Vandaag heb ik Banjer 2 jaar!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vandaag heb ik Banjer 2 jaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 11:29

Vandaag, precies 2 jaar geleden, was Banjertje van mij... 2-12-2000.

Het begon er mee dat ik een veearts zocht in Noord Holland, waar ik een ander paardje op het oog had... ik vertrouwde zijn achterhand niet helemaal, dus ik wou hem gekeurd hebben....

Ik op mijn werk op internet zoeken naar een veearts daar in de buurt... kom ik op de site van (toen nog) De Partikulier terecht... daar stond de advertentie van Banjer... "Te koop: paard, recreatiemerrie, 1.54, 4 jaar, lief, niet voor beginners".

Deze advertentie bleef door mijn hoofd spoken, en het was ook nog in de buurt (ze stond toen in Hoek van Holland.....) Ik besloten te mailen... en diezelfde middag werd ik nog teruggebeld... 's avonds kreeg ik met de email een foto toegestuurd... en toen was ik eigenlijk al verliefd....

De eerste keer dat ik haar zag, was ik gelijk (nog een keer) verkocht... ze was mooi, lief, stevig, niet te groot.... wat wil je als mens nog meer?
De veearts liet op zich wachten... (half uur te laat)... en na de keuring (uiteraard goedgekeurd!!!) nog even (in het donker!!) uitproberen hoe ze aanvoelde.... perfect dus!!!

2 weekjes later nog een keer overdag een lange rit in de duinen gemaakt... precies het paardje wat ik wou hebben... braaf met buitenrit...Haha!

2 december kwam ze dan eindelijk naar me toe.... en ongeveer een week later begonnen de problemen... ze was bijna niet meer te rijden... stilstaan, achteruit lopen, bokken, steigeren,... kortom gewoon niet leuk meer... ik heb zelfs op het punt gestaan om haar in te ruilen bij een handelsstalletje... Waar was toch die lieve brave Banjer gebleven die ik in HvH had leren kennen?

Met heel veel hulp van mensen op de manege waar ik toen stond is Banjer er weer "bovenop gekomen" en kon ik eindelijk van haar gaan genieten...

Na de verhuizing naar de nwe stal (pensionstal in Schiedam) kwamen de problemen weer terug.... (ze kan niet zo goed tegen verandering van omgeving)... en nu, na een jaar (!!) geduld, liefde, paardenpsycholoog + Bachbloesems + Chiropractor (Marielle Lambregtse), manueel therapeut, Natural Horsemanship (Lynn en Marajn... bedankt!! Jullie zijn toppers!!!), Clickertraining (Monique Hamerslag, www.klix.nu), eb goede instructie en training (Marianne Scherps), zijn we er weer helemaal bovenop.... Banjer loopt beter dan dat ze ooit heeft gedaan, ze kijkt weer gelukkig uit haar ogen, heeft er weer lol in....

Ik ben al bang voor wat er gaat gebeuren als we in Groningen wonen... (weer verandering van omgeving, 4 uur ongeveer in de trailer....) maar ik weet zeker dat het goed gaat komen...

Banjer... ik hou van jou!!! No matter what people say or do.... we will be together till the end of time Lovers !!!

Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Banjer op 03-12-02 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 12:05

2 jaar alweer, de tijd gaat hard.. Knipoog (op naar de 10 Haha!).
Echt super dat het nu zo goed gaat met Banjer, dat had je een jaar geleden nooit durven dromen he.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 12:50

Tindra schreef:
(op naar de 10 Haha!)


10??? Ik heb besloten dat Banjer minstens 40 gaat worden... Knipoog Haha! Op naar de volgende nog minstens 32.... Haha! Pling

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 19:16

Gefeliciteerd met jullie 2 jarige vriendschap.Op naar nog meer jaren.En ik zal voor je duimen als je gaat verhuizen zodat ze zich als een engeltje gedragen zal.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:33

toeval...
vandaag is Tos precies een jaar van mij

Gefeliciteerd

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 23:47

Ethelate schreef:
toeval...
vandaag is Tos precies een jaar van mij

Gefeliciteerd


Dank je!!!! Jij uiteraard ook gefeliciteerd !!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:11

Gefeliciteerd! Leuk paardje heb je! Enne...vandaag is Cheyenne precies 4 maanden en 18 dagen van mij.....Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:47

gefeliciteerd hoor. Op dit moment heb ik geen paardje. Dus ook niet echt iets om te vieren. Sterker 4 dec is Julius precies twee jaar dood. Zal wel weer even slikken worden.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 09:01

Jemig Heike.... heel veel sterkte!!!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:21

hey gefeliciteerd joh, en heike sterkte morgen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:38

En, is het bij jou net zo snel gegaan als bij mij??
Ik heb Pinky nu ruim 2,5 jaar. Ik verbaas me er steeds weer over hoe verekkes snel die tijd gegaan is.. Hij is gewoon alweer 3,5 en ik zie nog zo dat irritante jaarlingetje voor me }>

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48406
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 22:09

Ja Pinky... het is bij mij ook zo snel gegaan.... het leek wel gister dat de slechte periodes begonnen... maar ook leek het gister dat het weer onwijs goed ging tussen ons...

Ik herinner me nog alles wat er gebeurd is... (poepen tijdens de proef, na uitgebeld te zijn foutloos over een muur van 80 cm springen en toch de rest van het parcours afmaken... het verhuizen van de manege naar de pensionstal....)

Ik zou Banjer nooit meer willen missen...