Paarden aan het woord.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Paarden aan het woord.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 18:15

Mijn vrouwtje verteld altijd wel vanalles, dus ik vind het tijd dat ik jullie ook eens wat vertel.
Nou, ik zal me even voorstellen, ik ben Netty.
Ja, de draak. Haha!

Ik wil even zeggen dat ik helemaal niet zo erg ben als er weleens vertelt werd, ik vond het gewoon leuk om mensen te plagen. Die denken zomaar even gebruik te kunnen maken van mijn benenwagen. TTSSKK, belachelijk.
Maar goed, mijn vrouwtje doet erg haar best, dus ik heb haar een kans gegeven, maar o wee........ Extreme duivel
Mijn vrouwtje is ook wel een rare hoor, misschien dat ik haar daarom wel leuk vind. Die staat altijd zo raar te doen voor mij. Hele verhalen op te hangen en dan hangt ze weer om mijn nek, dan krijg ik pardoes een smak op mijn neus en dan moet ze weer vervelen met die harde borstel.....Ook over mijn benen , dat vind ik zoooo vervelend. Dan zegt ze, dat ze vies zijn, ja en???? Laat lekker zo. Pffff, wij hebben toch geen interresante hengsten staan bij ons, ja een ouwe pony ruin, nou daar wordt een ezel nog niet opgewonden van. Haha!
Soms staat ze te swingen op die rare geluiden van jullie, die uit zo'n kastje komen....hoe noemen jullie dat ook al weer? O ja, een radio. Wat kan daar een herrie uitkomen zeg. Lips are sealed

Laats had ze weer eens wat nieuws gekocht en moet ik weer alle posities in acht nemen om te laten zien dat het wel leuk is......Ik hou niet eens van donker blauw.......
Maar goed, zij lijkt altijd zo gelukkig.

Ik ben wel blij met haar, want ze verwent me gruwelijk. Maar nu ben ik eigenlijk iets te dik, dus nu krijg ik opeens minder lekkers......
Maar ik moet wel op mijn lijn letten, dus ik zeg er maar niks van. Ja, ook ondanks dat er geen knappe hengsten lopen bij ons, straks moet ik het erf af, heb ik begrepen. Dus je weet maar nooit. Dan mag ze mijn benen wel poetsen, want dan wil ik er op mijn best uitzien natuurlijk.

Weet je wat ik wel vervelend vind? Dat eeuwige dressuur door dat afgrijselijke gele rechthoekige geval.......Zo saai!!!!! Af en toe laat ik even merken dat ik ergens niet van gediend ben, maar dan schreeuwt ze zo in mijn oren, dat ik maar snel op hou....Wat kan die bleren zeg...... Bloos
Maar af en toe neemt ze me mee naar buiten en dan is alles weer oke.

Ik heb ook een vriendin op stal, Athena. Samen bekokstoven we de meest leuke dingen om te doen. Heb ik iets nieuws vertel ik het Athena en andersom. En als het even lukt, voeren we elkaars iedeen ook uit.
Laatst hebben we de auto van die kleine mensen daar, kapot gemaakt. Dat zijn kids van onze echte eigenaar,Rob of zoiets.
Ze scheuren daar mee rond in het weiland...... Heel irritant. Maar als ze geen zin meer hebben, dan zetten ze hem langs de kant, in het weiland. Toen hebben Athena en ik de achterkant eruit geslagen.
Zal ze leren. Extreme duivel
Haha, wat hadden wij een lol met zijn tweeen. Haha!

Nou mensjes, ik ga weer eens. Ik zal gauw nog eens wat vertellen, als ik tijd heb, moet nu mijn hooi gaan verobberen en slapen en dan morgen is er weer een nieuwe dag.

Hinnik....!!!!!!!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:29

hoi hoi mijn baasje vroeg als ik iets over mij zelf wou vertellen!

Nou ik ben isabella maar mijn baasje noemt mij bella
omdat ze dat makelijker vind Kusje
Ik ben al weer 11 lentes jong, maar dat kun je niet zien hoor!

Ik zal jullie eens vertellen hoe ik bij mijn baasje ben gekomen:

Voor dat ik van iris (mijn baasje) werd was ik van een meisje die net zo
oud als iris is 15 jaar nu.
Zij was heel lief voor mij maar op een dag keek ze niet meer naar me om Verdrietig
Heel vaak zag ik allemaal jongens bij haar lope.
Na ong. een jaat wou ze weer op me rijden maar ik was zo stijf
dat ik het heel moeilijk vond Scheve mond
Ze ging hele moeilijke dingen doen en toen ben ik van boosheid gaan bokken want dat deed pijn Boos!
Na dat ze was gevallen durfde ze niet meer op mijn te rijden
dus vond haar papa dat ik weg moest!
Op een dag kwam er een dikke man die mij kwam ophalen.
Ik moest bij hem op de manege in de lessen lopen.
Maar ik vond het niet leuk al die verschillende mensjes op mijn rug
die veel trekken en schoppen Lips are sealed
Vaak als ik naar de bak toe moest ag ik altijd een meisje die met 2 kleine
veulentjes bezig was.
Ze kwam mij ook wel eens aaien.
Op een woensdag kwam zij met haar vader mij opzadelen
Ze was heel erg opgewonden!! Haha!
Ik vond dat ze heel lief was maar wel een beetje hard in mijn mond
Maar na een paar minuten werdt ze heel lief in haar handen!
Na 3 weken mocht ik niet meer in de lessen lopen en iris ging toen alleen op mij rijden.
Toen vertelde ze dat ik van haar was!

Ik heb ook best veel vriendjes op de manege maar mijn beste vriendje is wel Zuki een heel lief ruintje die er lekker uitziet Kwijl Kwijl
Wij houden er heel erg van om samen met onze baasje een sprintje te trekken maar ik laat hem altijd winnen anders blijven we aan de gang Knipoog
hij kan niet goed tegen zijn verlies snap je Vingers aflikken Knipoog

Ik ben echt een merrie en vind knuffelen heerlijk Vingers aflikken
Iris zij dat ik er netjes uit moet zien omdat wij binnenkort naar andere
paarden gaan om te zien wie de mooiste is
maar daar voor kan ik ook hier blijevn hoor want ik ben gewoon mooi Haha!

Ik vind het ook heel erg leuk om gewoon in de wei of samen met mijn baasje lekker in het bos te rijden maar dat kan nu niet zo goed omdat
zo hard is.
3 maal in de week mag ik samen met daf een ander vriendje op de
wei spelen!! Haha!

nou ik stop maar weer eens mijn baasje roept dat zij graag op bokt wil en dat ik moet gaan spelen met zuki

hoefjes isabella en zuki!!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:15

Mijn baasje had vandaag een leuk idee: Foto's maken. OK. Leuk. Totdat ze besloot foto's van MIJ te maken!!!! Bloos
Ik ben een stoere haflinger, sta voor girlpower en ben zeker GEEN fotomodel! En dan wil ze er nog kerstkaarten van maken ook! Misselijk

Maar genoeg over Foto's. Nog meer schandaal: In de box tegenover me staan drie geiten. Nou is dat niet zo erg hoor, het zijn drie meiden en ze stinken niet. (Ik stink veel erger) Maar nu loopt er een konijn rond! En stinken dat het nu doet joh! Het konijn van het zusje van mijn baasje. Nou, DAAR ben ik mooi klaar mee!

Gisteren kwam mijn fokker en dus vorige eigenaar op bezoek bij het huis naast die waar ik woon. En hij liep buiten rond. Natuurlijk herkende ik hem meteen, en ik me natuurlijk door de bomen douwen om hem beter te kunnen zien. Toen kwam hij met me praten, en natuurlijk moest ik me de hele verdere middag uitsloven! Ik ben ook heel erg gegroeid (Door al dat winterhaar!

Misschien praat ik een andere keer verder!

Leontien

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:38

Afbeelding

hai, ik heet daisy, en ik heb mijn baasje (rina) maar effe achter die computer weggetrokken zodat ik ook eens wat op bokt kon zetten Haha! .
ik ben een merrie van 16, maare ik voel me nog steeds 4. zo zie ik er ook nog steeds uit, ja de kerels gaan helemaal uit hun dak als ze mij zien. en ik gedraag me ook nog steeds als 4. dus als ik iets zie waarvoor ik lekker kan schrikken of dom doen, doe ik dat lekker. ondanks dat mijn baasje daar toch niet zo gecharmeerd van is hihi.
mijn baasje heeft mij eigenlijk al mijn hele leven, ik ben 1,5 jaar van iemand anders geweest, maar mijn baasje miste me zo dat ze me terug gekocht heeft. ach ja daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen ik ben nu eenmaal het beste paard hier in nederland ahum.

mijn baasje en ik hebben vroeger altijd engels gereden, en het niet slecht gedaan al zeg ik het zelf, maar ze wilde altijd dressuur rijden en ik ben eigenlijk een springpaard nou ja ik heb haar maar haar zin gegeven todat ze er zelf achter kwam dat dressuur niet zo leuk meer was. ja ik ben niet zo verschrikkelijk groot en mijn collega dressuurpaarden zijn zoveel groter dan ik dat ik nooit eens een prijsje of winstpuntje kon krijgen. maar in plaats van dat we dan gingen springen, had ze verzonnen dat we western zouden gaan rijden.

ik moet zeggen het valt me mee hoor dat western. eigenlijk is het wel heel erg leuk, lekker zo'n lang teugeltje. en niet meer in de krul moeten lopen. nu kan ik tenminste nog eens om mij heen kijken, waarbij ik dan weer lekker loop te zoeken waarvoor ik nu weer kan gaan schrikken }>

maar goed af en toe doe ik heel erg m'n best voor haar, ja je moet ze toch tevreden houden die baasjes. en als we dan weer eens een prijsje halen is die gekke meid de koning te rijk. die mensewezens zijn toch maar rare figuren, blij met een lintje. als het aan mij zou liggen reden we om wortelen of nee beter nog bieten, dat is toch echt mijn favo kostje Vingers aflikken

ach ja en dan nog wat, hebben ze me bij de geboorte de naam daisy gegeven, maar volgens mij vond ze dat achteraf toch niet zo'n leuke naam want nu heet ik op de wedstrijden dreamstables elanimo. zei zegt zelf dat dat kwam omdat mijn naam eigenlijk met een E had moeten beginnen maar ik heb zo mijn twijfels over dat verhaal.

dit jaar moet ik er trouwens wel op m'n best uitzien want ze heeft een kerel voor me uitgezocht, ja geloof het of niet ze wil graag dat ik een kind krijg. ik hoop maar dat ie er goed uitziet want anders doe ik lekker niet mee en dat weet ze. ik hou nu een maal niet van die donkerbruine typjes
geef mij maar zo'n lekkere vos dan ga ik helemaal uit m'n dak.

he baasje nee niet aan mij trekken, nee ik heb nog veel meer te vertellen
neeeeeee


nou ik heb daisy maar achter de computer weggetrokken die weet ook niet van ophouden dus. he maar iedereen hier op bokt de groetjes en prettige feestdagen, ja dais ik za zeggen dat dat ook van jouw is ga nu maar naar je stal.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:13

Hoi!!!

Ik ben Banjer!!! Ik ben een merrie van 6 jaartjes jong (geboren op 24-10-1996) en ik woon in Schiedam.

Ik ken mijn huidige baasje sinds december 2000... en het gaat steeds beter bevallen. Omdat ik een niet zo leuk verleden heb gehad, ben ik niet een van de gemakkelijksten.... ik vind het heel erg leuk als iedereen met me bezig is... poetsen, kroelen, lekkers geven,... heerlijk!! Maar niet iedereen mag op mijn rug!! Al die vreemde mensen... daar kan ik niet tegen... maar dat vind ik wel mogen... ik was 4 jaar toen ik mijn baasje leerde kennen... en zij is al mijn 7e of 8e baasje.... tja... mag je dan als paard wat eenkennig worden?

Mijn grote hobbies zijn buitenritten maken... ik vind bijna niks eng... tractoren... shovels... geen probleem... maar als er in het groene gras een mooi wit bloemetje staat loop ik er liever toch omheen....

Springen.... ik spring graag en goed... mijn baasje houdt niet zo van springen... maar ze offert zich regelmatig op om met mij een sprongetje te maken... ons record staat op 1 meter... voor mij is dat een eitje, maar voor mijn baasje is dat heel hoog....

Spelletjes.... ik vind het heel leuk om vrijheidsdressuurkunstjes en spelletjes te leren.. ik kan al de Spaanse Pas, buigen, klein beetje op blok staan (en er ook op-en-af springen...), een omgevallen pion recht op zetten, lachen op commando, en nog veeeeeeel meer... (daarom is mijn bijnaam ook Super Banjer... Pling )

Als jullie meer willen weten kan je op mijn sites kijken: http://banjer.s5.com en http://dieren.clubs.nl/Banjer_de_Kanjer of je kan een pb sturen naar mijn baasje...

Groetjes

Banjer

Afbeelding

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:30

Nou ik ben dus Expensive en ik heb vandaag een stalletje gekregen en mn baasje wil steeds foto's maken van mij maar dat vind ik nu echt wel genoeg geweest dus kijk ik gewoon boos!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 23:36

Spaanse pas???? Dat klinkt enorm moeilijk!!! Bloos
Moet ja dan ook Spaans spreken daarvoor? Verward

Ik heb laatst ook over houten balken moeten springen, maar dat viel niet mee. Tjee, dat is zwaar zeg. Boos!

Zaterdag had ik iets ergs. Ik moest in een stal op wielen. Verward
Ze hebben dat ooit eerder gedaan, toen was die doos die mij nu rijdt er nog niet, en toen was ik zo bang dat ik achter over klapte.
Maar nu wilde mijn baasje het ook proberen. Brrr, eng hoor.

Maar ik heb het gedaan!!!!!!! echt waar!!!!!!
Ik was zo trots op me zelf, toen ik voor de tweede keer eruit was gehaald, mocht ik in de bak los en toen heb ik aan iedereen die horen wilde, het verteld. Ik heb keihard staan hinniken. Haha!

Maar ik vrees dat het nu vaker gaat gebeuren.
Maar als zo'n stal op wielen staat, dan kan ie ook rollen. Gaat dat ook nog gebeuren? Want dat vind ik denk ik niet zo leuk. Ik ga nog even nadenken of ik er wel weer in ga. Bloos

Laat me gauw weten hoe dat gaat.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:48

Spaanse Pas is niet zo moeilijk hoor... ik zie het zelf meer als een beetje hard stampen en overdreven mijn voorbenen optillen,.... mijn baasje is er helemaal van onder de indruk... Haha!

Goed hey, dat jij in zo'n stal op wielen bent gegaan... ik vind dat niet leuk... ben al zovaak verhuisd... en ze hebben mij met geweld in zo'n ding gejaagd (slaan, aan longeerlijnen ophangen enzo)... dus nu durf ik niet meer... mijn baasje zegt dat het hartstikke leuk is, dat er niks gebeurd... en dat we voor altijd samen blijven... ik wil het graag geloven, maar ik durf het nog niet.....

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 00:07

Tjee, zeg. dat is een hele enge ervaring die jij hebt gehad Bloos .
Ik ben er gelukkig niet in blijven hangen, vandat achterover klappen.

Maar bij mij hebben ze ook lijnen gebruikt.
Ze deden die heel zachtjes achtermij langs. Maar dat komt omdat ik altijd naar achteren trap als ik iets achter mij heb, dus vandaar dat ze niet zelf er achter gingen staan.
Jammer genoeg zijn ze dus wel slim daarin. Extreme duivel
Maar ze hebben niet vervelend gedaan. En ik kreeg heel veel wortels en suikerklontjes..... Tong uitsteken

Probeer het gewoon nog een keer. Het viel best mee.
Zolang ze maar niet gaan rollen met dat ding, want dat wiebeld volgens mij.

Hoevaak ben jij al verhuist? Ik ben nog nooit verhuist. Ik ben nu bijna 7, zeggen ze en ik ben nog nooit ergens anders geweest.

Je hebt wel geluk met je baasje. Dat ze dat zegt.
Ik heb wel heel veel verschillende baasjes gehad die om mij wilden zitten. Maar ze wilden allemaal na een tijdje niet meer. Verward

Die ik nu heb, schijnt mij wel lief te vinden en ik haar ook wel Haha!
Ze doet altijd zo raar!!!!!! Haha!
Dan moet ik altijd lachen.

Zij moet ook vaak om mij lachen, ze zegt dat ik een gek paard ben, nou ja, soort zoekt soort zullen we maar zeggen..... Clown

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:49

Afbeelding

Hoi! Ik ben Cheyenne en ik ben het paardje van Franca. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, want ik ben nogal verlegen en weet nooit zo goed wat ik moet doen als ik alleen ben. Ik durf eigenlijk alleen stoer te zijn als Aron (mijn grote vriend) in mijn buurt is en die is er nu niet. Aron is mijn alles en ik moet eerlijk bekennen.....ik ben verliefd op hem. Kwijl
Altijd als hij uit mijn zicht verdwijnt dan moet ik per ongeluk hinniken...ik voel het nu ook weer opkomen...ojeeee

HIIIIIIIIIIIIIIIIhihihihihiihihihhiiiiiiiiiiiiiiiii

Schijnheilig Sorry, dat was weer een hinnik. Mijn baasje en stalgenoten noemen mij niet voor niks een gillende keukenmeid. Ik schijn het vaakste en hardste te hinniken van allemaal....oeps, sorry daarvoor.

Maar ik ben ook nog jong, 2 jaar en 8 maanden om precies te zijn. Nou, ik weet niks meer en ga snel weer naar Aron toe....

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:33

Ik weet niet meer hoe vaak ik verhuisd ben.... veel te vaak in ieder geval....

Ik ga zeker nog 1 keer verhuizen.... want mijn baasje wil in Groningen gaan wonen... daar kan ik in de winter ook lekker minstens een paar uur per dag naar buiten... en daar heb je lekker lange zandpaden (=scheuren!!!) Ik zie nu al tegen de reis op... het zal zeker 3,5 - 4 uur met de wagen zijn denk ik.... maar mijn baasje staat dan wel op mij te wachten... en daar ben ik dan toch wel weer blij mee....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:52

Nou, ik ben Toscar
ben prettig gestoord en 100% haflinger....
Een echte haflinger dus ik moet gewoon regelmatig koppig en eigenwijs zijn. Doe ik ook graag
Verder eet ik graag, trek ik graag de kar, en springen is ook leuk (al is met losspringen slidingstops oefenen leuker ) en met me kin op me borst lopen doe ik alleen als Eva het lief vraagt.
Ik loopt het liefst met Eva lekker buiten, aan lange teugel, beetje crossen door het bos en stoer laten zien dat ze mij niet aan het schrikken krijgen.

Verder ben ik een knuffelkont en wil ik met iedereen vriendjes zijn en spelen en vind ik sommige chagerijnen helemaal niet lief.

Gisteren is er nog een bokster mij komen bewonderen, dat was wel leuk.
Zal eens zeggen dat Eva foto's plaatst

Nou, me hooi komt er aan

Toscar de Hengst

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:19

Afbeelding
Afbeelding

Hallo, mijn naam is Violine, en ik ben een Fjordenmerrie van 2 jaar en 8 maanden oud. Ik sta samen met mijn mams en mijn oudere zus op stal. Ik ben geboren op 10 april. Mijn paps is Orsta, een hele stoere, mooie hengst. Ik zal maar even wat over mezelf vertellen:

Mijn verzorgster is Reinou, en ik zit haar regelmatig eens dwars. Dan komt ze het weiland in lopen omdat ze mijn zus op wil halen, en ik wil dan ook zo graag mee! Dus dan ga ik haar eerst achterna lopen en onderkwijlen, en als dat nog niet helpt, ga ik voor de uitgang staan, zodat ze er niet langs kunnen! Haha!

Sinds kort is ze bezig met vrijheidsdressuur, wat ik geweldig vind! Ik krijg anders nooit zo veel wortels! Kwijl Vingers aflikken Nu kan ik het ook al op commando! Dan gaat ze naast me staan, zegt neer, en dan ga ik met mijn mooie koppie tussen mijn benen en dan krijg ik een worteltje.

Afbeelding

Op een gegeven moment was de worteltjes voorraad op en ging ze nieuwe halen. Toen dacht ik: ik zal wel even indruk maken. Toen ging ik buigen, helemaal alleen, zonder commando!! Ben ik niet geweldig! *zucht*

Laatst heb ik van mijn zus gehoord dat ze volgend jaar op mij gaan zitten! Rijden noemen ze dat. Dat laat ik mooi niet toe! Ik doe lekker gemeen. Ik ga er echt niet zo makkelijk over doen als mijn zus, die laat ze gewoon op haar zitten. Pfff.... dat kan nog leuk worden! Haha!

Nu moeten jullie niet denken dat ik mijn verzorgster niet lief vind! Nee, dat is helemaal niet zo! Lovers Ze is juist heel lief! Ik geloof dat ik wel weer genoeg gehinnikt heb.

Veel bokjes en hinnikjes,

Violine

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:49


Hallo allemaal,
Ik ben Nicolai. Ik ben een geweldige stoere vent van 7 jaar oud en zo'n 1.70 mtr hoog (ik weet niet precies hoe hoog, want ik heb allang niet meer voor het meetlint gaan staan. (Tja, niet ieder huis heeft van die luxe dingen als een eigen badkamer of zo)

Ik woon nu zo'n 2 maanden in Heemskerk en ik heb me daar toch een gave stal zeg! Ik mag heel vroeg in de ochtend al naar buiten, nadat ik mijn ontbijt heb gehad. Soms duurt het me iets te lang en dan word ik wel een beetje nerveus, dan ben ik wel eens bang dat ze vergeten dat ik ook naar mijn werk moet. Ik ga dan staan draaien en stampen net zolang totdat ze me horen en ik van huis weg kan. Ik ga met zo'n 3 andere paarden naar mijn werk. Ik onderhoud daar het gras, (kantjes is mijn specialiteit) jaag meeuwen op, stamp mollen terug de grond in en bewerk het land. Met de lunch speel ik tikkertje met mijn collega's. Ik win niet zo vaak hoor, ik hobbel wel gewoon een beetje mee

Van de week hadden we lekkage in de flat. (de leidingen waren bevroren of zo) Kon geen eens meer water tappen Schijnheilig Wat wel lachen was, is dat de buurtcommissie dus met de kruiwagen langs kwam om water te brengen. Tja, dat vond ik dan wel weer heel erg gezellig. Ik heb dan mijn flippers en duikbril al klaar liggen en ga dan echt snorkelen in de kruiwagen. Dan liggen die lui helemaal dubbel.......... ik weet niet zo goed waarom Verward
Maar ja, toen moest gister de boel gerepareerd worden. Natuurlijk ging ik s'ochtend eerst naar mijn werk, maar in de middag toen ik thuis kwam waren ze nog met van die gekke vonkendingetjes bezig, met zeilen aan het slepen en lawaai aan het maken. Nou, ik moet zeggen, ik ben best een coole vent Cool , maar dat ging me toch iets te ver. Ik was bang dat ze mijn mooie appartementje in elkaar zouden timmeren. Ik wilde weer naar buiten en rukte me los riching de deur.
Maar dat vrouwmens wat op mij zit, vond dat ik een echt bikkel was en moest toen nog sporten ook nog. Ging ze een beetje zitten gymen met me.........moest ik links en rechts kijken, mijn billen aanspannen en mijn rug gebruiken. Ze lijkt wel gek, en dat terwijl ze bezig waren mijn huis te verbouwen
Hhhmmm. ......ik heb het haar iig niet makkelijk gemaakt.......... (en dat terwijl ze me de dag daarvoor ook al flink aan het sporten heeft gezet, samen met zijn vrouwmens die dan zeg wat wij moeten doen Gaaaap )

Daarna kreeg ik gelukkig wel wat extra te eten en een extra dekbed om. Dat is dan wel weer lief. Het was me het dagje wel hoor!
Ik hoop dat ze wel opschieten met de waterleiding, ik betaal niet voor niks zoveel huur hoor!

Vandaag is dat manmens weer aan de buurt om met mij te gaan sporten. Dat valt gelukkig wel weer mee, die is nog niet zo gewend om met mij te sporten en dus word ik daar niet zo moe van. Zal eens zien of ik mijn best ga doen of niet!

Ik hou jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen. Nu ga ik eerst mijn kerstpakket uitpakken. Wat hebben jullie gekregen????

Hoefje en likje van Nicolai

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:38

Oh wauw, daar is die knappe Netty weer, WAUW !
Mijn baasje zegt dat ik me niet teveel in m'n kop moet halen en dat Netty veel te groot voor mij is, maar niks hoor, ik ben een echte vent en zo hoog kan ik écht wel komen.
Ik ben nu echt weer in de wolken.....

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:53

Hoi allemaal,

Nou als iedereen hier een verhaaltje gaat houden dan doe ik dat ook maar. Mijn naam is Fayette en ik ben een 2,5 jarige (21 mei 2000) Tinkermerrie. Ik was als klein verrassingje met mijn moeder meegekomen uit Engeland, dat wisten de mensjes die mijn moeder gekocht hebben eerst niet. Maar natuurlijk was ik heel erg welkom. Toen ik bijna 5 maanden oud was werden mamma en ik bij elkaar weg gehaald maar eigenlijk vond ik dat niet zo erg want mijn mamma deed de laatste tijd helemaal niet meer aardig tegen mij In mijn nieuwe huisje woonde ik eerst samen met allemaal vriendjes en vriendinnetjes, stonden we lekker op een hele grote en warme stal en gingen we elke dag buiten spelen. Ik was daar lekker de leidende merrie samen met Twister het leidende hengstje. Wij konden het altijd heel goed met elkaar opschieten. Vaak mocht Caprice ook mee doen, die was ook wel aardig en mijn beste vriendinnetje was Tante Truus (tenminste zo noemde mijn vrouwtje haar altijd). Sinds juni van dit jaar heeft mijn vrouwtje me weer bij mijn vriendinnetjes weg gehaald (we hebben helaas alleen maar de eerste winter met onze vriendjes op de stal en de wei gelopen daarna werden we uit elkaar gehaald en heel ver bij elkaar vandaan gehouden Verdrietig ). En nu sta ik weer bij mijn mamma en mijn tante Cezanne op stal. Da's best wel gezellig zo met zijn 3en. Alleen miste ik wel iemand toen ik net weer terug was en dat was mijn oom Joey. Volgens mijn mamma en mijn tante is hij een keer op een ochtend weg gegaan met die stal op 4 wielen en nooit meer terug gekomen. Ze zeggen dat hij nu in de paardenhemel is en vooral mijn tante mist hem best wel. Want zij gingen altijd met zijn 2en heel hard door de wei rennen. Dus nu die ik mijn tante af en toe een plezier om samen met haar mee te rennen op de wei en altijd probeer ik om die touwen waar mijn vrouwtje me aan vast maakt op te eten (net zoals oom Joey dat altijd deed). Maar wel stiekem natuurlijk want anders krijg ik op mijn kop van het vrouwtje. Dankzij mij blijven ze dus nu altijd aan oom Joey denken Haha! Mijn vrouwtje is best wel lief voor me, ze knuffelt me altijd, borstelen vind ik heerlijk (behalve mijn neus dat wil ik nooit) en ze maakt elke dag mijn stal schoon. Heel soms moet ik van haar aan een heel lang touw in de bak rondjes lopen en ach, eigenlijk vind ik het best wel leuk om dat te doen voor haar. We gaan ook regelmatig met zijn 2en in het bos achter de stal wandelen dat vind ik ook altijd heel erg leuk! Lekker door die bospaadjes struinen, over boomstammetjes springen en op het zandpad draven. Maar vaak vind ik het gras aan de kant van de weg toch interessanter.
Ow ja, weet je wat ook nog zo erg is? Volgens de papieren van het stamboek heet ik officieel Fayette van de Veerte Misselijk Jech, hoe verzinnen ze het? Fayette vind ik nog tot daar aan toe maar liever wordt ik gewoon Flettie of Flet genoemd.
Maar ik ga er nu maar eens vandoor we mogen zo de wei in. Even kijken of onze buurshetten weer thuis zijn, vind het altijd wel gezellig om met ze te kletsen en om dan samen onder het draad door te vreten Haha!
Hinnikgroetjes van Flettie

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 22:25

Wat vreselijk dat jou mama, niet meer aardig deed, Fayette.
Maar ik heb hetzelfde gehad, mijn moeder staat hier ook nog, maar ze doet net of ze me niet kent.
Maar ja, ik heb er niet zoveel moeite mee, hoor.

Ha, amulet is ook gearriveerd.
Nou, ik denk dat jou baasje mooi gelijk heeft.
Ook al was je niet te klein, ik zou nooit wat met je beginnen hoor.
Het spijt me, maar je woont veel te ver weg.
Ik weet dat mij baasjedoos weleens vlakbij jou in buurt is, maar ze zal me vast niet mee nemen.
Ik hoop je toch wel een keer te ontmoeten in het echt, want dan kunnen we vast wel wat bekokstoven. Schijnheilig

He, Banjer (Oeps foutje), ga jij ook in Groningen wonen?
Ik wil ook in Groningen wonen, alle leuke paarden wonen in Groningen.
Mijn baasdoos heeft een jongen zegt ze, daar woont ze mee in een mensen stal, die komt ook uit Groningen.
Ik wil ook een keer daarheen hoor.
Laatst bijgewerkt door Tigger op 16-12-02 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:41

Mijn baasje wil in Groningen wonen ja.... Ze zegt dat het daar veel mooier en schoner is, en ik denk dat er inderdaad hele leuke paarden wonen.... dus ik wil eigenlijk ook wel verhuizen.... hoewel ik het ook heel goed naar mijn zin heb op Stalling 't Einde in Schiedam hoor.... Zolang we nog hier wonen wil ik daar wel blijven wonen.... Waar in Groningen wil jij gaan wonen?
Wij willen ons in Uithuizermeeden of Uithuizen gaan vestigen....

Misschien een half jaar... misschien nog 1 of 2 jaar..... wanneer wil jij daar gaan wonen?

Heb jij een foto van jezelf?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 22:49

Ik ga daar nooit wonen, want mijn baasje is niet mijn echte baasje. Zij rijd mij nu.
Nee, ik zal het met deze stal moeten doen, maar ik heb het hier nu wel naar mijn zin.
Maar omdat ik iedereen hoor praten over Groningen, zelfs mijn nep-baasje, moet het er wel fantastisch zijn.
Maar mijn baasje heeft me verzekerd dat ze er niet heen gaat, want dan moet ze mij alleen laten...... en dat wil ze niet...... Lovers

Ik heb wel een foto van mezelf.......

Afbeelding

Afbeelding

en hoe vind je me?
Sirona vind mij een lekker ding zegt ze....... Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:56

Ik vind jou ook wel leuk hoor... (mag je dat van een mede-merrie zeggen?)
Jammer joh.... maar als het zover is, dan zal ik je wel een kaartje uit Groningen sturen....

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:19

Hoi Netty,

Jij hebt dus ook al niet zo'n aardige moeder gehad? Ach nou ja, mijn moeder kon er eigenlijk ook niet zoveel aan doen. Ik was ook maar een ongelukje en zij een tienermoeder. Ze was 3 jaar oud toen ik geboren werd. Mijn vrouwtje heeft wel eens gezegd dat dat veels te jong was en mijn moeder eigenlijk niet goed wist wat ze met me aanmoest. Maar volgens mij vond mijn moeder het nog het allerergste dat ik wel eens brokjes of ander eten van haar meepikte. Tegenwoordig doet mijn mamma wel lief tegen me behalve als er eten aan te pas komt. Op de wei loop ik het allerliefst bij mijn moeder in de buurt maar als zij humeurig is dan ga ik bij mijn tante lopen. Die vind dat meestal wel gezellie.
Whihihihi, en voor zover ik dat als merrie kan zeggen vind ik jou er ook wel leuk uitzien hoor Lachen Maar ik val toch meer op mannen, met van die mooie lange manen en grote, dikke sokken en mooie vlekken Kwijl

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:23

Afbeelding

Hallo paardjes,

Ik ben dan punky dat kleine eigenwijze, leuke, schattige, mooie paardje Schijnheilig
Ik heb met mijn charmes al heel wat paardenmeisjes versierd.
Ik ben heeeeel erg lief en zal nooit bijten of schoppen Schijnheilig

Soms word ik aan zo'n lange lijn gedaan en moet ik rondjes rennen, nou mooi niet dat ik dat doe ik ga gewoon rollen B) .
Ook moet ik weleens kunstjes doen en springen maar dat vind ik heel leuk!

Ik woon samen op de boerderij met allemaal geitjes en schaapjes enz en nog 2 paarden.
Browny is de grootste, zij is soms niet zo lief voor mij, en als het regent ga ik onder haar buik staan om te schuilen Haha!

Dan hebben we loesje, ze is wel lief maar zo chagerijnig! komt zeker omdat ze al wat ouder is.

Wat kan ik verder vertellen ?

Ow ja ik ben van oorsprong wit van kleur , maar meestal is dat zwart.
Ik ben 8 jaartjes jong en ik ben heeeel mooi slank Clown ja ja, ik lees heus wel dat jullie mij dik vinden, maar ik heb gewoon een dikke bontjas aan, maar eigenlijk ben ik dus vol slank .
Van de zomer is mijn voorpluk eraf gehaald , dat vond ik niet lief.
Maar nu is ie al weer bij gegroeit en ben ik weer een stoere vent.

Ik ben trouwens ook nooit ergens bang voor, en loop altijd voorop, ik ben gewoon superstoer Pling
Nou misschien tot schrijfs, ik weet nou niks meer te typen.

liefs,

Punky


Afbeelding

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:31

Hé Banjer, je moet je geen zorgen maken hoor, ik woon al bijna m'n hele leven hier in Groningen, Hanneke is mijn 3e baasje, ik kom eigenlijk uit Zeeland, alleen toen ben ik verkocht naar ergens in Oost Groningen en nu sta ik al een tijdje in Haren bij Hanneke.
Maar dat van die zandpaden is wel waar hoor, alleen ik schijn me aan 1 bepaalde snelheid te moeten houden, nou echt niet hoor, ik kan dat zelf best inschatten.
En lekkere schone lucht hier, is gezond voor je.
Toch ook maar een foto'tje van mij ?
Afbeelding

En om je alvast een beetje in Noordelijke sferen te krijgen; dit is nog maar een piepklein stukkie van mijn eten.....
Afbeelding

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:39

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Esprit, 16 jaar oud en weet van alles wat.
Nettie ken ik al, Amulet de stoere bink ook. Gezellig dat jullie hier ook komen.
Ik ben de baas op stal, eerst ik en dat de rest van de pony's, zo hoort het.
Dat wordt door die kale bij ons nog wel eens vergeten, doet ie eerst de rest en dan mij, nou dan wordt ik boos, whahahahha, wil je niet weten.
Ik heb een hele goede vriend, dat is Paul, geweldig die vent, maar die 2 theemutsen, Geral en Coosje, zucht, wat ik daar mee moet, ik weet het niet. Mag gewoon helemaal niks van die theemutsen, bah.
Momenteel ben ik helemaal verliefd Lovers Lovers Lovers , ze heet Largo en is van Irene, ze logeert bij ons en wat ik nou hoorde, oei ze mag misschien wat langer blijven.
Die heks naast mij moet helemaal niets van die Largo hebben, maar goed die beschimmelde merrie is een complete ramp. Laatst nog, staan we samen in de trailer, hoe verzinnen ze het, had ik me los gemaakt, jajajajaja Houdini himself dus, heb ik dat beschimmelde ding in haar neus gebeten, geweldig. Eigen schuld dikke bult, doet ze bij mij ook altijd door het voorgat heen.
Mijn andere 3 collega's van stal doen regelmatig mee aan de wittenbroekenparade, moeten ze mooi lopen, nou zij liever dan ik.
Nee daar doet Esprit niet meer aan mee, tegenwoordig doe ik aan western rijden samen met mijn vriend Paul, veel leuker.
Nou ik ga mijn oranje goedje maar eens opeten tot horens, doei doei
Esprit
Haha!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:42

Oranje goedje ?
Ik krijg nooit oranje goedjes, wat is dat ?
Klinkt wel lekker....