kvika op hol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

kvika op hol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 00:35

ooh jeetje ! ik sta nu nog te rillen als ik er aan denk

we waren ( toeties en ik ) een rondje dorp aan het rijden. op de terug weg gingen we ff een stukkie draven dit gin al snel over in galop ( op het asvalt)'
toeties kom toet ook niet houden d°en daar gingen we over de weg in ren galop, ze waren gewoon echt op hol!
daar kwam een bocht aan ik ikk kom kviek nog steeds niet stoppen ´ dit kon niet goed aflopen dacht ik `
en ja hoor kviek onderuit en ikke zo onder een geparkeerde vrachtauto gelanseert. kviek stond onder tussen alweer op d´r poten en dacht kom laat ik maar eens naar huis galopperen. toeties was van toet afgestapt en hielt hem met veel moeite dij zicht onder tussen kviek in volle galop weer over de straat en richting stal ! ik scheet peultje en dacht daar gaat me paard! Verdrietig

alles is toch nog goed gekomen kviek veilig huis ( waren al vlak bij stal)
ikke wat blauwe plekker en nog wat auw toeties ook niets.
pfff wat een dag !

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 03:43

zo dan sta je ook even te trillen op je beentjes denk ik , lijkt me doodeng al gaan ze op straat aan de klets

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:12

Ik was laatst ook aan de kletter geslagen met een Friese merrie, redelijk temperamentvol, maar het ging de laatste tijd heel goed met haar. Geen gesteiger meer buiten en geklier, tot er plots een trein aan kwam, ze werd helemaal gek! Galloperend over een stenen pad, en er was geen houden aan. Ik heb haar maar even laten lopen, maar aan het pad kwam een einde. Gelukkig kreeg ik haar weer terug, maar dat is schrikken hoor als een paard echt aan de sjouw gaat..

Hopen voor je dat het niet weer gebeurd zeg!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:29

Ik ben er twee keer buiten afgevallen. Tweede keer niet echt erg, was rustig daar en dicht bij huis, toen ging hij naar huis in galop.
De tweede keer lieten wat jochies hem schrikken en draaide hij een halve slag, hier was ik niet op berekend, en viel eraf. Hij stond nog op mijn been voor hij ervandoor ging. Gelukkig is er niets gebeurd, ondanks dat daar veel vrachtwagens rijden.
Maar gelukkig dat alles toch nog goed is afgelopen, zulke dingen zijn altijd flink schrikken.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 11:38

Jeetje zeg, eng hoor!!!
Gekke Kviek... gelukkig is het wel goed afgelopen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 15:41

pfft wat eng zeg, ben blij dat ik het nog nooit mee heb gemaakt.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 16:32

Jeempie was dat even schrikken. Rende ze zo de hoeverweg over. Dan heb je echt mazzel gehad dat is echt een drukke weg.
Veel sterkte.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:14

Ooh ooh, wat een gevaarlijke situatie, goed dat het zo afgelopen is, want het kan veeeeeeeeeel erger. Zowel voor jou, voor het paard, of voor omstanders. Zo zie je maar weer, het blijven levende wezens met hun eigenaardigheden. Maar we kunnen niet zonder, toch !!

Gr. Isabel

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 19:16

ja besef me ook heel erg goed dat we erg veel geluk gehad hebben alles had ook zo anders kunnen lopen iid.
heel me lijf doet zeer, maar verder heb ik niets ben echt heel erg blij.
nu maar eens kijken of ik er weer op durf

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:20

Wat een verhaal Macliza, dacht zoiets doe je wel gezellig bij ons in Krimpen, maar nee doe je pas als je verhuisd bent....

Toch maar een remlesje nemen?

Gelukkig is alles goed afgelopen...

Groetjes je vriendinnetje...

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 15:53

ja dat was geeeeen coole actie!! Frusty
lompe knollen af en toe.
DOODENG
toet is trouwens nog raar op zijn plaat gegaan, de kroonrand van zijn bijde achterhoeven aan de voorkant zijn flink afgeschuurt. plus een sneetje in zijn linkerbeen, en een wondje op zijn kogel ook aan de voorkant, zijn benen zijn dus voorovergeklapt tijdens zijn geweldige bocht-rem-actie...
maar hij mankeert niks, stijfjes, maar hij loopt goed
gelukkig
af en toe, die beesten Extreme duivel Boos! Lips are sealed Misselijk Boos! Frusty Frusty zo naar de slager
maar dat doen we niet