Phoebe wordt een kreng!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 09:13

Ik weet niet wat die kleine heeft, maar ze is echt vreselijk chago. Boos!
Je zou toch denken dat ze het naar dr zin heeft zo de hele dag in het land. Dat heeft ze ook wel, maar je dient madam wel met rust te laten.
Aan haar lijf geen polonaise. Ook geen andere paarden dus. Dan begint ze te dreigen, oren plat in de nek en draait zich arrogant om Misselijk !
Gisteren kon ik haar niet eens te pakken krijgen, oren in de nek en wegrennen, al bokkend naar mij!
Ze staat nu ook wel heel veel in het land en eigenlijk doe ik niet zoveel met haar qua rijden en longeren, misschien is dat het. Er gaat veel tijd in Maril en Mattie zitten en dan schiet zij er soms wel wat bij in helaas. Dat is vooral nu ik weet dat ze strakjes bij huis komt. Ik dacht: Lekker voor haar, nu in het land, handig voor mij, scheelt veel tijd en straks bij het nieuwe huis staat ze toch lekker bij ons, dan gaan we wel weer meer doen.
Maar niet zo'n goed idee dus, geloof ik. Mevrouw komt nogal beledigd over.....

Groetjes Suzanne

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:14

lieverd,dat heet hengstigheid.........

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 09:25

Ehm....zou het? Verward Verward Verward Verward

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:33

Hoeft niet persé, paarden kunnen ook wel eens gewoon hun dag even niet hebben, net als ons.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:15

Tja een merrie DO I HAVE TO SAY MORE Frusty .

Het kan best zijn dat ze ook last van de warmte heeft en zich niet lekker voelt *LOL* .

Anders toch meer aandacht geven en kijken of het veranderd.

Gr Pris

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:28

misschien raar hoor, maar je zegt dat je het op het moment druk hebt met maril en matty, waardoor phoebe er een beetje bij inschiet (naja, je doet minder dan op pampus met haar)
Is ze niet gewoon jalours? Of heeft ze zo iets van jah bekijk het, je hebt toch geen tijd voor????
Ik zeg ook maar wat hoor

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:40

wat ik denk...

ik denk dat Phoebe nu een beetje paard aan het worden is. Zoals eerder, stond ze (noodgedwongen) veel op stal, af en toe eruit en een beetje rondlopen met de jongens. Ze was eigenlijk een soort "my little pony", die af en toe even los kan lopen. Nu wordt ze echt "paard" ("pony" in haar geval natuurlijk!), en daar horen wel eens dingen bij die voor ons (de baajes) niet leuk zijn!
Je moet ons veulen (5 weken oud) nu eens zien: die wil in de wei niets met ons te maken hebben, maakt een zelfde soort fase door denk ik!

Geef haar even de tijd om zich aan te passen aan de nieuwe situatie (1 a 2 maandjes). Hiermee bedoel ik niet dat je haar maar moet laten staan, maar wordt niet boos, accepteer het als het ware maar even. Mocht het zo blijven, dan is er iets anders aan de hand en dan moet je verder gaan zoeken naar een oplossing natuurlijk.

Daarnaast is het natuurlijk een welshje, en als je het over kleine draakjes wil hebben.....daar heeft het welsh-stamboek patent op aangevraagd geloof ik, grinnik!

Succes met tot 10 tellen, hahaha

_________________
ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-06-27 11:41 ]</font>

Linski

Berichten: 282
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:18

Ze was altijd toch al wel een beetje chago of niet??? Verward
gr linda

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:21

Mijn paard wil gewoon altijd een beetje werken, iets te doen hebben. Ik dacht hem ook blij te maken met wat weken vakantie in het land, en ook hij werd vreselijk sjagge! Toen ben ik licht met hem aan het werk gegaan, dus 2 x per week rijden en dan vooral naar de ontspanning toe werken, en verder longeren of eens vrij springen, en verder (een paar uur) in het land, en hij knapte weer helemaal op! Hij heeft gewoon die aandacht nodig! Misschien heeft die van jou daar ook last van?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:33

Dit ken ik, alleen ging Pinky dan nog iets verder. Steigeren naar mij en met zijn hoeven slaan. En niet te weining! Echt om je pijn te doen!
Ik dacht dat het te maken had met teveel energie. Hij stond een beetje te lamballen op die grote wei en deed helemaal niets! Dus ik heb een longeerbak gemaakt en gooi hem dar iedere dag een minuut of 10 in. Ff lekker laten draven en galloperen, ff uitleven! En het helpt perfect! Hij is nog nooit zo lief geweest. (Op uitzondering van vandaag na, hij was super angstig voor alles, maar hij wou me iig niet expres pijn doen) Dus misschien is dat iets? Pink heeft geen vriendjes waar hij lekker mee kan spelen. En het leek dus alsof hij daar mij maar voor koos Lachen Uitdagen en hard wegrennen enzo. En lol hebben als ik hem achterna gerend kwam! Pokke knol Lachen
Dus misschien engerie teveel? Is maar een ideetje hoor Verward

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 17:29

Ze wordt nog wel 2 x pw gereden hoor, door ons bijrijdertje.
En ik vis haar dus uit het land voor de dagelijkse poetsbeurt.
Op Pampushout was ze niet chago hoor Linda. Alleen op stal de oortjes nog al eens in de nek, maar dat kwam vooral door alle aandacht van de manegekinderen die aan haar wilden zitten. Als het te druk wordt vindt ze het niet leuk.
Phoebe is juist een heel vrolijke pony, de joligheid straalt er vanaf.
Misschien toch maar eens wat meer longeren. Hengstig is ze vorige week geweest, misschien een nasleep?
Wacht even jongens....ik ga even de twee kleine mannen hier thuis op hun nummer zetten, want die slopen nu de huiskamer! Boos!

Linski

Berichten: 282
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:31

hahaha lekker dan! oh ja gefeliciteerd met je nieuwe huis! ff off topic

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:50

haha madam word een duiveltje! Heel veel suc6 met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:21

hahah suus, ze wilt op jouw lijken Extreme duivel