Waar staat jou paard op stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Waar staat jou paard op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 14:20

Ik kwam gistermiddag half bevroren op stal aan, zegt de stalhouder tegen me: Bokai staat helemaal achterin, want we hebben een paard naar binnen moeten halen en die wou bij zijn vriendjes staan.
De stal bestaat uit 2 lange rijen stallen met 1 groot gangpad,
Bokai staat nu helemaal achterin rechts, ik vind het wel fijn dan heeft ze aan een kant geen paard, lekker rustig.Bovendien trapte het paard dat eerst naast haar stond telkens tegen de stal Boos! echt vervelend.

Nu vroeg ik me af: op welke plek op stal staan jullie paarden? wrom en ben je er tevreden over?

Groetjes, Irene

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:31

sherif staat met 4 andere paarden in 1 grote stal (5 BOXEN), daarnaast hebben we nog een stal met 2 boxen.
sherif staat naast het oudste paard op stal (19 jaar) hier staat hij al ruim 3.5 jaar weer, ze bijten elkaar als er gevoerd moet worden, als dit op is vrijen ze wel eens (2 homo`s) Haha!
Onze pensionstalling is ideaal doordat het vlak bij het bos is, dus hoef ik geen drukke weg over, en de ligging is ook toppie.
Mijn vriendin komt elk jaar met haar Haflinger een week op bezoek zodat we lekker de veluwe trail kunnen rijden, sinds dit jaar is onze pensionstal ook aangemeld bij de Veluwe trail.
Ben zeer tevreden dus...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:39

We hebben sinds kort op stal 4 boxen(is er 1 bij gekomen). Den staat overal en nergens. Meestal de 2e of 3e. De 1e staan de veulens in. Die heeft ook 2 voer bakken op hun hoogte.
Maar meestal de 2e, samen met Tammy of Tamaartje. En dan Floor en Paulien in de 3e. En Tammy of Tamaartje in de laatste.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48392
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:44

Banjer staat in de koeienstal... tegenover de koeien.. Haha!
Daar heeft de boer 6 grote (3.6x3.6) boxen gebouwd....

Ik ben uiterst tevreden.... lekker rustig, Banjer doet niet meer lelijk naar andere paarden als ze op stal staat, ze is nu niet meer bang voor koeien (= altijd handig voor buitenritten... Haha!), de box is mooi ruim, ze kan lekker met haar hoofd over de deur heen hangen, ze kan door het raampje achterin haar box (met tralies beveiligd, zodat ze er niet bij kan) lekker naar buiten kijken... kijkt ze over de deur heen, heeft ze kijk op het erf... de mensen die kuilgras pakken, geven haar ook nog wel eens aandacht ("Hallo wijffie")....

Voor mijn gevoel heb ik de beste box van de stal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:49

Naast elkaar, staan ze al jaren op alle stallen waar we geweest zijn. Ze kunnen ook gerust op een andere plek, dat gebeurt tijdens vakanties ook wel. Maar ze moeten elkaar wel kunnen zien, anders wordt het een klein drama.... Haha!
Ze staan tegenover de poetsplaats en de zijingang van de stal, die het meest gebruikt wordt. Lekker frisse lucht dus, en ze zien iedereen als eerste binnenkomen. En iedereen wordt dus gezellig toegehinnikt door Leo, want die begroet echt iedereen! Lovers

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:48

gezellie in het midden in de grootste stal omdat caro er het eerste was Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:50

Jaike staat bij de deur waar ik naar binnen kom in de grootste stal
in de stal daarnaast staat Blossem, die is een halve meter kleiner
dan de stal van Jaike.

oh ja, ze staan thuis he

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:51

Bij ons in de schuur heb je links 3 boxen en rechts 3 boxen.
In het midden van de schuur ligt een enorme stapel hooibalen dus linksachter in de hoek is een vrij donkere stal. Die staat nu ook ff leeg maar volgende week komt er een nieuw paardje.
In de andere 2 linker stallen staan een 2,5 jarige KWPN-er en een Andalusiër. Aan de overkant staan een Haf, een Arabier en achteraan Tinka. Ze stond eerst naast de Haf maar dat klikte voor geen meter, dus nu zijn de arabier en de Haf omgedraaid en gaat het prima.
Ze heeft wel een leuke stal, kan voor de helft open dus ze kan lekker uit haar stal koekeloeren. Die donkere stal in het hoekje achter het hooi vond ik maar niks.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:56

Jordy staat in een stallencomplex met 3 stallen aan de ene kant en 4 staalen aan de andere kant.Ik heb de grootste stal van het complex en jordy staat helemaal aan het begin.ik vindt het ook lekker voor hem dat hij aan 1 kant geen paard heeft.heeft ie het toch ellker rusitg.Jordy kan trouwens met z'n koppie naar buiten kijken dus hij verveelt zich nooit.Verder ben ik niet echt tevreden over deze stal want hij lekt! en als ik een neiuwe pony heb ga ik ook op een andere stal staan,maar daar heb ik nog meer redenen voor.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:05

Ik heb mijn paarden bij huis en af en toe wisselen ze nog van stal, maar nu staan ze:
de twee hengsten in een aparte stal,los van de grote stal, niet omdat het hengsten zijn, maar omdat ik daar veel makkelijker in en uit kan lopen zonder de honden te storen. En aangezien de ene hengst naar de keuring gaat in februari moet ik er veel zijn

de jaarlingen met z'n drieen nu in de veulenbox (zouden er 5 in passen, maar ik heb er maar drie *LOL* )

Mijn Kwpn merrie in de grootste box, met maar aan 1 kant een ander paard, nl mijn appaloosa merrie, die staat in de 1 na grootste box nu nog met veulen. Als het veulen gespeend is verhuizen mama en veulen beide. Mama naar de overkant van de stal waar nu mijn andere wpn'er staat (stal is iets kleiner) en veulen naar de box ernaast, waar ze dan samen met mijn andere (nu al gespeende) veulen staat.
Mijn twee fjordjes en logee fjord staan op stand, gezellig met zijn drieen naast elkaar.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:13

Wegens plaats te kort heb ik eerst een paar maanden op de parkeerplaats gestaan in zo'n containerbox. Nu heb ik een buitenbox met open bovenkant tegenover de longeerkraal en op weg naar de bak van de pensionklanten. Dus een leuk uitzicht, hij kan ook op het zandpad kijken. Verder is het een grote manege (Ø 150 paarden) vlak bij het A'damsebos.
De accomodatie is er ook prima:
1 buitenbak
1 overdekte bak
2 binnen bakken waarvan 1 kleintje die ook gebruikt word om los te gooien
1 overdekte longeerkraal
2 buiten longeerkralen
1 stuk dijk met beetje gras waar ze op los kunnen
1 kantine
HET A'DAMSEBOS
Je kunt dus ook altijd wel iets met je paard doen. Zelfs als er wedstrijden zijn ofzo kun je gewoon rijden. Ik sta hier nu een jaar en zou niet meer weg willen voorlopig.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:24

Mijn veulen staat in een opfokstal met 12 andere veulens en heeft het erg naar haar zin. De zijkant is open, dus de hele dag frisse lucht. Naisven staat in een gang met boxen op de manege, waar hij heel veel aandacht krijgt. Hij heeft een tijdje een beetje achteraf gestaan, maar ik heb hem weer terug laten plaatsen naar de gang, daar is meer te beleven en meer aandacht.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:05

Fayette staat bij hele goede vrienden van me op stal. Ze hebben daar 3 stallen en ze staat in een van de hoekstallen. Naast haar (en dus in het midden) staat haar moeder Lowara en in de andere hoekstal staat haar 'tante' Cezanne. Bevalt me uitstekend daar: elke dag weidegang, buitenbak, trailer+auto (kan van pas komen Haha!) en heerlijke uitrij-mogelijkheden rondom de stal. Perfect gewoon, Fayette gaat daar alleen nog maar weg als ik bij mijn eigen toekomstige huisje ruimte zou hebben.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:06

DC staat het dichts bij de deur in een grote stal. Ze wilt bij de deur staan zodat ze de anderen kan zien. Zo komt niet zo vaak buiten door haar benen en kan lekker rondlopen in haar stal. Ik ben best tevreden over waar ze staat.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:44

Ynse woont op nummer 68 Haha!

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/HPIM0026(1).JPG[/img]

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:05

Lasagna staat gewoon in de eerntje in een stal van : 3,70 bij 3,50.
En er zit nog een stal naast daar heb ik opslag enz.
Lasagna kan lekker over het erf kijken, en ziet als eerste iedreen het erf op komen, en die worden begroet met luid gehinnik.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:12

Wij hebben 5 boxen. Aan de ene kant 3 en daartegenover 2.
1 box is omgebouwd tot plaats voor kasten enzo. In de 2 stalletjes staan Pinky & Mysty langs elkaar (omdat die onderkant geen gleuven voor de beerput had en wij met zaagzel werkte) en in de 2 boxen aan de overkant staan Jordi en Lucas langs elkaar Lachen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:17

mijn paardjes staan niet echt in een box, maar in een gewoon zelfgemaakt stalletje.. welliswaar geen super-de-luxe maar geloof dat ze het wel naar hun zin hebben, ze kunnen lekker naar buiten kijken!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:38

Bij ons hebben we zowel buiten stallen, deze bestaan uit twee rijen van 5 stallen, en binnen stallen, een lange rij van 9 stallen en een rij van 4 stallen, Dar staat in een binnen stal, de lange rij, de tweede stal, met aan de ene kant haar shetlander buurvrouw waar ze een grote hekel aan heeft en altijd erg zuur naar kijkt Extreme duivel (maar wel altijd naar hinnekt als ze binnen komt Schijnheilig ) aan de andere kant een twee jarige merrie, die heel veel aandacht vraagt. Het voordeel van de stal vind ik, dat het er lekker rustig is, geen vervelende paarden tussen staan, wat in de buitenstallen en op het korte stukje wel het geval is, het nadeel vind ik dat het er eigenlijk te donker is.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:41

Die van mij staat in de hoekbox aan het begin van de voergang waar je binnenkomt naast hem staat zijn beste vriendje.
Hinke staat in de laatste paardenbox naast haar heeft ze koeien en aan de andere kant staat een merrie met veulen

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:49

Nico staat naast zijn beste vriendje. Nico staat op een "lange zijde", en zijn vriendje zit om de hoek. Maar de stallen grenzen wel aan elkaar zegmaar, en er zit een houten schot tussen tot hoofdhoogte, ze kunnen elkaar dus wel gewoon horen, ruiken en pesten Knipoog
De rest van de paarden staan in andere schuren.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:02

Levi staat in een buitenbox, met naast hem een merrie. Er komen vaak mensen langs die naar hun kluisje gaan om spullen te pakken enzo, dat ziet ie allemaal en hij kan als hij effe moeite doet tussen de kieren van de schutting door de parkeerplaats opkijken Haha!
Ik ben wel blij met die box, lekker veel frisse lucht en licht

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:14

Fleur staat in een heel laag stalletje! Maar ik ben uiterst tevreden! Het is bijna de enige buitenbox, en het is er nooit onwijs warm of koud. Verder qua maat past hij bij haar! Ze staat er nu al 4 jaar in. Ze heeft uitzicht op de geitenwei, en ze kan op het erf een stuk zien, en ze ziet de weg waar auto`s rijden en fietsen en wandelaars lopen!
Hier zie je een stukje +uitzicht
Afbeelding

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:29

Wij hebben op stal allemaal verschillende loodsen zeg maar.
Eerst vooraan links de ponystal, daar staan dus bijna alleen maar ponys. Knipoog Is best een donkere stal en druk.
Dan rechts een hele lange waar van alles staat. Daar is t wel lekker licht maar wel druk. Daar staat ons Onyxje. Lachen Omdat daar kleinere stalletjes zijn achterin, daar staan 8 of 9 kleine ponytjes. Lachen
En dan hebbenw e de koeienstal, daar stonden eerst koeien in, nu niet meer. Daar is t ook altijd heel druk omdat daar ook de wasplaatsen zijn enzo.
En helemaal achter hebben we nog een grote loods die verdeeld is in 3 stukken. Camilla staat in het meest rechtse stuk, daar is het het rustigst en het lichtst. Het zijn mooie grote boxen. Dus ik ben super tevreden! Al sta ik wel vaak in mijn eentje te poetsen terwijl iedereen met zijn alle gezellig staat te poetsen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 13-12-02 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt