Toch nog een koerspaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Toch nog een koerspaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 20:49

Op 8 december had Morespeed zijn laatste koers. De dag erna was hij kreupel (hij heeft artrose in zijn voorbenen, maar met speciaal beslag ging het heel goed). Ik had besloten dat hij de winter op rust zou gaan, om bij te komen en zodat hij niet op die harde banen hoefde te lopen.

Ook besloot ik dat ik zijn kogels zou laten stikstoffen en dat hij dan weer in maart zou lopen. Nou bedacht ik vandaag dat ik nu wel verder kon gaan koersen met gestikstofde kogels, maar hij slijt natuurlijk wel veel verder als ik er mee doorkoers. Zometeen is hij tien en dan moet hij al naar de slager omdat hij niet meer kan lopen. Nee, dat was toch niet de bedoeling. Dus nu ga ik helemaal niet meer koersen. Hij mag lekker verder leven als rijpaard. Ik laat hem ook niet stikstoffen.

Dit vertelde ik aan mijn werkgeefster en nu bood ze me de helft van haar paard aan!! Lachen . Deze merrie heeft in 2001 zo'n beetje ƒ20.000,- voor haar gewonnen. In 2002 heeft ze vanwege een aantal probleempjes niet gelopen, maar ze zit er nu weer aan te komen. Ik even nagedacht en op het aanbod ingegaan. Zo heb ik toch nog een koerspaard!!. Ik ben zo benieuwd of de merrie het weer gaat doen. Leuk bijkomend detail is dat de merrie toevallig van dezelfde vader is als Morespeed. Zo blijf ik toch nog een beetje in hetzelfde bloed hangen.

Dit moest ik even kwijt Pling Lachen Knipoog


Vandaag hebben we Loyalty gewerkt en ze werkte heel goed. In partij met Kanway. Voor het eerst sins bijna een jaar maakt ze geen fouten meer. Ze liep nu over 2000 meter 1.20,0 en dat is heel goed op onze baan. Waarschijnlijk moet ze nu 4 januari lopen. Ik ben zo benieuwd!! Pling
Laatst bijgewerkt door Judith_W op 24-12-02 23:27, in het totaal 4 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11092
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 22:18

Welk paard is het?

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-02 20:49

Loyalty Meadow (vader Rapid Royalty, moeder Yaigle Meadow, heeft record van 15,1

prompter

Berichten: 11092
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 00:00

Wat goed. Van harte gefeliciteerd, ik denk dat jij nog wel een tijdje bij Maria zal blijven Haha!. Ik zal hem volgen in de koersen!