Jack is dood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Jack is dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 23:55

Ik word net gebeld dat Jack dood is.
Ze heeft hem afgelopen donderdag naar de slacht gebracht en mij niet eerst gebeld..
Hij was ziek, heel erg ziek, kon geen lucht meer krijgen.
Toch had ik hem graag nog gezien, afscheid nemen
Ik voel me helemaal leeg en gebroken.

Dag lieve Jack, rust zacht, het spijt me zo erg dat ik je moest verkopen. Ik hoop dat je nu in de paardenhemel bent samen met Volly..

Voor mensen die Jack niet kennen, in mijn profiel staat het een en ander over hem, helaas doen de foto's het niet meer.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Jackbijrita01(1).jpg[/img]

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:00

Gut wat sneu zeg... sterkte...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:03

Je foto's doen 't niet, is het die eerst op 'n foto stond met 'n paars dekje in het compliment (dacht ik)?

Veel sterkte ermee...

sonse
Berichten: 13
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:19

heel veel sterkte ermee

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 00:22

ja klopt de foto's in mijn profiel doen het niet meer. Daarom heb ik er nu een foto bij gezet. Hij was het inderdaad op de foto waar je het over hebt.

Hij had al jaren last van stro-allergie, bronchitus en beginnende dampigheid. Er werd ook al niet meer met hem gereden. Maar hij had het nog altijd naar zijn zin. We hadden ook afgesproken dat als dit niet meer zo was we de knoop zouden doorhakken. Maar ze zou mij eerst bellen. Nu heb ik geen afscheid kunnen nemen, en dat valt me heel heel erg zwaar.
Mijn vader zegt dat het anders nog moeilijk geweest was, maar ik heb mijn KWPN-er ook in moeten laten slapen, en omdat ik daarbij ben geweest heb ik het goed kunnen verwerken.
En dat hij naar de slacht is gegaan is iets wat ik niet kan verkroppen, ik vind dat zo verschrikkelijk. Als ik had geweten dat ze dit altijd deed, had ik hem nooit aan haar verkocht. Ik weet het gebeurd vaak en is normaal, maar ik vind de gehele gedachte ontzettend luguber, eng en respectloos..

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 01:28

Wat vind ik dit erg om te lezen. Wat vreselijk ellendig voor je. Jack was niet een gemakkelijk paard maar ik weet nog hoe verschrikkelijk moeilijk jij het er mee had om hem te verkopen. Dat zijn leven nu toch zo jong eindigt zonder dat je afscheid van hem hebt kunnen nemen moet heel naar zijn. Wat jammer dat ze jou niet op de hoogte heeft gesteld.

Heel veel sterkte met het verlies want ik weet dat je nog steeds van Jack hield. Want ook al was hij officieel niet meer jouw paard, hij had nog wel een plekje in je hart.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 01:34

Jeetje wat erg.
Het feit dat hij naar de slacht is gegaan en jij van niets wist maakt het extra wrang. Ik hoop dat je het toch een plaatsje kan geven op den duur.
Sterkte.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 10:04

Vreselijk meid, sterkte.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 10:54

Wat ontzettend naar...

Maar zie het ook van een andere kant,
jij kan je Jack nu herinneren zoals hij was, jouw gezonde paard...
Voor haar zal het ook heel moeilijk zijn, ik kan me in haar situatie voorstellen dat je op zo'n moment samen met je paard wil zijn en dat je die momenten niet wilt delen met een ex-eigenaar, hoe wrang dat ook voor jou is.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:27

Waarschijnlijk biedt het weinig troost, maar bij de slacht wordt een paard in 1 keer neergeschoten, zonder dat ie daar zelf veel van mee krijgt. Hij is echt in 1 keer weg. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het een heel akelige gedachte vindt. Hij heeft tenslotte wel de reis daar naartoe moeten maken en de omgeving geroken.
MAar als ze thuis een spuitje krijgen kan het soms heel lang duren voor ze echt gaan, vanwege hun wil drang om overeind te blijven. Heb het een keer mee moegen maken en dat viel echt niet mee.

Je was er op ingesteld dat je hem nog zou zien en nu is hij voorgoed weg en dat is nog wel het akeligste.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:22

Sterkte...

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:43

Sterkte Esme, ik heb het ook een keer meegemaakt bij een boer, ik reed daar altijd op beauty omdat niemand erop wou rijden (hij was soms kreupel) op een dag kwam ik daar en vroeg ik dus of ik op beauty mocht rijden, de boer vertelde mij toen dat hij verkocht was, ik wou dit niet geloven omdat hij een aantal dagen daarvoor had gezegd dat hij misschien "ingeslapen werd", diep in mijn hard wist ik dat ze hem gewoon naar de slacht hadden gedaan, ben daarna ook nooit meer daar geweest (dit is ongeveer 7 jaar geleden maar denk nog steeds aan beauty, hij kon altijd zo lief hinikken als ik kwam aanfietsen en hem riep)

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:48

sterkte hoor........meer kan ik niet zeggen..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:50

Oh wat erg!!! Helemaal als mensen hun afspraak niet nakomen, ik hoop dat je er vrede mee krijgt Esmeralda. Sterkte.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 15:08

Oh goh wat erg , dat is nu al het zoveelste paard dat gestorven is , ik vind het echt niet eerlijk.Wat een mooi paardje had jij zeg !En zulke dingen dat ze hem naar de slacht brengt enz... dat moet je jezelf niet verwijten , dat kon jij toch niet weten ?Maar denk maar aan de leuke herinneringen die jullie samen hadden.Veel sterkte meid...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 15:32

Jeetje ik schrik hier echt van.echt vreselijk voor je dat je niet eens afscheid hebt kunnen nemen.Ik snap best dat je hier heel erg mee zit!
Heel veel sterkte met het verlies van Jack ik hoop dat je er gauw weer bovenop komt.als je nog iets kwijt wilt dan kun je me altijd pben ! liefs simone

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 16:00

Ow wat erg zeg!
Schrok inderdaad ook even toen ik dit las!
Wat gemeen dat ze je niet eerst even heb gebelt.

Veel succes toegewenst!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 21:25

Bedankt voor alle lieve reacties, dat doet me echt wat. Het is fijn om het kwijt te kunnen aan mensen die weten hoe het is.
Mijn vorige paardje, Volly heb ik moeten laten inslapen omdat ze hele erge arthrose had, hier kon ik bij zijn. Dat was op zichzelf heel zwaar maar uiteindelijk was het op een rare manier ook mooi om daar bij te kunnen zijn. Nu ben ik ze allebei kwijt, ik had Jack natuurlijk al een tijdje verkocht, maar ze had met me afgesproken me eerst op de hoogte te stellen. Ik had dan nog het idee hem op mijn kosten in te laten slapen..
Hij heeft geen leuk leven gehad, en dat valt me zwaar, ik had hem zo graag meer willen bieden..
Ik hoop dat hij geen pijn of angst heeft gevoeld..

Nuala mijn nieuwe paardje is drachtig, mocht het veulen een hengstje zijn, dan ga ik zeker een naam verzinnen waar Jack in voorkomt!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:32

Wat erg voor je! Echt vreselijk, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Hoe kon dat meisje ook!
Heeeeel erg veel sterkte,. Misschien is hyet wel beter zo.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:24

Heel veel sterkte......
Hij was een schitterende tinker!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 02:03

Wat een prachtig dier.
Heel veel sterkte.
En het is zo gegaan zoals het is gegaan, dara kun je nu toch niks meer aan veranderen. Probeer dat te accepteren, je kunt het!
Echt heel veel sterkte....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:08

Jeetje, wat jammer dat die mensen jou niet eerder hebben gebeld. Ik kan me voorstellen dat je het daar erg moeilijk mee hebt...
Ik kende Jack nog van een vorige eigenaar, ik denk degene van wie jij hem destijds gekocht hebt. Ik vond het een geweldig beest. Ik hoop dat je dit verdriet een plekje kunt geven en dat je je de leuke dingen zult blijven herinneren.
Sterkte!