ik ben er echt klaar mee..... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

ik ben er echt klaar mee..... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 21:52

Jamy doet zo raar de laatste tijd Boos!
Net als vandaag, ik had gelongeerd, gemest ging allemaal heel goed en toen zette ik haar weer op stal en deed haar deken om. Dus ik leg hem erop en wil de achterste riem vastmaken (nah jam riem, het is zo'n touwtje waar je de staart doorheen moet halen meer niet).
Geeft ze een trap naar achter, tegen mijn knie aan. Dus ik knal tegen de muur en zak door me been heen.
Gelukkig was ik niet alleen op stal en kwam Rosalie (redder in nood) de stal binnen en hielp me er ff uit voordat ik nog een trap zou krijgen ofzo).
Ik kon er dus niet op lopen (nu nog steeds niet) en ging maar ff op me poetskist zitten. Roos ging ff een koude doek halen en een glaasje water om er op te leggen en op te drinken en belde me vader. Nou die kwam me dus halen en nu kan ik dus mooi niet lopen en hinkel ik door het huis, de trap op en noem maar op Boos!
Me knie is heel erg dik maar gelukkig niet gebroken Lachen Maar ja, morgen gaan we waarschijnlijk naar de dokter voor de zekerheid. Ik vind het zo raar, ik deed niks anders ik doe altijd haar dek zo om in de stal maakt nooit uit of ze eten heeft of niet. Ik heb ook niet egt een vast volgorde met vastmaken van het dek dus het kan ook niet zijn dat ze het raar vond volgens mij Verward
Ook het bokken van tegenwoordig Verward laatst ook bij een klein kind wou ze bijten en trappen, ik snap echt niks van haar Verward weer zo'n geval van dat het jammer is dat ze niet kunnen praten Scheve mond

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:21

niet opgeven hoor.
iedereen heeft wel eens tegenslagen.
ik rijd nu (handelsstal)momenteel op een echte draak en had er ook geen zin meer in.
probeer een beetje afwisseling te doen.
en altijd opletten blijven!!
ook al heb je haar al (2 jaar Verward )ofzo.
het kan altijd misgaan.
nou iig veel sterkte met je pootje Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:23

hmm jij had toch alles eerder topic geopend dat het slechter ging met jouw en jamy he?
het lijkt wel of jamy geen respect heeft voor jouw,ik vind het wel raar dat ze jouw gewoon zomaar trapt,en ja idd konden ze maar praten,denk ik ook vaak Lachen
maar goed veel beterschap en hopelijk komt het goed met jouw en jamy want dit lijk me ook niet echt leuk nee.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:26

ik keek net in je profiel,wel een mooie pony hoor,en ze loopt echt mooi op die bijna onderaan foto's.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:27

Even een klein vraagje: hoeveel voer krijgt ze?

En zijn jullie van voer veranderd? Is de dosering veranderd? Met dit koude weer, hoe hard werk je met haar? Krijgt ze niet teveel krachtvoer voor het werk dat ze doet?

Merk je aan haar dat ze lichamelijk last heeft? Last van haar rug of zo? Bokt ze weleens, of bokt ze vaker dan normaal? Zijn allemaal factoren die je in acht moet nemen.

Heel vervelend dat ze je op je knie heeft geraakt. Ik was dezelfde dag naar de eerste hulp gegaan om te kijken of er niet misschien iets is gebroken.

Minder eens even met voer, probeer haar ook af en toe even los te gooien. Helemaal in de winter, als ze niet even kunnen rennen en bokken kunnen ze erg agressief worden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:24

misschien een hele domme vraag, maar trok je niet per ongeluk te hard aan de staart of aan een paar haren van de staart toen je die door het touwtje wilde halen, om die reden heb ik nml ook ee keer een trap tegen mn been gehad!

maar geef niet te snel op!!

succes!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 13:54

Even een klein vraagje: hoeveel voer krijgt ze? ik geloof een half, ze kreeg toen eerst 3 kwart maar omdat dat toch teveel was een half en volgens mij is het niet meer geworden.

En zijn jullie van voer veranderd? Is de dosering veranderd? Met dit koude weer, hoe hard werk je met haar? Krijgt ze niet teveel krachtvoer voor het werk dat ze doet?
een tijdje geleden is de stal van voer veranderd, en de dosering minder geworden maar in verhouding hetzelfde gebleven (weet neit hoe je dat uitlegd) nu werkt ze niet zo veel met die vorst enzo maar komt wel buiten.

Merk je aan haar dat ze lichamelijk last heeft? Last van haar rug of zo? Bokt ze weleens, of bokt ze vaker dan normaal? Zijn allemaal factoren die je in acht moet nemen.
Nee dat merk ik niet echt, tja ze bokt de laatste tijd op het ruiterpad heel snel en vaker, voorheen deed ze dat nooit maar nu wel.

Heel vervelend dat ze je op je knie heeft geraakt. Ik was dezelfde dag naar de eerste hulp gegaan om te kijken of er niet misschien iets is gebroken.
tja hij was niet gebroken want anders had ik hem niet kunnen buigen en strekken en mijn enkel kunnen draaien maar hij is dus zwaar gekneusd volgens de dokter Boos!

Minder eens even met voer, probeer haar ook af en toe even los te gooien. Helemaal in de winter, als ze niet even kunnen rennen en bokken kunnen ze erg agressief worden.
Ze komt meestal s'ochtends al naar buiten met de groep en zo niet zet ik haar zelf s'middags buiten zodat ze kan rennen of ik jaag haar ff op. Meestal gaat ze dan wel flink rennen en springen enzo maar ja ik weet het ook niet Verward

misschien een hele domme vraag, maar trok je niet per ongeluk te hard aan de staart of aan een paar haren van de staart toen je die door het touwtje wilde halen, om die reden heb ik nml ook ee keer een trap tegen mn been gehad!
nou ik deed het precies hetzelfde als altijd dus lijkt mij niet eigenlijk.

maar ik ben er dus mooi klaar mee 5 dagen steunverband ofzo om me knie kan niet echt lekker lopen, en het ergste vind ik ook nog dat ze niet op haar donder had gehad maar ja dan liever niet als te laat....

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:02

Misschien een hele gekke vraag, maar zou ze drachtig kunnen zijn? Of zou ze pijn kunnen hebben ergens rondom die plek. Probeer eens met poetsen of ze gevoelig reageert daar.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 14:23

Manon 2 schreef:
Misschien een hele gekke vraag, maar zou ze drachtig kunnen zijn? Of zou ze pijn kunnen hebben ergens rondom die plek. Probeer eens met poetsen of ze gevoelig reageert daar.

Nou ik denk het niet, ze heeft wel dit jaar (mei) een vuelen gehad haar 4de op een rijd (en ze is nog maar 7)
maar laatst wel met poetsen onder haar buik dat ze nijdig werd en wou trappen, terwijl ze dat nooit gehad heeft voorheen. Ook niet toen dat jaar daarvoor haar uier flink opgezet was. Zelf dachten we al dat ze misschien moest wennen aan het feit dat ze nu een keer NIET drachtig is Verward
Dat ze nu weer drachtig is lijkt me sterk ze staat namelijk nooit bij een hengst ofzo....
Maar dat ze er dan last van heb als ik haar staart beweeg Verward terwijl ze dat daarvoor ook niet erg vond.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:24

Jamy staat bij mij op stal.Inderdaad zijn we 4 maanden geleden van voer veranderd.We voeren sindsdien Havens draversbrok.Ze krijgt 1/2 kg brok per keer(3) en in de periode dat het zo vroor stond ze iets op rantsoen.Jamy is een pony die in haar jonge leventje al 4 veulens heeft gehad en eigenlijk bijna haar hele leven drachtig geweest(op de eerste 2 jaar na).Wat ik nog steeds denk is,dat deze het lijf van deze pony heel erg moet wennen aan het niet drachtig zijn en geen veulen aan de voet hebben.Ook denk ik dat er een groot deel ondeugendheid bij komt.Een paar weken geleden wilde ze tijdens het rijden steeds de bak uitvliegen.Ik heb Lotte toen geholpen om sneller te reageren en tijdens het helpen ging het al beter.Ik denk dat de losse achterbeentjes een beetje in de familie zit,want haar zoon Rodin(die nu van ons is)kan ook heel aardig meppen als iets hem niet bevalt.
Laatst bijgewerkt door FlairS op 16-12-02 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 14:27

FlairS schreef:
.Ik denk dat de losse achterbeentjes een beetje in de familie zit,want haar zoon Rodin(die nu van ons is)kan ook heel aardig meppen als iets hem niet bevalt.

Is dat zo Verward Schijnheilig viel eerst wel mee, maar idd Harry zei ook al zoeits. Maar dan is dat iets wat Jamy zelf ontwikkeld heeft denk Verward want haar ouders die hebben dat nog nooit gedaan, die zijn juist helemaal niet zo.
Misschien is Jamy wel een beetje te verwend Verward en dat ik maar strenger moet worden voor haar wat juist wel en juist niet mag....

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:29

Ik denk dat je daar inderdaad eens moet gaan beginnen.Heel duidelijk maken wat je wel en wat je niet wil.Niet meer gezellig rijden,maar vanaf nu(als je weer kan)heel serieus aan de gang.misschien kun je Lisette vragen haar te rijden totdat je zelf weer kunt!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:16

misschien door de kou ofzo
mijn verzorgshet heeft laaatst ook al een poging gedaan
om mij een trap te verkopen terwijl ik gewoon ff in de stal stond met een zachte borstel om haar te borstelen en...ze bijt nu ook de hele tijd!!! Verward
bij haar komt het dus echt door de winter en alles
want s`zomers is ze super lief Haha! !!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 21:22

Tja misschien maar lijkt mij erg onwaarschijnlijk omdat dit al langer aan de gang is 'dat rare gedrag' en dus ook al voordat het koud was, maar het had gekunt!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:58

Lasagna had van de week ook even een rare actie.
Ze wou met trappen met de hoeven uitkrabben.
En toen heeft ze een mep op haar neus gekregen.
En dan moet ze altijd kusje gevem, dan zeg ik kusje met mijn wijsvinger op mijn wang, en dan moet ze kusje geven.
En anders blijf ik even staan en ga ik haar negeren en dan geef tze er uit zich eigen een.
Maar dat is gewoon een manier van goedmaken
Maar wel raar hoor dat je knollie dit opeens doet, zou best door het weer kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:06

Jij zegt dat alles uitgesloten is dus
Aanpakken
En niet te zuinig.

Geen enkele bok accepteren, want een klein bokje word een mega bok.
geen kleine poging tot happen toestaan, want voor je het weet staan de tandafdrukken ergens in.
En niet eens een klein iets wat op slaan lijkt accepteren.
Lik op tuk en wel per direkt, en niet 1 keer denken van het zal wel, nee iedere keer.
Voor je het weet is je pony helemaal de baas over je.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 14:27

ja precies, het enige waar ze last van zou kunnen hebben van haar buik omdat ze daar eerst raar over deed maar dat is al een week geleden en niks meer van gemerkt, en nooit als ik het dek op doe doet ze zo echt nooit!
Dus dan ga ik haar vanaf nu maar goed aanpakken (nou ja vanaf dat ik weer helemaal beter ben dan).

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:20

Ik heb weleens gehoord dat een veulen de hormoonhuishouding van de merrie positief kan beinvloeden, dat ze dan veel liever zijn. Misschien heeft Jamy last van haar hormonen, dit kan je eens navragen bij de dierenarts ik heb er namelijk vaker over gehoord.
Een merrie die ik rijd heeft afgelopen jaren 2 dode veulens gehad, ze wilde dit jaar moeilijk drachtig worden. Elke keer als ze drachtig was gescand door de dierenarts, was ze tijdens die dracht heel fijn te rijden. Maar elke keer ging het weer weg, dan was ze ook moeilijker te rijden. Was ze weer even drachtig dan ging het rijden weer goed, nu wordt ze niet meer gedekt (tis te laat nu) en ik ben een aantal weken geleden flink met haar op de loop gegaan en ben 1 keer bijna met haar dwars door het hek van de longeerbak geknald en heeft mij eraf gegooid. Ik weet niet of dit iets met de hormonen te maken heeft, maar misschien heb je er wat aan.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 17:13

Ja dat zij FlairS ook dat ze nu eindelijk naar 4 veulens achter elkaar geen veulen meer krijgt en daar aan moet wennen, maar toch vind ik het raar dat ze zomaar trapt Verward