pony aan de wandel, deel tuig stuk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

pony aan de wandel, deel tuig stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 23:25

Mijn jongste moet van mij altijd uit de buurt blijven tijdens het in- en uitspannen van de Shet. Ze haalt namelijk soms de meest vreemde toeren uit.

Vandaag hadden we weer een ritje gemaakt, ook ter voorbereiding op het Sint-vervoer a.s. donderdag. Het was prima verlopen, de nieuwe verzorgster (sinds een maand of 2,5 alweer) was mee en Giant gedroeg zich keurig.
Ik vroeg haar thuis Giant even vast te houden terwijl ik de strengen losmaakte. Giant wil altijd nogal snel weg op dat moment dus dat is even doorwerken. Uitgerekend op dat moment ging mijn jongste lopen klieren met de leidsels waardoor Giant achteruit begon te lopen. Ik had de strengen en een boom los maar de ander lukte even niet zo snel, die bleef een beetje hangen. Giant begon wat te mopperen en dat was te veel voor de verzorgster die een gilletje slaakte en losliet.
"Aha" dacht Giant en ging al mini bokjes gevend aan de haal maar helaas volgde de kar omdat die ene boom nog hing.
Dat was toch even schrikken omdat mijn kindjes vlak achter de kar stonden en ik ze niet kon wegtrekken.

Maar Giant zou Giant niet zijn als hij na drie meter niet gedacht had dat het toch allemaal te veel werk was. Enige hele vervelende was dat de singel blijkbaar was blijven hangen (iemand die losgemaakt?) en nu stuk is.
Maar de eigenaar van de ruitersportwinkel in Sterksel had begrip voor het feit dat we donderdag Sint niet kunnen laten zitten en heeft beloofd dat hij woensdag de reparatie klaar zal hebben.

Onze paardenverzorgster moet nog even leren dat je niet snel los moet laten en ik moet duidelijk weer wat meer handigheid krijgen in het uitspannen Bloos
Ik mijn jonste wel even "uitgelegd" dat ik dit niet zo'n goede actie
vond


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 00:32

Ze durft niet recht voor een paard te gaan staan, zelfs niet als die maar 1 meter is Haha! Ze gaat er ook niet echt vlak naast staan en stapt wel erg snel opzij.
Ze heeft dat zo geleerd en dat zit er ingebakken. Toen ik de Welsh K moest ontwormen schrok zij ook al harder dan de pony en moest ik daarna gaan vangen omdat ze dan van schrik los laat maar goed, die had geen kar achter zich.

Verder is het echt een schat van een kind en ben ik heel blij met haar.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 02:13

Oef, nu maar hopen dat die reparatie sneller zal gaan Haha!

Ik zal morgen eens informeren naar je deken Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, frutsel05, Googlebot, Josien_, MaanNaam, Nele80, Ruai, sterregoud, Titsia, wisja, Zinzi_jewel en 120 bezoekers