Eten paarden kunststof snippers in de bak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Eten paarden kunststof snippers in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 16:20

Binnenkort moeten wij iets toevoegen aan onze zandbodem - hout of iets van kunststof snippers. Onze bak is voor veelzijdig gebruik, er wordt in gereden, gelongeerd, maar de paarden mogen er ook wel eens een uurtje in spelen. Ze zitten nu best wel wat in het zand te happen, maar gelukkig niet veel. Als ik er nu kunststof door ga doen (Hyppotex of zo) gaan ze daar dan ook van eten? Lijkt me zeer ongezond namelijk.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:38

Jah als ze het gaan eten zit je wel met een groot probleem....maar ik heb geen idee hoe ze daarop reageren.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:42

In de bak waar ik rij liggen rubberen korrels, ze ruiken er wel aan maar ze happen (en eten) er niet van.
Maar ik weet dus niet hoe jouw paarden zijn!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:11

Ik heb 'tapijtsnippers' liggen(hippotex) en omdat ik geen andere mogelijkheden heb lopen ze er elke dag een paar uur in buiten. Niet echt bevorderlijk voor de bodem(rollen en graven etc.) en we hebben geen vlakker. Maar volgens mij eten ze geen snippers Verward Ik zie het ze in ieder geval nooit doen en anders had er na een jaar tijd vast wel eentje koliek gekregen...Zulke vuilnisvaten kunnen het toch niet zijn Haha!
(zou trouwens wel verklaren waar al die snippers blijven *LOL* Maar ik blijf erbij dat ze ze begraven Haha! )

robertus
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:16

we hebben in de molen wel tapijtsnippers en af en toe heeft er eens een paard wat in de mond en die rubber korreltjes heb ik geen ervaring mee dan moet je aukefan even pben die hebben dat in de bak en hebben ze er ook los in lopen.