Udate Dorine en ontzettend bedankt! :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Udate Dorine en ontzettend bedankt! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 13:27

Zoals gewoonlijk heeft het aantal reacties en de manier waarop hier op Bokt mij weer heerlijk opgemonterd.

Natuurlijk blijft daar het slechte nieuws, chemokuren staan het komende jaar opnieuw op mij te wachten, maar ondanks dat gaan we door.

Realistisch maakt het je wel.
Ik heb de feiten eens goed bekeken en ga binnenkort in overleg met Peter vastleggen wat er met Cerise gebeurt als ik mocht overlijden, en hij kan en/of wil haar niet meer geven wat ze nodig heeft.

Tenslotte komen er behoorlijke kosten op je af zodra je partner overlijdt.
We hebben dan een goede vriendin die zich over haar ontfermd, en indien Peter dit wil, haar aan een lief nieuw baasje verkoopt. Scheve mond
De naam van die persoon zet ik niet op Bokt, mocht ze dit zelf wel willen dan is dat oke, maar het is toch een best 'persoonlijk' iets dus ik kan me voorstellen van niet.
Dadelijk krijgt ze allerlei 'overgebleven' paarden op haar dak en dat is mijn bedoeling niet. *LOL*

Ook ben ik gaan nadenken dat er wat anders kan gebeuren:
ik kan nog jaren leven, maar bijv. veel hulp in de verzorging nodig hebben.
Dan zal Peter wat zijn werk betreft een functie lager moeten gaan vervullen, dus... zijn salaris zal minder worden.
Of we DAN nog Cerise kunnen houden is de vraag.
Sowieso kost de alternatieve geneeswijze (vitaminen, voedingssuplementen enz.) ons al evenveel als Cerise ons per maand kost dus reken maar uit....
Dit klinkt allemaal heel hard maar het zijn toch de feiten waar je nuchter tegenaan moet kijken nu het nog kan. Haha!

Maar goed, nu gaan we eerst genieten van het feit dat de Kerst er aan komt, dat Cerise zich zo lekker voelt in haar nieuwe huis, en wij daar ook.
Al die heerlijke mensen irl om ons heen maar ook op internet, dat is gewoon super, dat kickt mij enorm op!

Vanavond ga ik met Peter in de auto naar Cerise.
Even een knuffel geven en samen met de stalhoudster foto's kijken die ik gemaakt heb toen de paarden buiten liepen en toen Cerise bekapt werd.

Jaaa ik heb inderdaad de knappe jonge smid van mij voor eeuwig vastgelegd! *LOL*
Maar wat nog belangrijker is:
Ik heb twee beroemde Bokkers op de foto!
Je raadt het nooit.
Het is een Boktkoppel en ze heten....
Nimber en Joshua!

En Jos: je hoofd glimt mooi bij de kerstboom hoor. Extreme duivel

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:32

ik vind het echt heel erg knap van je dat je nog zo positief kan zijn.
heel veel sterkte voor jou en peter
liefs

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:46

Realiteit sucks. Boos!
Ik vind het enorm knap dat je er zo tegen over staat. En wat ik misschien nog het meeste bewonder is dat je er zo open over praat en iedereen op de hoogte probeert te houden.
Lijkt me enorm Moeilijk.

Nogmaals, ik hoop dat het 2003 beter gaat en dat we binnen kort mogen lezen dat de chemo aanslaat.

Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:02

Dorine, je hebt een knappe manier van met dingen omgaan. Zelfs waar het om Cerise gaat voor-het-geval-dat, je kunt immers niet om de feiten heen, een van die feiten is dat het allemaal erg kostbaar is. Voor mezelf heb ik in mijn testament laten opnemen wat er met mijn dieren gedaan moet worden als er iets met mij gebeurt. Dat deed ik om een andere reden dan jij trouwens, maar wel met het besef dat je nooit weet wat de morgen in petto heeft, er kan altijd iets misgaan. Voor mij is het een geruststelling dat het allemaal vastligt, zo kan er ook geen onduidelijkheid over zijn en ik bespaar mijn nabestaanden een hoop denk- en regelwerk, ze hoeven alleen maar te doen wat de notaris zegt.

We hopen natuurlijk wel dat al die beslissingen en regelwerk pas ooit ver in de toekomst nodig zal zijn Lachen, voor jou, voor mij en voor iedereen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:07

Heel moedig van je Dorine! Heel veel sterkte en prettige kerstdagen!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 15:11

Ik hoop echt heel erg dat die eventuele nieuwe eigenaar van Cerise nog heeeeeeel lang moet wachten op Cerise.
Je hebt al zoveel moeilijkheden overwonnen, voor dat financiele aspect is misschien ook nog wel wat te verzinnen maar ik vind het inderdaad heel erg knap van je dat je er zo reeel over kan denken en alles voor Cerise al hebt geregeld.
Dat is echte paardenliefde! Dat paard boft maar dat ze jou als baasje heeft.

Ik wens je hele fijne kerstdagen met je familie samen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 16:34

Jeetje wat goed van je dat je alles al zo goed als geregeld hebt voor het geval dat....
Laten we hopen dat Cerise nog lekker lang jou als baasje blijft houden.

Ga eerst maar lekker genieten van de kerstdagen en natuurlijk alvast de allerbeste wensen voor 2003!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:51

Wat goed dat je er zo tegen aankijkt.
Dit lijk me heel moeilijk om te beslissen.Als ik dit lees krijg ik gewoon een brok in me keel,bij het zien hoe sterkte vrouw je bent.

Ik wens je nog veel sterkte en succes!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:52

Ik vind het echt super dat je al zo om Cerise denkt! Ik hoop dat al die regelingen niet nodig blijken te zijn! Idd heel fijne kerstdagen en ik hoop dat 2003 veel geluk en vooral beterschap voor je brengt! Enne waaaaaar is die foto? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:58

Zullen we er maar van uit gan dat je Cerise nog jaaaaren overleefd
Toch vind ik het erg dapper dat je naar het punt durft te kijken waar het misschien anders loopt dan we allemaal zouden willen.
Veel sterkte en nog meer knuffels.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:23

Ilindra schreef:
Zullen we er maar van uit gaan dat je Cerise nog jaaaaren overleefd


Ben ik het helemaal mee eens er van uitgaand dat Cerise het oudste paard van Nederland zal worden over een jaar of 45. Dat hoop ik iig van harte.

Heel veel sterkte en alle geluk en gezondheid toegewenst voor het aankomende jaar!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:51

Dorine, je schrijft heel erg mooi! Hoe moeilijk het ook allemaal is, je bent inderdaad nog steeds positief en je bent ook heel realistisch. En dat is echt heel knap dat je dat kunt. Cerise boft maar met zo'n baasje, echt waar! Ik hoop dat je nog lang van haar kunt genieten en zij van jou! Fijne feestdagen en maak wat van 2003!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:54

Dorine, wat goed dat je ondanks alle onzekerheid en verdriet zo helder alle 'zakelijke' dingen op een rijtje weet te zetten... Laten we maar hopen dat het allemaal niet nodig is geweest, en dat jij en Cerise nog gewoon jaren en jaren en jaren van elkaar mogen genieten!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:05

zeker weten
nog veel plezier met Cerise en veel sterkte !

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:09

he dorine
wat goed van je dat je het al zo bekijkt
nou maar hopen dat het nog jaren duurt
fijne kerstdagen en een hopelijk beter 2003

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:12

Tjemig, wat ben je positief ingesteld, fijn om te lezen dat je er zo tegenover staat, alles geregeld met Cherize, toch heel fijne feestdagen en een goed 2003 !

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:41

Citaat:
Realiteit sucks.
Indeed. Boos!

Net als de anderen hier vindt ik het ook ontzettend bijzonder hoe jij je altijd weer positief instelt. Wat heb ik daar bewondering voor zeg.
Dat bewijst maar wat voor een sterk persoon je bent...
Als ik je topic lees over het slechte nieuws, kan ik me zo boos en verdrietig voelen, over hoe oneerlijk het wel niet is.

Nogmaals, wens ik je alle sterkte, geluk etc. toe, want als iemand het verdient ben jij het! Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 22:10

Nogmaals hardstikke bedankt iedereen! Lovers

Ik ben net terug van Cerise, heb haar samen met Peter even geknuffeld, gepoetst en Peter heeft haar Reiki gegeven want ikzelf ben op 't moment te slapjes grijnz.

Ze was wel erg 'druk', in die zin dat ze veel energie had.
Als ik morgen een lift kan krijgen dan wil ik haar even longeren, al is het maar zonder bijzet, ff flink haar beentjes strekken!

Het voelde heerlijk om weer op stal te zijn, vooral omdat de mensen daar ook zo lief zijn.
Ik zal binnenkort eens een lief gedicht voor hen maken!

Iedereen: ik kom hier doorheen, hoe dan ook, met Peter, met Cerise, en ondertussen geniet ik van alles en iedereen die ik tegen kom. Party!!

Dus heel belangrijk:
Mocht je een keer in de buurt tussen Arnhem en Doetinchem zitten en Dorine wat afleiding willen bezorgen en Cerise meeten?
Altijd welkom! }>

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:46

Sterkte....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:08

Een dikke knuffel Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:09

hoi dorine
ik ben tegen woordig zowat nooit op bokt en lees dit nu pas dus ik wil je graag heel veel sterkte wensen en zeggen dat ik het enorm naar allemaal vind voor je.jij hebt al zoveel doorstaan en toch blijf je zo sterk,dat is zo mooi aan jou!lieve meid.......eigenlijk heb ik geen woorden die ik tegen je zeggen kan........dus weet ook niet zo goed hoe je te kunnen zeggen dat je in mijn hart zit en dat ik aan je denk.........heeeeeeeel veeeeel sterkte meid....

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:30

Dorine schreef:
Dus heel belangrijk:
Mocht je een keer in de buurt tussen Arnhem en Doetinchem zitten en Dorine wat afleiding willen bezorgen en Cerise meeten?
Altijd welkom! }>


In die buurt kom ik nooit maar ik wil best een keer die kant oprijden om je te meeten, dat lijkt me heel gezellig.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:36

Dorine, toen jij over doodgaan begon ... Huilen
Dat jij gewoon alles voor kan bereiden en ondertussen nog steeds goede moed blijft houden ... Dat vind ik knap. Heel erg knap Lachen .

Ik wens je veel sterkte toe.
Ik hoop voor je dat de nieuwe chemokuren werken. En regelmatig genieten van de vitamine P(aard) , he ! Want Cerise lijkt me toch een moordpaard Cool .

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:08

Percy"]
[quote="Dorine schreef:
Dus heel belangrijk:
Mocht je een keer in de buurt tussen Arnhem en Doetinchem zitten en Dorine wat afleiding willen bezorgen en Cerise meeten?
Altijd welkom! }>


In die buurt kom ik nooit maar ik wil best een keer die kant oprijden om je te meeten, dat lijkt me heel gezellig.
[/quote]

Ik ook, ik ook, ik ook!!!!
Zo een moedige, dappere vrouw als jij wil ik heel graag irl ontmoeten. En Cerise natuurlijk ook!
Na de feestdagen (en mijn verhuizing) PB ik je een keer als je dat goed vind! Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:27

We zitten er vaker dan gedacht. Dan wel, we rijden graag naar duitsland. Mocht ik er heen gaan dan geef ik wel een gil, nouja een PB-tje