weer een trailertopic :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 14:25

Een dominantieprobleem? Ik weet 't niet hoor Verward. Tot twee weken terug liep Alfie altijd zonder enig probleem aan een lang touw zo achter mij aan de trailer in (we gaan 1x per week met de trailer naar de les). Nu de laatste 2 weken vindt ie 't ineens doodeng. Er is niks raars/vervelends gebeurd. In alle andere situaties is ie even volgzaam als altijd alleen die trailer nu. De eerste keer was er iemand bij die kon voorkomen dat hij naar links wegdraaide en stond ie er nog vrij snel in. Eenmaal erop is er niks meer aan de hand. En op de terugweg wandelt ie er zo weer in, net als vroeger.

Vorige week was ik alleen en ben ik 5 a 10 min. bezig geweest. Ik weet 't voor velen van jullie een eitje, maar voor mij volkomen onverwacht. Eerst maar 's rondjes gelopen vlak langs de klep en zodra hij richting klep ging, ging de rem erop. Zodra we de klep voorbij waren liep ie weer gewoon door. Toen recht op de klep aanlopen, stond ie stil, moest ie achteruit en weer vooruit. Stilstaan, weer achteruit en weer voorwaarts en tot slot 1 voetje op de klep. Snoepje erbij, kom maar ventje. Niks hoor, hals en lip langmaken maar achter dat snoepje aankomen, ho maar Frusty. Nog maar een keer achteruit en vooruit en ineens de 2e keer liep ie achter me aan erop. Eenmaal erop natuurlijk uitgebreid beloond en snoepje gegeven en dan staat ie erop als altijd.

Misschien vindt ie 't niet leuk meer om naar de les te gaan? Maar eenmaal op de rijvereniging loopt ie net als anders mee naar de stands om op te zadelen.
Misschien vindt ie 't wel eng in 't donker op de trailer te gaan (had ie overigens voorgaande jaren geen last van). Maar lampjes aan of lampjes uit maakt geen verschil. Ik zal 't komend weekend eens overdag proberen. Dan merken we vanzelf wel of 't het donker is of niet.

Maar ik geloof dus niet dat dit een dominantieprobleem is. Hij vindt het gewoon ENG net als de spuitplaats trouwens. Waar hij van de zomer zo opwandelde. Na enig aandringen komt ie wel, maar echt LIEVER NIET.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...



Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:26

Homiafortuna schreef:
Maar waarom zou hij het nu in een keer eng vinden, terwijl er helemaal niets gebeurd of veranderd is?


Tja, als ik DAT wist... dan kon ik er wat aan doen. Ik weet alleen dat ie 't nu echt eng vindt om erop te lopen. Eenmaal boven is er niks meer aan de hand.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, ComscoreBot, Lielle, lizzy99, Posh, Sanet, sterregoud, Tieme, Vagabondo, VosjeN, xRaisin en 90 bezoekers