Fjorden!! (Sonja e.a. natuurlijk)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-01 14:18

Voel me hier een beetje een vreemde eend, als fjordenmens ( en ook gevoelsmatig cob-mens hoor!)
Heej Sonja, jij bent zeker dezelfde Sonja van horses?
Over dat voeren; ik voer mijn fjordenmerrie ca. 2.5 kilo krachtvoer per dag nu, ze is namelijk drachtig en moet nog (maar) 4 maanden ( ik ben steeds aan 't aftellen...). Normaal krijgt ze iets van 2 kilo, met de verdeling 3/4 bix en 1/4 soms 1/3 granennmix ( 0.a. tarwe, blanke en zwarte haver,gerst,...)
2 kg is normaal meer dan genoeg, richting het voorjaar moet ik r altijd op tijd af gaan bouwen, anders krijgt ze een eiwit-overdosis 'neiging' ( 1 keer eerder gehad..heeft ze erg snel! Zegt genoeg over hun soberheid!)
Ik voer voornamelijk 'op t oog', ik houd haar gewoon in de gaten, m.n het begin en eind van de winterperiode.
Als jouw fjorde prima teert op 1 kg of minder moet je dat gewoon blijven volhouden hoor! Van hooi krijgen ze niet snel iets, wel van teveel krachtvoer.
leorna loopt dag en nacht buiten en krijgt naast krachtvoer hooi, normaal 2 x een plak per dag, als er sneeuw ligt ook wat tussendoor. Hoewel ze ook graast hoor, gewoon door de sneeuw heen.
Ik rijd nu niet vaak meer, i.v.m harde en gladde bodem en als ik rijd doe ik t rustig aan ( ze zit vol in d'r wintervacht, dus ik rijd haar nooit in t zweet).Voornamelijk stappen en een klein beetje draven.
Jij had toch een jonge Orsta- nakomeling, of was jij dat niet? Wilde je ook naar de keuring dit jaar?
doei!
madelein


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, janneke584, Vagabondo en 165 bezoekers