ze bewsut geen eigen box zodat ze elke keer naast een ander paard staan en dus alle paarden goed leren kennen, met die paarden staan ze zomers tenslotte ook dag en nacht in de wei..
Ik vind het prima zo! Er is wel 1 paard waarvan de stalhouders weten dat ik hem niet naast haar in de box wil (of eigenlijks gewoon liever niet) omdat het een extreme luchtzuiger is... (zij staat echt de hele dag door te zuigen)
Verder staat hij wel altijd in een "paardenbox" in de grote stal (hij is de grootste van de pony's)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:45

in principe hebv ik 2 vaste boxen, maar ik zou er geen problemen mee hebben om, als de omstandigheden er naar zijn, naar een andere box te verhuizen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 20:53

Nee,dat heb ik ook niet.Rinkja heeft al bijna alle boxen gestaan,
maar niet op zo'n manier.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 20:56

Ik huur ook een box. Maar dat is wel die van mij en er moet eerst gevraagd worden of ze er misschien ook even in mogen staan.
Die box is er zelfs speciaal voor mij neergtezet toen. Omdat ik graag daar wou stallen maar er eigenlijk geen box vrij was. Hebben ze maar een nieuwe laten bouwen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:19

Ik huur een box, maar bepaal wel of Bud wordt verplaatst of niet.
Ik zou er wel een probleem mee hebben als Bud verplaatst wordt. Hij staat nu naast een vriendje van hem (uit de opfok), en aan de andere kant van zijn box zit de zadelkamer *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:34

Nou, dat is al een goed begin van dat meisje en d'r ouders. Verward

Gam heeft ook geen vaste box, alles staat door elkaar heen. Al heb ik liever niet dat hij in de kleine stal staat, want daar is het kouder en blijf ik korter bij hem omlummelen. Ik moet het tussenpad ook vegen, de zadelkamer is verder weg. De grote stal zit aan de binnenbak vast en is warmer omdat het geïsoleerd is. Oh oh, wat ben ik lui... *eek* Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:34

op stal is 1 paardenbox, en die heeft Tos, dus verhuizen gaat niet, en zijn weiland vriendin gaat nooit op stal (tenzij het echt noodweer is) maar die gaat dat in de box er langs, waar normaal kalfjes staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:41

Als ik keuze had in een oude grote box of een nieuwe kleine box, ging hij in de oude grote box, mits hij nog veilig is om in te staan.

Paarden zien niet of ze nieuw zijn. In jouw geval had er overleg moeten zijn. Beetje lomp als je ergens nieuw binnen komt.

Waar ik wel rekening mee houd, is dat zijn nieuwe stalmaatjes, dus aan weerszijden moeten klikken met mijn paard. Je verhuisd hem zomaar, zet hem naast nieuwe buren en soms klikt dat niet zo. Bijten naar elkaar en slaan, dus een hoop onrust.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 21:45

Mijn vader heeft zelf een stal voor Ivanka gebouwd Knipoog Die lekker groot is, groot genoeg voor Ivanka iig Lachen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:26

Baduh staat nu een half jaar in deze box, ZIJN box. Het staat niet op papier, maar ik zou het niet fijn vinden als ie naar een andere plek moest. Daar is ook geen reden voor. Baduh loopt ook zelf naar zijn box, en voelt zich er duidelijk op zijn gemak. Het is het enige plekje wat echt van hem is, en daar moet niet mee geklooit worden vind ik.

miss

Berichten: 68
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:02

Ik zou dat niet pikkken wil best van plek veranderen in overleg van de eigenaar v/d stal, maar ik kan ook niet zomaar iemand zijn box op eisen dus hun ook niet bij mij.
Ga eens met de eigenaar v/d stal praten

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 23:36

miss schreef:
Ik zou dat niet pikkken wil best van plek veranderen in overleg van de eigenaar v/d stal, maar ik kan ook niet zomaar iemand zijn box op eisen dus hun ook niet bij mij.
Ga eens met de eigenaar v/d stal praten


Dat hoeft niet,het is al een tijdje geleden,ik wilde alleen weten hoe dat bij jullie geregeld was.
Ik heb het toen wel gezegd,maar de staleigenaar zei dat het niks uit maakte waar de paarden staan,maar dat vind ik wat onzin,want waarom zou die nieuwe pony dan net in Rinkja haar box moeten.
Maar zoals ik al zei is Rinkja dezelfde avond nog naar box terug gegaan,dus dat vond ik al lang goed.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 07:59

Ik heb het er eigenlijk nooit zo over gehad, maar ik zou raar op staan te kijken als mijn paard ineens een andere box heeft. De staleigenaar kennende neem ik aan dat ze haar niet zonder overleg in een andere stal zou zetten. Ze staat nu wel op een ander plekje als in het begin, maar dat komt omdat ik een mooiere stal kon krijgen (en daar zeg je geen nee tegen).

Ze willen nu misschien wel het pensionpaarden gedeelte en het prive-paarden gedeelte omwisselen. Dat maakt mij ook nog niet zo uit, zolang ze maar niet helemaal bij de deur komt te staan ivm tocht.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:10

Op mijn vorige pensionstal huurde ik 2 boxen, geen vaste. Maar werd er gewisseld dan was dat wel in goed overleg en met een reden.
Kaylo stond bijv. in het begin altijd naast Yorghos in een paardenbox. Maar toen er een rijpaard bij kwam, was het logisch dat Kai naar een lege ponybox zou verhuizen. Dat sort dingen vind ik heel normaal. Maar overleg is het toverwoord!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:17

Ik huur een vaste box, en dat lijkt me ook niet meer dan logisch, tenzij idd paarden totaal niet met elkaar overweg kunnen ofzo. Maar dan altijd nog in goed overleg.
Deze situatie zou ik in geen geval accepteren, ze zijn verdomme net nieuw en bepalen ff wie waar moet staan. Dacht het even niet!
En nog vreemder dat je stalbaas daaraan meewerkt zonder overleg met jou.
Viv

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:50

Ik huur een vaste box! Ik zou het ook zeer zeker niet accepteren als mijn paard zomaar in een andere box gezet zou worden omdat iemand anders zijn stalletje wil hebben Belachelijk gewoon. Jouw paard heeft toch net zoveel rechten als een ander paard en het was toch zijn stalletje.