Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:56

Nikass schreef:
Volgens mij is het topic toegankelijk voor iedereen? Wat is jouw interesante bijdrage Happinez?
Waarom is het (voor een aantal mensen hier) zo belangrijk dat alleen mensen met eenzelfde mening berichten plaatsen?
Lezen jullie wat er daadwerkelijk wordt gezegd?
Er zijn ook mensen die wèl begrijpen dat er zorgen zijn, die van mening zijn dat de overheid eens moet opschieten met een deugdelijk beleid, maar die desondanks niet tegen de wolf zijn, en óók van mening zijn dat dieren houders ook zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen (en sommigen doen dat, maar anderen niet)
Dat zijn mensen die zelf ook dieren hebben, waar ze gek op zijn, en die ook in wolvengebied wonen.
Wat heb je eraan twee topics volledig te vullen met dezelfde ja en amen reacties?


Het topic is zeker toegankelijk voor iedereen, ook als je een andere mening hebt. En het zou mooi zijn als men er ook zonder vooroordeel in kan staan dan en zonder allerlei andere zaken bij te halen en mensen daarmee bij voorbaat al in een hok te duwen waar ze misschien helemaal niet in passen. Of er gelijk van uit gaan, dat wanneer men niet echt in het raster gelooft men niet voor zijn dieren zorgt of niks doet.

Als men hier een mening neerzet, maar dan niet ingaat op feiten die de mening weerleggen en het afdoen dat mensen enkel in hun eigen straatje praten is niet fair, doet men een hele groep mensen mee te kort.
En als men dan een vraag wordt gesteld over hoe men er dan precies wel in staat en hoe men de toekomst ziet, dan krijg je geen reactie. Ik snap dat niet, waarom niet, bij gebrek aan argumenten? Of weet men het zelf eigenlijk ook niet? Zeg dat dan gewoon, maar zet anderen niet weg, om dat men zelf met niets beters kan komen.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:01

Nikass schreef:
Neem nou die berichten uit Steggerda bijvoorbeeld. Waarom staan die schapen daar nog de hele nacht buiten, afgelegen zonder toezicht?
Het is maar net hoe je erin staat hè? Zo zou mijn paard al niet staan ook zonder wolf of wat dan ook. Je dier zonder toezicht snachts buiten zetten.. en dan doe je dat dus ergens waar al meerdere meldingen van wolven zijn! Dan vind ik de eigenaar verwijtbaar nalatig.


Dit is nu precies wat ik bedoel, je hebt zonder enig kennis van het gebeuren, je mening al klaar. Het feit dat jij je paard sowieso zonder wolf al niet 24/7 buiten zet zonder toezicht, is je goed recht, maar dat heeft helemaal niks met de discussie te maken. Maar met dat zinnetje zet je al wel weer een hele groep mensen weg, die hun paard in de nacht buiten heeft staan en beticht ze indirect van nalatigheid. Jij bent heel goed in het plaatsen van dit soort insinuaties en dat doet de discussie nooit goed.

Ik vraag me inmiddels acht af wat voor paard jij hebt en hoe je hem houdt, dat je anderen zo veroordeeld, dat moet bijna wel perfect zijn.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:09

Nikass schreef:
... Zo zou mijn paard al niet staan ook zonder wolf of wat dan ook. Je dier zonder toezicht snachts buiten zetten..

Wie zit er de hele nacht naast dan of is de hele nacht op en naar een camera gericht op de dieren aan het staren ??
Zelfs al heb je dieren aan huis, áls je al wakker wordt van wat lawaai dan nog ben je te laat om er iets aan te doen en is het leed al geschied.

Dat neemt niet weg dat je minimaal kunt zorgen voor een redelijk 'veilige' omheining.

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:33


Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:44

Schapen staan al jaren dag en nacht buiten achter een enkel draadje en met weinig of geen schuilmogelijkheid. Nog nooit heeft iemand zich daar druk om gemaakt en nu moet de eigenaar op zijn minst in een tentje in het weiland bij zijn schapen gaan slapen, zelfs zonder wolf in de buurt? Pony's mogen overdag niet zonder toezicht in de wei staan. (Stond in het andere topic) Slaan we nu niet een klein beetje door?

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:09

rien10 schreef:
Nikass schreef:
Neem nou die berichten uit Steggerda bijvoorbeeld. Waarom staan die schapen daar nog de hele nacht buiten, afgelegen zonder toezicht?
Het is maar net hoe je erin staat hè? Zo zou mijn paard al niet staan ook zonder wolf of wat dan ook. Je dier zonder toezicht snachts buiten zetten.. en dan doe je dat dus ergens waar al meerdere meldingen van wolven zijn! Dan vind ik de eigenaar verwijtbaar nalatig.

Je weet niet waarom dat is. Ik kan zo al een heleboel redenen opnoemen: oud baasje die het allemaal niet meer overziet; geen vergunning voor het bouwen van een stal; geen tijd voor wat dan ook door omstandigheden; geen budget voor het bouwen van een stal; (nog) geen kopers voor de schapen gevonden. Etc etc. Jouw toon impliceert kwade opzet. Dat hoeft helemaal niet.
Het is niet zo dat er wolven zijn en hopla, alle maatregelen zijn genomen.
Persoonlijk zou ik nooit een wolfwerend hek willen plaatsen.
Een echt wolfwerend het ik heel, heel hoog. In de grond ingegraven. Staat onder stroom en heeft een beetje horizontale/schuine bovenkant die ook onder stroom staat.
Zo’n hek is niet te betalen, foeilelijk en -het ergste- er kan niet een dier meer door. Geen ree, hert, egel, konijn, das, haas, vos. Bovendien vliegen vogels er zich tegen te pletter. Deze hekken moet je niet in je landschap willen hebben.


Ik bedoel geen kwade opzet, maar wel nalatigheid.
Er zijn altijd tal van redenen, ik moet ook roeien met de riemen die ik heb, maar nooit zou ik mijn dieren zo achterlaten, al moet ik er de hele nacht op een luchtbedje bij gaan liggen, het gebéurd gewoon niet.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:11

Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Het gaat er niet om of we doorslaan, je moet er nu gewoon mee dealen, of je het leuk vindt of niet. Dat is als je dieren houdt nou eenmaal zo.
Dacht je dat ik voorbereid was toen mijn hond epilepsie kreeg en hij geen moment meer alleen kon zijn?
Denk je dat ouders voorbereid zijn op een kind dat extra zorg nodig heeft?
Maar je regelt het. Je laat je dier en je kind niet onveilig achter.

Ik weet ook niet of ik voor hekken zou kiezen. Hoe je iets oplost bepaal je zelf. Het hangt van de situatie af.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 30-03-24 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:16

Nikass schreef:
Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Ik zeg ook nergens dat je je dieren moet beschermen maar als ik jouw reacties lees is de enige manier om ze veilig te stellen door ze 24/7 op te sluiten of door er de hele dag op een stoeltje bij te gaan zitten. Beide opties zijn niet haalbaar, voor niemand.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:18

Dat lees je dan niet goed, want dat zeg ik nergens.
Je bent alleen zélf verantwoordelijk voor de risico's die je neemt.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:19

@ Nikass, heb jij momenteel weide dieren in het wolvengebied?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:20

Nikass schreef:
Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Het gaat er niet om of we doorslaan, je moet er nu gewoon mee dealen, of je het leuk vindt of niet. Dat is als je dieren houdt nou eenmaal zo.
Dacht je dat ik voorbereid was toen mijn hond epilepsie kreeg en hij geen moment meer alleen kon zijn?
Denk je dat ouders voorbereid zijn op een kind dat extra zorg nodig heeft?
Maar je regelt het. Je laat je dier en je kind niet onveilig achter.

Ik weet ook niet of ik voor hekken zou kiezen. Hoe je iets oplost bepaal je zelf. Het hangt van de situatie af.

Nou, niet bij jou. Je veroordeelt mensen die het niet doen zoals jij dat goed acht.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 30-03-24 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:20

Nikass schreef:
Dat lees je dan niet goed, want dat zeg ik nergens.
Je bent alleen zélf verantwoordelijk voor de risico's die je neemt.




Misschien moet je dan toch je eigen reacties eens terug lezen, zowel in dit topic als dat topic over die pony's.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 11:22

Maar je noemt nou medische dingen, die evt tijdelijk zijn en in het andere geval op indicatie gewoon met zorgmedewerkers is op te lossen.

In mijn ogen 2 dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben in vergelijking met de wolf.

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:30

Onali schreef:
Maar je noemt nou medische dingen, die evt tijdelijk zijn en in het andere geval op indicatie gewoon met zorgmedewerkers is op te lossen.

In mijn ogen 2 dingen die totaal niets met elkaar te maken hebben in vergelijking met de wolf.



Ik denk dat ik maar een beveiligingsbureau ga inschakelen zodat mijn dieren 24/7 bewaakt worden. Want dat hoor je dus blijkbaar te doen tegenwoordig.

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:36

En die komen ook 1x in het uur langs rijden en aan de hekken voelen of die nog op slot zitten...

gillian

Berichten: 4422
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:50

DubbelFun schreef:
En die komen ook 1x in het uur langs rijden en aan de hekken voelen of die nog op slot zitten...


En in de nacht een keer schijnen met de zaklamp.
Super veilig :')

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:53

gillian schreef:
DubbelFun schreef:
En die komen ook 1x in het uur langs rijden en aan de hekken voelen of die nog op slot zitten...


En in de nacht een keer schijnen met de zaklamp.
Super veilig :')


Persoonlijke beveiling zijn ze 24/7 bij je. Maar hoezo is het schijnen met ern zaklamp niet veilig? Ik doe dat alle avonden tijdens mijn laatste rondje. Ze worden er niet warm of koud van.

gillian

Berichten: 4422
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:57

Nee joh, de paarden niet. Maar als een beveiliger alleen ff een lampje schijnt, is dat toch niet voldoende om wolven weg te houden ;)

Dreamboy

Berichten: 2450
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:58

gillian schreef:
Nee joh, de paarden niet. Maar als een beveiliger alleen ff een lampje schijnt, is dat toch niet voldoende om wolven weg te houden ;)

Wel als ze daarbij kssttt roepen *D

josien_m_
Berichten: 2415
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:05

Nikass schreef:
Dat lees je dan niet goed, want dat zeg ik nergens.
Je bent alleen zélf verantwoordelijk voor de risico's die je neemt.


precies! en als iemand dan beslist het risico te nemen, want er worden nog altijd veel meer dieren niet gepakt dan wel, dan is dat die persoons keus. Wat voor redenen er verder ook meespelen. (geen voer, de dieren niet willen ophokken, geen stal, enz.)

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:12

rien10 schreef:
Nikass schreef:
Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Het gaat er niet om of we doorslaan, je moet er nu gewoon mee dealen, of je het leuk vindt of niet. Dat is als je dieren houdt nou eenmaal zo.
Dacht je dat ik voorbereid was toen mijn hond epilepsie kreeg en hij geen moment meer alleen kon zijn?
Denk je dat ouders voorbereid zijn op een kind dat extra zorg nodig heeft?
Maar je regelt het. Je laat je dier en je kind niet onveilig achter.

Ik weet ook niet of ik voor hekken zou kiezen. Hoe je iets oplost bepaal je zelf. Het hangt van de situatie af.

Nou, niet bij jou. Je veroordeelt mensen die het niet doen zoals jij dat goed acht.


Nee Rien, niet zo kinderachtig doen. Ik heb een mening en daar kom ik voor uit. Net als jij en ieder ander hier. Dus gewoon inhoudelijk reageren.
Als je meer risico accepteert, dan moet je alleen niet anderen de schuld geven als het fout gaat.

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:16

rien10 schreef:
@ Nikass, heb jij momenteel weide dieren in het wolvengebied?


Ik heb meerdere paarden. In Duitsland en in Nederland. In wolvengebied ja.

Onali epilepsie is helaas niet tijdelijk.
Sommige dingen zijn inderdaad na verloop van tijd voldoende gemanaged. Dat moet je dus met al je dieren doen.
Dat je het niet binnen een dag hebt opgelost snapt iedereen. Maar het hoeft ook geen jaren te duren.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 30-03-24 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:18

Heb jij wolfwerende (echte dus, niet dat wat nutteloos voorgeschreven wordt) omheining?

Nikass

Berichten: 16721
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:19

Nee

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:19

Dat is een keuze. Waarom veroordeel je dan mensen die dezelfde keuze maken?
Hieronder zeg je "je regelt het". Je bent boos op mensen die het niet regelen. Ik ga er van uit dat je nu ook boos op jezelf bent.
rien10 schreef:
Nikass schreef:
Dreamboy de wolf is er niet sinds gisteren.
En ja, er zijn blijkbaar gradaties in houden van.

Het gaat er niet om of we doorslaan, je moet er nu gewoon mee dealen, of je het leuk vindt of niet. Dat is als je dieren houdt nou eenmaal zo.
Dacht je dat ik voorbereid was toen mijn hond epilepsie kreeg en hij geen moment meer alleen kon zijn?
Denk je dat ouders voorbereid zijn op een kind dat extra zorg nodig heeft?
Maar je regelt het. Je laat je dier en je kind niet onveilig achter.

Ik weet ook niet of ik voor hekken zou kiezen. Hoe je iets oplost bepaal je zelf. Het hangt van de situatie af.

Nou, niet bij jou. Je veroordeelt mensen die het niet doen zoals jij dat goed acht.