Wat zijn paarden soms toch k*tbeesten! :x

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Wat zijn paarden soms toch k*tbeesten! :x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 18:17

In het begin was hij super braaf, ik was met hem gaan wandelen zonder touw, en als ik ging rennen ging hij draven enz enz.
hij breef heel netjes naast me totdat we langs een bak met paarden kwamen en daar moest hij perse naar toe... dus omgedraait.

toen in de wei had ik het ook nog ff geoefend, ging heel braaf enzo,
maar toen draaide hij zich om en ging bokken .
doet hij anders nooit Verward
zo'n geintjes moeten ze bij mij niet uithalen dus toen ik hem ff wou straffen ging hij keihard door de wei rennen en showen!
zo met die oortjes naar voren en hij liet zich maar niet vangen }>

Toen ging Expensive ff meerennen en hij kwam echt KEIhard en KEIrecht op mij af gerent!
gelukkig had ik een touw in mn handen waar ik later eindelijk reactie mee kreeg.

aan die dingen kan ik me zo aan ergeren he, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:22

Ja vervelend als een paard paard wil zijn Frusty
Ik zie niks vervelends in het verhaal?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:30

ik zie het probleem ook niet eigenlijk!

waarom ga je wandelen zonder touw?een paard kan altijd schrikken en wegspringen! en dan.....daar sta je dan...zonder paard! en t paard kan in paniek alle kanten op rennen

en dat ie dat in de wei misschien nooit doet, ja dat is heel wat anders dan langs de weg
en zeker als je langs andere paarden komt!paarden zijn en blijven kuddedieren, dus logisch dat ie erheen wilde!

als je met een soort vrijheidsdressuur ofzo bezig bent heb ik een tip:koop een goed boek over vrijheidsdressuur maar ga niet zomaar wat doen met je pony!

en als een paard een keer wil bokken, ja in de wei moet dat kunnen toch?laat hem ook eens lekker spelen!

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:55

Jee, begrijp ik dit goed? Buiten de wei wandelen met je paard zonder touw? Dat vind ik wel heel erg onverantwoordelijk van je hoor. Mazzel dat er niets is gebeurd! (ik mag eigenlijk niks zeggen Lips are sealed , want ik doe hetzelfde met anita, zonder touw op het terrein van de boerderij rond lopen, maar dan kan ze niet weg omdat de hekken dicht zijn en anita blijft gewoon bij mij, gek ezeltjesbeest)

Passion deed toch zo vervelend, steigeren enzo dat je met een hengstenketting eraan en een zweep erbij moest gaan lopen? Of is dat nu in een keer weer over dat je zonder touw of zweep kunt gaan lopen?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:07

Ik vind dat juist geweldig!
Oke, dat hij ineens niet meer meeliep kan wel vervelend zijn maar gelukkig zijn daar halstertouwen voor Party!!

Dat showen nadat hij irritant geweest is vind ik juist erg leuk.
Ik kan dan gewoon niet kwaad zijn ookal had hij die klap nog zo hard verdiend.
Meestal laat ik hem dan rennen tot hij zo moe is dat hij vanzelf komt smeken of hij mag stoppen }> Koe

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:20

Ik vind het ook altijd leuk als een paard zo loopt te showen!
Al was ik dan nog zo boos, dan kan ik gewoon niet boos blijven. Haha!
Wat is er trouwens zo verkeerd aan om met halstertouw te stappen? Verward
Daar is het ding toch juist voor!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:13

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat vervelend zijn, kun je dat misschien wat duidelijker uitleggen? Buiten de wei wandelen zonder touw is wel best gevaarlijk hoor...stel hij schrikt, weg paard...
Bokken in de wei, tja daar is de wei toch voor?

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:45

Ik snap dit even niet ?
Je gaat wandelen zonder halstertouw ??? Lips are sealed Frusty
Maar waarom zijn paarden soms opeens k*tbeesten ???
Ikzie eigenlijk ook niet echt iets vervelends
Laatst bijgewerkt door Amanda_T op 17-12-02 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:49

Wat jij hebt meegemaakt is het typische gedrag van een paard. En dat maakt ze zo aantrekkelijk.
Wat jij wilt is een robot. En zo steken paarden nu eenmaal niet in elkaar. Dan kun je beter een elektrisch bestuurbaar hondje nemen of zo. Diens reacties zijn beperkt en altijd voorspelbaar....

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:48

Ik vind paarden geen k*t beeesten..ik noem ze soms wel eens so maar dat meen ik niet...dan ben iik meestal boos of flink geschrokken.........
Ik heb ook een heel erg leuk paard...neem bijv....gister.ik moest om half 5 lessen...dus ik wouw het hek open doen maar ze rukte zich los.(ik had er vast..maar ze was te strek) en ging er in galop vandoor...ik reageerde wel maar ik kon net niet bij de teugels komen ..ik kon alleen mijn zweetdeken eraf trekken..nouw daar ging me paard in volle galop met zadel en hoofdstel en loshangde teugels ervandoor..doei paard...gelukkig moest ik door het weiland anders was ze pleite..ik kon er gelukkig wel vangen..maaar ik had flink te schrik te pakken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:52

Rooslover, loopt ze wel vaker over je heen? Als ze dat wel doet heb je een dominantieprobleem waar je eerst aan zou moeten werken...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:58

idd wat cassidy zegt.. wat jij wilt is een robot..
Je hebt een jonge pony, dan kan je zoiets verwachten, van elk paard kan je zoiets verwachten! En zonder halstertouw gaan wandelen is een beetje dom vooral met een jonge pony die onberekenbaar is.. Een paard is altijd nog een dier.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:02

Kom op zeg,
het dier is 3!

Ik liet zondag mijn paard ook los bij de trailer staan waarna hij na een tiental seconden besloot om weg te stappen.
Het stomste wat je dan kan doen is om er achter aan te rennen.
Ik ben van een afstandje gaan kijken en de sufferd schrok van een graspol en kwam toen gelijk op me toe stappen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 22:15

nee natuurlijk kan ik niet verwachten dat hij precies altijd alles doet wat ik zeg!
maar het ging er dus om dat hij ineens wegrende en ging bokken en daarna nog eens expensive haast over me heen rende.
ik vind dat showen ook wel leuk hoor, het gaat erom dat hij dat zo erna doet van: je kan me lekker toch niet pakken Haha!

en Sjuimpje waar lees je dat ik erachter aan ga rennen Verward

en Assie: wat bedoel je nou met "ineens" Verward dat is toch al een aantal maanden terug hoor en dat is al lang opgelost. dacht je dan dat ik het nooit zou kunnen oplossen ofzo?

en dat waar ik zonder touw ging wandelen.. als hij daar weg zou rennen(wat hij echt niet zal doen) kan hij toch nergens heen, op het eind van het pad is een hek. en de titel bedoel ik ook weer niet zo letterlijk Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:31

Boogiegirl schreef:
en de titel bedoel ik ook weer niet zo letterlijk Lachen


Ik miste de knipoog smilie al.... Schijnheilig En K*tbeest impliceerd ook dat je laaiend bent....
Dat wegrennen en bokken is een dominantieprobleem, dus daar moet je nog aan gaan werken. Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat het een jong paard is die maar beperkt zijn concentratie erbij kan houden....

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:42

Hey Laura zullen we Passion en Jamy verkopen en op voetbal gaan Haha!
Ik vind Jamy ook zo vaak (de laatste tijd dan) ene poedersuiker knol maar ja grootste tijd ook weer niet en dan is ze super lief Lovers
Als ze nooit mee lief zou zijn tja dan was het een ander verhaal;), maar misschien komt die in de puberteit Verward
Hij is tenslotte nog maar 3.....

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 22:55

goed idee Jamy Haha!
't is verder ook niet zo erg hoor, kwam geloof ik wel zo over..
dominantie probleem oke.. maar dat mag hij nog niet doen.
ik hoef geen paard die later van die rotgeintjes mag flikken.

en hij is nog jong ja, maar hij is met wandelen enzo net zo braaf als een ouder paard.
ik laat hem ook wel eens losstaan met poetsen, hij blijft gewoon netjes rustig stilstaan, niet een aan de grond snuffelen ofzo.
Hij wil er trouwens nooit vandoor gaan, als hij schrikt is het normaal gesproken een zijsprong oid.
en ik had hem nog wel vast aan zijn manen voor soms ff bij te sturen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:57

Boogiegirl schreef:
dominantie probleem oke.. maar dat mag hij nog niet doen.


Wanneer mag hij dat dan WEL doen?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 23:04

die 24 uur per dag dat hij op de wei staat mag en doen wat hij niet laten kan, genoeg dus!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:08

dan moet je je zin anders formuleren.

Dus niet zeggen dat hij dat nog niet mag doen (dat impliceerd dat hij het later met jouw erbij wel mag)
Maar dat mag hij op dat moment niet doen....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:12

Boogiegirl"]
en Sjuimpje waar lees je dat ik erachter aan ga rennen Verward
[/quote]

[quote="Boogiegirl schreef:

Toen ging Expensive ff meerennen en hij kwam echt KEIhard en KEIrecht op mij af gerent!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 23:20

Ja, Expensive ging met Passion mee rennen, en ik liep Haha!

Cassidey: klopt wat je zegt hoor, maar ik vind het altijd heel moeilijk om dingen die ik wil zeggen op te schrijven, dan weet ik niet goed hoe ik dat op papier(nouja, pc Knipoog ) moet zetten.
ik bedoelde eigenlijk: dat betekent dat hij dat dan nóg niet mag doen!
mm.. ik kan het niet uitleggen Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:07

Ik zie eigenliujk ook echt niets ergs aanhet verhaal!!!
Maar waarom ga je dan ook buiten zonder halstertouw met hem/haar wandelen?? Heb je hem/haar wel weer kunnen vangen??

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 12:14

Maar ik had mijn paard toen net van stal gehaalt..meestal gooi ik er altijd even buiten..maar mijn andere paard stond in de wei..En soms komt ze sterk over...maar ik denk dat elk paard sterker dan ons is..zelfs mijn pa kon er een keer niet tegen houden..