Hoorde net wat info vanuit Almelo (bokkers)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-01 20:13

Er word best zwaar gejureerd, het gaat op zich wel goed, Suuz vertelde me dat je je paard bijna uit elkaar moet laten vallen dan rij je punten en verzameld niet.
Fitz moest zo starten die had ook netjes gedaan ik hoorde 165 punten.
Suuz heeft ook haar winstpunt binnen in de M1 hahaha met haar proef waarvan ze dacht, hij loopt super haalde ze 143 punten en met de proef waarbij hij haast uit elkaar viel en zij bijna klapperteugels had in de 160...
De ringen schijnen niet van al te beste kwaliteit te zijn! Was al modder toen ze aankwamen...was kort telefoongesprek maar het gaat dus best oke al hoorde ik ook dat de jury erg vaag is....
zo had Suuz proeven geschreven, toen kwam er een mede jurylid binnen die zei dat dat een hele goede ruiter was....heeft die jury praktisch alle fouten gewoon 7-ns voor gegeven, scheef binnenkomen etc etc.
En ook een keer zei een jurylid, ze is te dik om goed te rijden alles gaat rollen dan kun je niet goed inwerken op je paard??????
Dat zou toch absoluut belachelijk zijn als je zulke jury treft!!!!

Ik ben benieuwd hoe ze er voor staan aan het einde van de week.... Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:49

ik was vanavond even op de rijvereniging, een heel aantal mensen van hier doen uiteraard mee, en men verbaasde zich erover dat er zoveel mensen uit het westen meereden. Vooral als die dan NBVR rijden en in de M1 met hoedjes aan komen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 09:18

Van die types uit het westen die in de M1 met een hoedje aan komen zetten.
Hier in het westen hebben we niet zulke toernooien, wie weet een hoed idee? De locatie in Hoofddorp lijkt me wel wat. Als wij dat nou organiseren, beloven die types uit het oosten dan dat ze ook komen??
BTW, geen haar op mijn hoofd die het zou bedenken om naar Almelo te gaan om te starten. 2 uur in de trailer is mij te lang en bovendien hou ik absoluut niet van kamperen.
Jaren geleden zat ik te schrijven bij een jury en er kwam een combinatie binnen met een hele dikke mevrouw. De jury draait zich om in het juryhok en zeg"t: 'hier wil ik niet naar kijken, doe jij dat maar'. Redelijk geschokeerd antwoordde ik dat als iemand de moeite neemt een wedstrijdring in te rijden dat de jury dan de moeite moet nemen dat te punten. Mevrouw draaide nog bij (letterlijk) en heeft nog heel netjes de proefjes gejureerd. Bij zulke combinaties vind ik het wel reeel om dan vooral op het paard te letten en niet op de eventuele vetkwabben van de ruiter. Paardensport is toch een sport voor iedereen??

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 10:06

als ik dat hoor vraag ik me af waarom iemand jureerd, het is inderdaad een sport voor iedereen, niemand is perfect, maar verdient het wel om eerlijk beoordeeld te worden. *zucht* ik wil ook eens een wedstrijd gaan rijden, maar ja, eerst maar eens zorgen dat mn pony het aankan, en dat mijn rijstijl weer wat wordt opgevijzeld. btw, wel goed, een winstpunt!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-01 11:44

Fitz hoeft nog maar 1 punt dan is ze de M uit en Z startgerechtigd!!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:37

heeeeey das super van Fitz Lachen
En ook tof van Suus dat ze d'r eerste puntjes binnen heeft.
Hier rijd alles door elkaar de meesten vanaf de Z1 met hoedje sommige al in de B met hoedje eerst had ik heel sterk zoiets ik ga met hoedje rijden vanaf de Z want dan heb ik 'm verdiend nu ben ik in de M1 begonnen met hoedje ben een beetje met de stroom meegegaan

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 12:48

Dat hoedje ligt toch ook aan de vereniging.

Wij rijden bij ons op de vereniging met blauwe jasjes en een blauwe cap vanaf het Z mag je met hoedje rijden. Staat in de statuten van de vereniging. En het dek met het logo is verplicht (niet dat daar iemand zich aan houdt Verward ).

Zwart jasje mag maar voor de verenigings kampioenschappen moet jet blauw zijn.

Gr Pris

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-01 13:12

o stoute nimber!!!hoedje pas vanaf de Z hoor,niet eerder!stouterd Knipoog

wat goed van fitz en suuz!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 23:06

Ja als het goed is dan zijn ze binnenkort weer terug....kijken hoe ze het uiteindelijk gedaan hebben allemaal! Haha!
De grond was dinsdag soppig begreep ik en donderdag nogal hard!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 23:27

hoi orri,
het was wel leuk in Almelo!!
Ga jij ook binnenkort wedstrijden rijden??
en...wanneer kan je in je huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 00:17

Citaat:
Op 2001-06-21 13:12, schreef sanderijn:
o stoute nimber!!!hoedje pas vanaf de Z hoor,niet eerder!stouterd Knipoog



Bij de paarden niet, dan mag je vanaf de B al met een hoed, alleen komt dat alleen bij de NBVR eigenlijk maar voor. Je ziet nog wel eens Z-ruiters die een jong(er) paard in het M2 uitbrengen met een hoed rijden, dan hoef je niet steeds te wisselen en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Overigens is dan aan de wijze van gaan vd combinatie wel duidelijk dat de ruiter dat niveau van "ik zet een hoed op en dan ben ik Cool "al wel gepasseerd is.

Blijft het natuurlijk erg goed van Fitz en Suus! Party!!

Fitz> gaaf zeg, na al die ellende vd afgelopen tijd!! Cool Party!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 07:45

't grappige is dat hier de KNF ruiters in de B juist met hoedje rijden Lachen
Teminste op wedstrijden van hun was ik vaak in de B en L de enige met cap.
Bij de NBVR zie je het toch wel veel hoor met hoedje vanaf de M1 zo ongeveer Ach ik heb heel lang gezegd met cap tot de Z en toen gingen al die kennissen van mij (van dezelfde vereniging)met hoedje de M1 in Lachen ben dus gewoon met de stroom meegegaan

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 01:21

ikzelf heb in Almelo met cap gereden omdat ik in de B zit en mijn pony nog niet goed loopt,
t ging bovenverwachting toch beter als verwacht maar we moeten nog hard trainen voor we dat hoedje verdienen!!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 07:57

Iemand anders van ons startte ook in de B, met hoedje, schrijft die jury op het protocol: waarom rijd je met hoedje in de B?

Nou sorry, maar dan krijgen we straks weer de discussie. Maar je MAG dus met je hoedje in de B. En of je dat nou leuk, of vreselijk stom vindt, dat maakt niks uit...het mag gewoon. Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 08:34

Felicitaties aan alle Almelo gangers! Leuk dat het zo goed gegaan is.
En laten we die discussie over hoedjes maar achterwege laten daar zullen we het toch nooit over eens worden. Vrijheid blijheid.

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:29

Hoi ,, Het was echt helemaal te gek in Almelo. !!!
Nishrina deed het echt super, twee keer 2 de en twee keer 3de en 1 keer 4de, en 3 winstpunten gehaald. Party!! Party!! Pling Lovers

Ik was 13 de van de 130 deelnemers. !!! en 12 gingen er door naar de finale , en er was er 1 uitgevallen dus ik had de finale kunnen rijden ....maar ik was te laat met inschrijven Huilen Huilen
Voor volgend jaar weten we nu wel dat we ons dus moeten inschrijven als reserve sowieso , ook al sta je als laatste je kan dan als reserve rijden ..
Maar echt goed he van me paard .... Lovers Party!! Kusje
Ik ben echt trots, maar ze was wel moe geworden hoor.. doei.!!!
En inderdaad er werd heel zwaar gesjureerd lage punten ,,, maar ja in de prijzen zonder punten vind ik ook wel leuk.. !! *LOL* *LOL*