Stem het paard van het jaar!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:13

Ik stem op finesse!
Krack krijgt zijn kans nog wel.
Finesse is een van de weinige merries die zo gigantisch goed heeft gepresteerd in de paardensport. Daarnaast is de merrie op veel te vroege leeftijd overleden. En heeft ze geen afscheid kunnen nemen van de sport. Ik vind dat ze dit dan ook dubbel en dik verdient!

Zeven jaar waren Hendrix en Finesse een twee-eenheid. "En al die jaren heeft ze heel constant gepresteerd", zegt Hendrix. "Ieder jaar goed voor een prijzengeld van een ton in euro's, altijd er voor willen gaan. Een uniek paard. Eentje uit duizenden." Kenmerk van deze merrie uit duizenden was dat ze zich dit jaar na een lange blessuretijd met enorme wilskracht onmiddellijk terugsprong in de schijnwerpers, met de overwinning in Geesteren. Een hele emotionele zege voor Emile Hendrix. "Veel mensen hadden ons al opgegeven. Wij onszelf alleen nog niet. Dat was fantastisch." Triest is het dat koliek na Zuidlaren haar uiteindelijk te veel werd. De wilskracht van karakterpaard Finesse levert haar in elk geval postuum ook nog de nominatie op voor de titel 'KWPN-Paard van het Jaar'. "Ze verdient dat", weet Emile heel zeker. "Ik realiseer mij dat je laatste herinneringen misschien altijd de mooiste zijn, maar dat kan me in haar geval niet schelen."

Afbeelding

Beste eigenschappen:

Rittigkeit, voorzichtigheid en vermogen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 17-12-02 21:18, in het totaal 5 keer bewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Bielsje, BimAsSpi, hoogendroog, josien_m_, Kirrietje, Mark0919, senna21, Vagabondo, XladyX en 42 bezoekers