Goede schatting kosten eigen paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:08

Enten is veel duurder dan je berekend hebt en wormkuren ook omdat je af en toe een sterkere moet geven. Ik heb laatste EquiMaxx gegeven en die kost 21.50 Euro (werkt wel drie maanden).
Verder hou je geen rekening met incidentele kosten zoals een keer extra de hoefsmid als je ijzer eronderuit ligt, en de veearts. En die kan aardig oplopen. Ik heb wel eens een maand van ruim 500 gulden veeartskosten gehad, en dat enkel omdat 1 van de paarden een keer goed voor z'n poten getimmerd werd in het weiland.

Verder komt er nog lesgeld bij, en natuurlijk het stalgeld zelf.

Onze paarden kosten ons per maand ongeveer 1000 gulden per paard, en dan is er nog niks geks gebeurd.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:39

Stalhuur 240 Euro
Les 180 Euro
Smid +/- 35 Euro per maand
Veearts +/- 10 Euro per maand (zonder calamiteiten)
Wormkuur +/- 8 euro per maand
Slobber/Muesli +/- 10 Euro per maand
Wortels 15 Euro per maand

Dan zit ik dus al op 498 Euro per maand (zit je dus al over de 1000 heen) en dan is je tuig nooit kapot, ga je niet op wedstrijd, en komen de kosten van bv de veewagen er nog bij........

1000 per paard is dus nog aan de bescheiden kant om mee te rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:02

Goede les is een investering.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 12:04

Maar neem 1x per week groepsles ipv privelessen, dan ben je toch ook gauw 50 euro kwijt. Zit je op 368 Euro, kom je op 811 gulden per maand.
Heeft je paard nog geen nieuwe deken, moete je handschoenen niet kapot gaan, of erger je broek of laarzen. Etc.
Dat rooitje ben je echt kwijt per maand per paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cantheon, Kmbrly, Tara_13 en 167 bezoekers