Jordy;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Jordy;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 16:36

Ik heb een tijd geleden hier op bokt geschreven dat ik er aan zat te denken om Jordy te verkopen.Ik heb er lang over na gedacht en het er met m'n vader over gehad.Nu heeft m'n vader samen met mij besloten dat we Jordy gaan verkopen.... Huilen
Ik denk zelf dat dit het beste voor hem is,Jordy is een moeilijke pony om te rijden en ik heb er zo echt geen zin meer in.
Als ik er aan denk moet ik heel hard janken maarja het is beter zo..........
Dit wou ik gewoon ff kwijt,want ik voel me hier erg poedersuiker door Verdrietig
Simone

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:47

he! Ik denk dat het toch wel een goede beslissing is voor jullie hoor! Veel sterkte en succes ermee....

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:21

Heel veel sterkte. krijg je dan ook weer een nieuw paard??
Ik denk dat het het beste is voor jou en vor jordy dat is tochoook belangrijk?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 18:31

bednakt voor de reactie's ik krijg wel weer een nieuwe en het is idd belangrijk dat jordy zich goed voelt enz..

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 18:38

he wat jammer dat je hem toch moet verkopen Scheve mond
ik heb wel je verhalen gelezen (niet alle denk ik Haha! ) maar waarin precies is 'ie zo moeilijk?
suc6! Lachen

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 18:48

met rijden klikt het gewoon niet tusen mij en jordy..... en bij mij wilt hij gewoon niet luisteren ik kan doen wat ik wil maar hij luistert toch niet zoals figuren rijden of naar buiten gaan dan doet hij wat ie zelf wilt.....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:00

succes met de verkoop van Jordy Verdrietig ik vind het dapper dat je deze beslissing genomen hebt! Als er voor beide weinig plezier meer is, is dit een wijs besluit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 01:04

Toch nog even één vraagje. Ik heb de foto's van Jordy gezien, en ik heb gezien dat het een Tinker is.

Nu weet ik ook van Tinkers dat het niet de makkelijkste paarden zijn. Helemaal niet als ze op latere leeftijd uit Ierland zijn geimporteerd.

Heb je wel goede begeleiding gehad? Heb je je paard echt alle kansen gegeven en GOEDE en PROFESSIONELE begeleiding gezocht? Hem desnoods naar een stal gebracht voor correctie?
Ik weet desnoods nog wel een stal voor je waar je het kunt proberen. Maar correctie van Jordy is niet het enige, je zult SAMEN met hem moeten gaan lessen...
Een ander kan op Jordy misschien heel andere dingen bereiken, maar hij moet het met jouw kunnen.
Ben je bereid om ervoor te vechten? PB me maar even....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 15:06

cassidy,wat doen ze daar dan op die stal waar ze paarden correctie geven,of wat bedoel je daar mee?
en waar lig die stal ergens?

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:15

paarden correctie geven is gewoon ze correct!!!africhten,zodat ze fijner(makkelijker) te rijden zijn voor hun eigenaar.Simone ik heb nog wel een fijne andere pony te koop.echt een fijn beestje als je interesse hebt hoor ik het wel. gr linda

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:22

Iedere stal met een goede instructie kan je verder helpen met Jordy. Het is niet alleen dat het paard geschoold moet worden, maar jij moet er samen gaan lessen en verder gaan leren.

Die stal die ik bedoel ligt bij Alkmaar, beetje ver bij je vandaan...

Of je bewandelt de weg van de minste weerstand en verkoopt hem.

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:26

om dan met een volgend paard mischien weer tegen dezelfde problemen op te lopen?

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:27

als het paard in dit geval pony verder geschoold is is het wel makkelijker voor de ruiter om het juiste gevoel eerder te krijgen.en natuurlijk moet dat onder begeleiding voor een instructeur. de vraag in dit geval is gewoon is het vertrouwen niet al te ver weg want dan is het inderdaad beter dat je hem verkoopt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 19:45

Ik denk dat het in dit geval gewoon het feit is dat Jordy niet eens voelt dat er wat op zijn rug zit en gewoon doet waar hij zelf zin in heeft. Dus rechtsaf als hij linksaf moet en stilstaan als hij moet lopen. Ik denk minder dat hij gaat bokken of zijn eigenaresse eraf probeerd te werken. Heb ik het mis, Jordy?

Koop je een ander ras, die wat sensibeler is, heb je misschien niet met het eigenwijze en vreselijke sterke van een tinker te maken. Maar met ieder paard kom je op een gegeven moment op een punt dat je tegen problemen aanloopt die je niet zelf op kunt lossen. Je hebt gewoon dan je begeleiding en goede instructie nodig. Zonder gaat gewoon NIET.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 19:56

Bedankt voor de reacite's ik heb heel lang les gehad van linda(joop007) zei heeft me met heel veel punten geholpen maar het ging op een gegeven moment niet meer.Dit is 1 van de redenen dat ik de les ben uit gegaan ik heb daarna hulp gehad van een instructrice bij mij op stal,we hebben een dingen geprobeert maar het wilde allemaal niet lukken.Volgens mij begrijpen jullie mij ook helemaal verkeerd.Ik wil best vechten voor jordy,dat doe ik al 8 maanden........ ik begin nu bij me zelf te denken dat ik gewoon te weinig ervaring heb en dat hij gewoon niet bij mij past,ik heb meerdere topic gestart op bokt,van wat hij allemaal gedaan heeft en dat het niet meer ging en op een gegeven moment heb ik zoiets van nu moet er gewoon iets gebeuren zo kan het niet door gaan.Dit is mijn besluit ik weet ook wel zeker dat ik hier bij blijf voor ons alle 2 is er geen lol meer aan en ik denk dat Jordy beter af is bij een ander baasje.......hoe moeilijk het ook voor mij en hem is.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 19:57

[quote="Cassidy"]Ik denk dat het in dit geval gewoon het feit is dat Jordy niet eens voelt dat er wat op zijn rug zit en gewoon doet waar hij zelf zin in heeft. Dus rechtsaf als hij linksaf moet en stilstaan als hij moet lopen. Ik denk minder dat hij gaat bokken of zijn eigenaresse eraf probeerd te werken. Heb ik het mis, Jordy?

Hij bokt niet en hij probeert me er ook niet af te werken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:14

Veel sterkte hiermee, zoals ik in het vorige topic ook al zei, ik heb mijn vorige tinker ook verkocht omdat het niet meer ging en hij en ik het samen niet meer leuk vonden. Dan moet je eerlijk zijn en je paard verkopen. Om dan te zeggen dat het bij een volgend paard weer misgaat vind ik kort door de bocht, dat hoeft helemaal niet! Ook niet als je weer een tinker zou kopen, die heb je echt in totaal verschillende soorten en maten.
Zorg er in ieder geval voor dat je zeker bent dat je er ALLES aan hebt geprobeerd, als je dat gevoel niet voor de volle 100% hebt, krijg je er spijt van, gegarandeerd..

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 20:21

Esme_27 schreef:
Veel sterkte hiermee, zoals ik in het vorige topic ook al zei, ik heb mijn vorige tinker ook verkocht omdat het niet meer ging en hij en ik het samen niet meer leuk vonden. Dan moet je eerlijk zijn en je paard verkopen. Om dan te zeggen dat het bij een volgend paard weer misgaat vind ik kort door de bocht, dat hoeft helemaal niet! Ook niet als je weer een tinker zou kopen, die heb je echt in totaal verschillende soorten en maten.
Zorg er in ieder geval voor dat je zeker bent dat je er ALLES aan hebt geprobeerd, als je dat gevoel niet voor de volle 100% hebt, krijg je er spijt van, gegarandeerd..


bedankt voor de reactie's Ik heb veel geprobeert met Jordy en ik ben nu idd gewoon eerlijk tegenover hem.Het gaat nu gewoon echt niet meer dus dit is echt het beste voor hem en voor mij.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:21

veel sterkte hiermee, tis geen gemakkelijke beslissing die je genomen hebt, maar als Jordy een lieve baas krijgt waar het wel goed gaat en jij een lief paardje hebt gevonden dat wel klikt, dan weet ik zeker dat je blij bent met die beslissing die je toen hebt genomen, al klinkt dit nu toch nog een beetje ongeloofwaardig en hard!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 20:38

wat kl*te dat het echt niet wil gaan.
met mijn fjord heb ik het zelfde mee gemaakt..
ze wou gewoon echt niet luisteren, alsmaar haar eigen zin doen enzo.
werd erook echt chag van.
maar heb niet opgegeven en les blijve houden.
had dr een maand bij mn instructriese op stal gezet, zodat zij haar kon "corrigeren"
dat is dus goed afgelopen, en ben echt blij dat ik haar niet verkocht heb.
maar als jij het al zo lang probeert, is dit misschien het beste.
veel sterkte en hopelijk krijgt hij een lief en serieus om het zomaar te zeggen baas.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:19

Hey meis!! Wat erg dat het echt niet gaat! Maar als je idd alles al hebt geprobeerd is dit denk ik de beste oplossing, Denk maar.. het is goed voor Jordy & voor jouw. Dan zijn jullie beide blij met deze keuze. Op een gegeven moment gaat het niet meer en ja..dan sta je idd voor deze beslissing.Sterkte en je kan me pben als je wilt!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 21:22

Het lijkt me ontzettend moeilijk om je paardje te verkopen, maar als het niet klikt, toch het beste voor jullie beiden.
Heel veel sterkte ermee!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:25

veel succes met het vinden van een leuk paardje,gewoon blijven zoeken ook voor jou is er vast een paardje te koop die bij je past.

Laatst bijgewerkt door nokemi op 05-12-02 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 12:10

bedankt voor de lieve reactie's!
Het is ook ontzettend moeilijk om deze beslissing te nemen.Ik kon er vanacht weer niet door slapen
Laatst bijgewerkt door Tin op 05-12-02 18:28, in het totaal 2 keer bewerkt

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:41

hartsikke veel succes de komende tijd meid,en zeker een goed voornemen om daar geen paardje meer te kopen.