Gekke Destiny&Geweldige Quentin!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Gekke Destiny&Geweldige Quentin!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 21:37

vanmiddag wild eik even met destiny een stukje buiten gaan stappen
dus zo gezegd zo gedaan
(voor degene die het niet weten, destiny heeft ruim 9 mnd stilgestaan, kreupel, DA had weinig hoop dat t goed kwam, heb er vorige week voor t eerst 5 min opgezeten, stukje gestapt)

ze was heel erg kijkerig, voor alles moest ze opzij springen!echt irri, zo is desje normaal niet, die loopt heel braaf aan een lang teugeltje overal langs!auto haalde ons in en we lagen al bijna in de sloot!

maargoed we waren aan t eind van onze straat en dan kan je een zandpad in, stond er een auto geparkeerd eindje verder op t zandpad
desje ziet de auto, draaoit om en begint toch te bokken!en gallloppeerde kei hard terug richting huis!ik haar stilgezet, ging ze lopen huppelen, dus ik denk ja dan maar ff draven, na 100 meter was ze moe en gingen we rustig terug naar huis stappen!


ik wilde dus eigenlijk een klein rondje rustig buiten stappen!
gekke pony, maar ben allang blij dat ze weer helemaal regelmatig loopt!

en met Quentin ben ik naar de binnenbak in hapert gegaan, daar had ik gister ook les gehad met de club.
heb hem 20 min gelongeerd, zodat hij al lekker los was, zn rug zit vast, daardoor loopt hij in t begin wat stijf, gaat dan steigeren omdat hij bang is om moe te worden en beetje last heeft van zn rug/linker achterbeen zodra hij hard moet werken(verzamelen/zijgangen enz)

maar ik ging er dus op, ik was daar helemaal alleen, zelfs mn oduers waren er niet bij, mn vader had me weggebracht maar ging gelijk trug naar huis omdat we bezoek hadden, als ik alleen met hem rijd, gaat hij extra vervelen, als ik dan aan wil draven gaat ie al meteen steigeren

maar vandaag dus niet!
heb hem flink laten doorlopen, voor niet veel begrensd, toen een galopje en hem meer gaan begrenzen, heb goed geoefend op het rechtrichten en de actieve achterhand

hij gaat vaak net iets achter de loodlijn lopen, drukt dan zn rug weg en dan neemt ie in zijgangen linksachter niet goed mee

heb dus goed geoefend om zn neus net iets voor de loodlijn te houden(nog geen cm maar wat een verschil zeg!dan kruipt ie er niet zo snel achter, en kan ik hem gewoon blijven sturen!!) achterhand er goed onder, lekker actief!hij liep echt super!

en hij is normaal zo lui!nu krijg ik hem steeds beter actief voor mn been(klein hulpje geven, geen reactie dan dezelfde hulp.alleen 10x zo hard!dat helpt!)
nu durf&kan ik hem ook aanpakken, zonder dat hij omhoog gaat!
want ik weet al jeren hoe het moet!maar als ik hem dan wat gedurfder rijd, en wat meer aanpak, stond ie gelijk op zn achterbenen, en is het dus een beetje een gewoonte geworden om hem dan maar iets dieper&ronder te rijden, dan deed ie dat niet...met als gevolg dat ie nu dus niet helemaal lekker loopt omdat ie steeds impuls verlies heeft, maar nu weet ik waar ik aan moet werken(wist ik al)maar nu accepteert hij het ook!
wat niet wil zeggen dat het goed blijft gaan en hij nooit meer zal steigeren, want dat weet je bij hem maar nooit!

maar ben zo blij!!!moest dit ff kwijt!

heb al zoveel pech gehad met mn 2 paardjes!
nu gaat t eindelijk weer de goede kant op met alle2!! Haha!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:41

Haha, die destiny is me er een!:)
En fijn dat het zo goed gaat weer met quentin!:)