wat voor ruiter ben jij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

wat voor ruiter ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 19:52

Hey,
Nou ik vroeg me eens af wat voor ruiter jullie zijn en vooral waarom??

Ik ben eigenlijk zo wat allround. Ik rijd het liefste dressuur, omdat het meer van mijn concentratie vraagt en ik vind het persoonlijk moeilijker dan springen. Maar springen doe ik ook wel en ik ga af en toe ook wel eens buiten (lekker crossen...!) rijden.
Ben benieuwd ...
Groetjes xxx Faustie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:57

Ik rij bijna alleen dressuur. Reden is dat ik inmiddels gewoon te bang en onzeker ben om een sprongetje te maken. Haha!
Ik ben een dressuurruiter maar rijden is voor mij een hobby, niets meer en niets minder.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:01

all round; ik dressuur en ik spring fanatiek (beide wedstrijden) en wil volgend jaar SGW (al eerder gedaan) en endurance (1e keer) gaan starten. Ik vind springen (en crossen) het leukste, dresuur is een noodzaak ervoor en ook erg leuk dus. Endurance wil ik iig een keer gedaan hebben, om er een idee van te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:01

Ik ben een alround ruiter.

Ik heb voorheen vooral gesprongen, op paarden van andere mensen.
Zadelmak maken en dan B/L dresuur en springklaar maken.
Dan werden ze verkocht.

maar de laatse jaren rij ik op concoursen dressuur. Met Kawa.
Dit is dus het eerste paard wat ik op concoursen ben gaan dressuren.
Maar voor de fun maak ik nog steeds graag een sprongetje.
Maar een buitenritje sla ik ook niet af, en een lekker stevig galopje daarbij vind ik, en Kawa, ook heerlijk.

Van alles dus, alleen maar in de bak rondjes rijden vind ik niks aan.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:17

Ik ben een allround ruiter. Doe zowel springen als dressuur graag, en ga ook vaak de natuur in. Dat vind ik toch nog het meest ontspannende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:23

Ook ik ben redelijk all-round Haha!
Ik rijd veel buiten, dressuur en maak ook wel eens een (laag) sprongetje.
Ook lopen mijn paarden voor de wagen zowel dressuur,vaardigheid als marathons.
En als klap op de vuurpijl fokken we ook nog op kleine schaal. en is Händell ook niet te beroerd om de schapen te drijven.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:24

ik rij dressuur wedstrijden, maar maak regelmatig een sprongetje *1x op onderlinge wedstrijd gesprongen*
en rij regelmatig buiten... meestal rij ik een "route"
15 km ofzo... heerlijk!

Mij lijkt endurance leuk om te gaan starten...

verder men ik ook nog wel eens, maar das geen ruiter he Knipoog

thorreke

Berichten: 51
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:35

ik ben een dressuurruiter, vroegers sprong ik ook wel, maar daaar ben ik van afgestapt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:36

Recreatie.
Vooral mennen en aantutten. Ik heb een hekel aan dagelijks rijden. Of in ieder geval, steeds hetzelfde doen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:37

Ik ben een rasechte dressuurmuts (die af en toe ook nog wel een buitenritje maakt) Haha!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:38

Recreatief met een nadruk op dressuur. Af en toe een sprongetje in de les draai ik me hand niet voor om (tenzij het veeeeels te hoog word Haha!), lekker buiten rijden en daar een beetje dressuurmatig rijden, en zo nu en dan eens even kijken of ik nog kan mennen met Achenbach Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:40

Ik ben vooral reacratie. Ik rijd geen officiele wedstrijden maar wedstrijd op de manege af en toe kan geen kwaad.. Ik rijd voornamelijk buiten (eigenlijk alleen maar..) Als ik naar een bak wil moet ik eerst 10 minuten stappen (5 minuten draven) Ik doe niet aan springen maar dat komt doordat ies haar pezen voor door heeft gehad.. Die kan dus niet meer springen (ja, kan ze wel. maar de eigenaresse is bang dat dr pezen weer openliggen straks..)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:44

Ik ben ook een echte dressuurmuts, die zich over een jaartje ook op het springen gaat storten:) Dus oppassen mensen! haha!
Buitenrijden doe ik trouwens ook redelijk vaak, maar dan oefenen we toch nog met de dressuur, dus hij moet wel netjes bij me blijven, en af en toe een pasje wijken, enz:)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:44

Ik rij vooral buiten (heb geen bak zo naast de deur). Verder doe ik voorlopig nog liever aan dressuur omdat ik dat eerst beter wil hebben. Maar springen doe ik wel eens per maand (groepsles) en soms ook voor mezelf. Maar ik rij 4 van de 6 keer een buitenrit, maar vaak daarbij ook wat dressuur omdat hij wel soepel moet blijven

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:45

Ik ben ook een allround ruiter Lachen De takken van de paardensport waar ik me mee bezig hou zijn dressuur en springen.
Ook ga ik redelijk vaak (in de zomer) een buitenrit maken. Maar voornamelijk richt ik me op dressuur. Rij ook ondelinge wedstrijden met Bobo zowel dressuur, als springen (waar ik minder mee bezig ben).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:49

Zo moeilijk om jezelf in een hokje te plaatsen.
Ik ben denk ik een recreatieruiter, mij doe je geen plezier met alleen maar in de bak rijden. Toch dressuur ik wel regelmatig en buiten neem ik wel eens een klein sprongetje. Maar, ik rijd dus voornamelijk buiten en probeer dat volgend jaar in wedstrijdverband te gaan doen (endurance)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:57

Voor mij geldt hetzelfde als voor Cody. Ook ik rij het liefst buiten, elke dag in de bak is ook niets voor mij. Omdat ik toch een doel wil hebben om me op te richten, ben ik endurance gaan rijden en dat bevalt mij (en het paard) ontzettend goed. Verder besef ik ook dat dressuur de basis is van alles, dus dat probeer ik ook regelmatig te doen (ook in het bos: overgangen rijden, gehoorzaamheidstraining etc.).

Springen ben ik niet zo gek op, ik mis het vertrouwen om er echt voor te gaan. Gek genoeg durf ik in het bos wel bijna alles te springen, natuurlijke hindernissen geven me net iets meer vertrouwen dan die gekleurde dingen in de bak. SGW vind ik ook fantastisch, maar vooral om naar te kijken. Een heel parcours op snelheid is me te eng, maar wat boomstammen en een waterpartij lukken me zelf ook nog wel.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 20:58

Met mijn eigen pony doe ik voornamelijk dressuur, omdat hij pas 6 jaar is. Maar ik spring ook graag. Rijd alleen geen wedstrijden. Ik rijd nooit buiten eigenlijk.
En ben ook gek van mennen, maar doe dat niet zelf!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:01

Ik ben een allround ruiter! Ik rij dressuur, spring en SGW. Als ik gewoon ga trainen rij ik meestal gewoon dressuur in de bak. Ik heb wel in ieder geval 1x in de 2 weken spring les en 1 x in de week prive les en ook weer 1x in de 2 weken groepsdressuurles.
SGW vind ik eigenlijk het leukst. Dat is zo machtig om dat te doen, geeft je gewoon een kick als je dan zo aan te crossen bent! Ook heel goed voor je eigen en je pony's vertrouwen. Maarja dat kan je natuurlijk niet elke dag doen he.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:03

als eerste ben ik een recreatieruiter maar dressuur doe ik zowieso bijna elke dag.Met Jordy wou ik ook dressuur starten,lijkt me echt helemaal geweldig.Endurance lijkt me ook wel leuk.
Springen vindt ik helemaal gaaf alleen durf ik met jordy niet zo hoog.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:05

Het liefste rijd ik buiten, als Levi oud genoeg is zou ik dan ook heel graag endurance gaan starten.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:10

Ik dressuur vooral, maar ongeveer één keer in de twee weken spring ik wel. Nu is het al lang geleden dat ik gesprongen heb, omdat er juist allemaal dressuurwedstrijden bij ons op de manege zijn. Maar met dit weer kan je dikwijls niet buiten rijden(springen). Dus dan doe je automatisch dressuur.

Maar in de zomer spring ik meer, zeker als ik een paard van iemand anders rijd dat kan springen, spring ik wel regelmatig.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:13

recreatief
ik heb een tijdje veel dressuur gereden, een tijdje gesprongen en veel buitengereden (dat vind ik het leukste)
ik wil ook nog wel eens western en endurence proberen
maar het blijft gewoon bij het rijden voor het leuke, niet echt één ding intensief doen

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:15

Recreatief en veelzijdig.
Er is bijna niets wat ik niet heb uitgeprobeerd.
Springen, dresuur, buitenrijden, crossen, longeren, mennen, vrijheidsdresuur, fietsen enz enz enz.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:22

eigenlijk alles, vooral springen. en de laatste tijd trekt de dressur me wel wat meer...