Zielige manegepony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Zielige manegepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 17:33

heejz, op de manege waar ik rijd staat een hele zielige pony (vind ik)
ik wil ff weten of ik overdrijf of niet......

het begon allemaal met een pony die wegging van de manege, ze was te druk.
daarna mocht eefje, de pony in kwestie al het werk van die verkochte pony overnemen!
ze moest meestal wel 4 of 5 uren achter elkaar les lopen, en je zag haar duidelijk vermageren.
ze is lustelozer geworden, en sloom.

ik vind dit echt heel zielig!! ik ben dol op die pony!!
Lovers volgend jaar mag ik een eigen pony, en ik hoop haar dan te kopen!!
dit verdiend ze echt niet!! Boos!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:39

ja als ze echt zo mager is vind ik dat je er wel wat van mag zeggen

En die 4 a5 uur mag ook wel wat minder worden
Ik vind dat een pony maximaal 2 uur achter elkaar mag lopen..

en eventueel een paar uur op rust en dan nog een uurtje
maar 5 uur achter elkaar is echt te gek hoor!!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:41

4/5 uur achter elkaar vind ik echt niet kunnen.. Boos! .. Bij mij op de manege waar ik ree gebeurde het ook daarom ben ik er ook vanaf gegaan. Ik vind 2 a 3 uur per dag uiterst genoeg + goed/genoeg voer en tussendoor rust. Ik snap echt niet dat bij sommige manege's ze zo slecht voor die pony's zorgen

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:42

4 of 5 uur rijden en dan nog eens achter elkaar, dat is zielig! Ik zou geen manegepony/paard kopen als ik jou was omdat manegepaarden die zijn gewend om zoveel uur te lopen wat jij haar niet kan geven. Of je moet alle tijd van de wereld hebben. Maar hoeveel uur zij moet lopen dat is niet normaal of overdrijf je niet een beetje Verward Maar je kunt er iets tegen de instructeur of eigenaar er tegen zeggen. Heeft die manege geen meer pony's want dit is overduidelijk een beetje teveel van het goede!

HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 18:36

misschien heb je gelijk maar ik wil haar zo graag helpen!! ik heb het een paar weken in de gaten gehouden, maar ik overdrijf niet dat ze 4 a 5 uur per dag achter elkaar loopt, meestal komt dat wel 3 keer per week voor! en de andere dagen heeft ze er meestal 1 uurtje rust tussen.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:26

hebben ze het werk wel opgebouwd dan? of is ze in 1x van 2 uurtjes werk per dag naar 4 uurtjes werk per dag gegaan. niet eerst op bouwen? opzich als het paard een goede conditie heeft kan het wel maar dan moet ze het wle aankunnen zoals jij haar nu omschrijft kan ze het niet aan.en wordt ze er dus mager van.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 21:47

ow een manege pony kopen is niet erg hoor
daar is niks mis mee.
Die beesten hebben het alleen maar beter bij een eigen baasje

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 12:31

Ik lees net dat je al een Andalusier hebt. Hoe zit dat dan nou??????

HappyHorsey
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-02 22:07

ja heb ik ook! hihi, maar ik mag er nog een pony bij als gezelschapsmaat voor mijn anda, en aangezien ik heel gek ben op deze pony leek het me leuk om deze erbij te doen inplaats van nog een anda! maar over een jaar mag ik er nog een anda bij samen met mijn zus (moet ik haar helpen) dus wie weet nog een site waar ze anda's te koop aanbieden?!?!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:20

bij mij op de manege lopen sommige ponies ook 3/4 uur.
dat vind ik ook heel zielig maar die hebben dat altijd al gedaan en lijden er verder ook niet onder. ik heb het nu over 1 bepaalde....
die is zelfs nog te dik.
maar toch vind ik dat een pony of paard maximaal 2/3 uur mag lopen!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:24

Ik ken een manege en daar lopen de paarden 6 uur!!! per dag dus.
Als een pony of paard ene goede conditie heeft kan hij best wel wat uurtjes lopen maar 6 uur vindt ik erg veel.Ik vindt 3 uur per dag dan lang zat 2 uur is nog beter.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 23:49

HappyHorsey"]
ja heb ik ook! hihi, maar ik mag er nog een pony bij als gezelschapsmaat voor mijn anda, en aangezien ik heel gek ben op deze pony leek het me leuk om deze erbij te doen inplaats van nog een anda! maar over een jaar mag ik er nog een anda bij samen met mijn zus (moet ik haar helpen) dus wie weet nog een site waar ze anda's te koop aanbieden?!?!
[/quote]

Nu heb je hier wel een boel proberen recht te breien je bent alleen onderstaande even vergeten.

[quote="HappyHorsey"]
Als ik jou was zou ik er zekers nog niet op gaan zitten, je kunt het paardje voor het leven verpesten... mijn andalusiër heb ik ingereden toen hij 4 jaar was. dat is een mooie leeftijd om te beginnen. maar ik snap dat jij ook niet veel anders kan doen als de baas het wil. als ik jou was zou ik het echt niet doen.... je kunt wel beginnen met veel wandelen of kort longeren. je kunt ze ook best wel aan het zadel laten wennen maar ik zou er echt nog niet op gaan hoor!
[/quote]


[quote="HappyHorsey schreef:
ik heb een probleem met mijn Andalusiër, maar hij kan er zelf niks aan doen, ik doe iets verkeerd! hij is namelijk spaans gereden en ik heb daar geen ervaring mee. bij zijn vorige baas is hij ook gewoon recreatief gereden zoals ik doe..... maar soms als ik even iets fout doe met mijn been springt hij als een bezetene de lucht in... zoals hij toen geleerd heeft! hoe kan hij dat afleren, hoe kan ik dat afleren?? ik weet niet wat ik doe waardoor hij de lucht in springt! Party!!

[edit=Lovely]letters zwart gezet, dat leest wat prettiger[/edit]


Goed, nu heb je het volgend jaar een pony krijgen verklaard maar leg dit nu ook eens uit?

Waarom ben je niet gewoon eerlijk? Niemand zal je hier veroordelen omdat je geen paard hebt.

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:00

Het lijkt wel of Pokemon een opvolger heeft gekregen...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:05

promptertje schreef:
Het lijkt wel of Pokemon een opvolger heeft gekregen...

je haalt de woorden uit me mond... Knipoog

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:05

Ff nog wat feiten erbij...je zegt dat je jouw paard hebt ingereden toen ie 4 was, en in je profiel staat dat je ruin 9 is.
Je bent zelf 14...dat betekend dus dat wil zeggen dat je op je 9de een paard in hebt gereden....laat me niet lachen Haha! Haha! Haha! Haha!
Vorige baasje recreatief, en je hebt m zelf in gereden....

gouden tip : als je eerlijk bent hoef je niet zo veel te onthouden.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 01:02

Ja, dat is een talent in de dop. Mijn dochter van 9 kan nog maar net op haar pony van 1.42m. komen. Daarvoor moet ze alle zeilen bijzetten want het dier is een beetje aan de hoge kant. Maar gelukkig is het een superbrave merrie want haar reactievermogen is nog niet denderend ondanks het feit dat ze zo ongeveer vanaf haar geboorte rijdt.

Mar misschien is dit meisje wel heel lang en supergoed voor haar leeftijd en zien we haar nog eens terug in de nationale sport waarbij we elkaar dan aanstoten en vol trots zeggen: "daar hebben wij nog mee gebokt" Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:01

Nog even on topic. Als dit verhaal idd waar is dan.....
4 of 5 uur aaneengesloten in de les vind ik echt teveel. Als dat echt gebeurt daar dan kun je er wat van zeggen, maar ik vraag me af of het iets uithaalt.
Op mijn vorige manege liepen de paarden en pony's hooguit 3 uur per dag en niet langer dan 2 uur achter elkaar.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 16:57

Lieve pokemon-2; werkpaarden werkten vroeger 8 uur per dag, en dat was heel wat zwaarder als met wat kinderen rond hobbelen hoor!

Miss_Horse

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 20:45

Ik vind het ook heel raar hoor!!! Vorige baasje heeft hem recreatief en spaans gereden!! Je hebt hem zelf beleerd..... mmmmmm beetje raar vind je ook niet????

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:25

Je reageert op je verkeerde topic Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 23:32

Eerst was ik bij een manege liepen paarden soms ook 3/4 uur achter elkaar die paarden waren in top conditie en kregen genoeg te eten. Dan vind ik het echt geen probleem een meestal hoeven ze in de beginners les zich totaal niet in te spannen.
Maar als jij ziet dat die pony erop achteruit gaat is het natuurlijk niet goed, maar ik denk niet dat je er veel aan kan doen.
5 uur achter elkaar vind ik ook veel te gek hoor, pony moet ook rust hebben.