YESS HET IS GELUKT

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

YESS HET IS GELUKT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 23:56

Ik heb sinds september een "eigen" paardje. En het klikte zeg maar meteen al, ik had er eerder op gereden. Maarja hij was dus echt zo een paard die zijn rug wegdrukt , en niet aan de teugel wou lopen. Om dit probleem een beetje te verhelpen (rug wegdrukken) reed ik af en toe met een halsverlenger (elastiek). Maar dat was eigenlijk tegen mijn overtuigingen in Frusty , want ik wou gewoon zonder hulpteugels rijden.
MAAR VANDAAG IS HET ME GELUKT, me paardje liep mooi rond zonder hulpteugel!!!! *LOL* Wel kleine stukjes maar het was een begin. Maar ik ben nu dus onwijs blij *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* . En dat wou ik even met jullie delen.

Groetjes een heel erg *blije* *LOL* Zilly

PeetJarig
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:00

Aan de hoeveelheid smily's te zien ben je wel heeeeeeel erg blij! Leuk hoor voor je.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 10:47

Fijn zeg dat het je gelkt is. En nu met goed les zorgen dat het je constant lukt. veel plezier met zijn 2-en.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 11:14

Hardstikke leuk dat het zo goed ging!

Ik ken ook een paard dat in het begin haar rug erg wegdrukte en niet naar beneden wilde met haar hoofd.
De eigenaresse heeft toen veel gelongeerd met een gogue. Die geeft druk bovenop het hoofd zeg maar, stimuleert het paard dus om met koppie lager te gaan, maar hoeft niet meteen 'in de krul' maar stimuleert dus het ruggebruik.

En verder werd haar door fysiotherapeut aangeraden ook over balkjes te draven, met longeren maar ook met rijden.
Veel overgangen maken (vlugger achter elkaar) moest ze ook, zodat de achterhand sterker zou worden.
Het paard kon al redelijk springen, en toen zei hij dat in-uitjes springen ook goed voor haar was.
Het paard ging binnen korte tijd al heel veel vooruit! Party!!

Heel veel succes met je nieuwe paard, geniet er maar lekker van! Lachen

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 18:07

Iedereen bedankt voor jullie reacties, en Dorine, bedankt voor je advies ik ga ook maar eens longeren met balkjes, goed idee, dank je wel.

Groetjes Zilly