Olympus staat op Schiphol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Olympus staat op Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 20:48

Want hij mag gaan vliegen!!!! Gister is ie naar Schiphol verhuisd en vanuit daar gaat ie naar zn nieuwe baasjes in Amerika! Toch nog snel gegaan met de verkoop, hij heeft in totaal maar 3 weekjes bij ons op stal gestaan. Nu maar hopen dat zn nieuwe baasjes t heel erg leuk met m gaan hebben en dat hij leuke nieuwe vriendjes krijgt. K zal m wel missen... T gekke beest heeft t toch maar mooi voor elkaar, gewoon mooi zijn en dan naar Amerika verkocht worden Lovers

Verder was t vandaag weer hard werken aangezien Gerald behoorlijk ziek was en dus na 2 uurtjes op stal te zijn geweest weer naar huis is gegaan. Ik heb de rest van de dag de stal verzorgd en de paarden beweging gegeven, lekker in t zonnetje gelongeerd. Best te doen zo Haha! Morgen waarschijnlijk weer naar stal zodat Gerald even een beetje uit kan zieken... hoop maar dat ie snel weer beter is!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:02

Zo zo
dat zal tie niet zo leuk vinden denk ik
maar ik hoop ook dat ie het naar zijn zin heeft in amerika

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:55

Jeetje!
Helemaal naar Amerika vliegen... dat heb IK zelfs nog nooit gedaan haha.
Heb zelfs nog nooit gevlogen althans niet met een vliegtuig.
WEL zelf, van een bokkende Cerise af en dan een boogje en hup zandhappen. Extreme duivel

Amerika, de vader van Cerise is daar ook naartoe verkocht.
Hij liep eerst millitary op Olympisch niveau in Duitsland, en is daarna naar Amerika verkocht aan een nogal rijk persoon haha.
Maar voordat hij erheen ging heeft-ie nog een leuke dochter gehad die nu mij regelmatig lastig valt grijnz. Ze is net zo'n crosser als hij en ook zo eigenwijs! *LOL*

Ik hoop dat dat paard het een beetje naar z'n zin krijgt daar.
En ik hoop voor jou dat Gerald weer snel beter is, de griep schijnt echt te heersen trouwens! Frusty
Peter mijn man is ook geveld, en ik loop ook te snotteren, iedereen hier eigenlijk.
Veel sterkte en blijf zelf gezond!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:47

Wat ik me nou afvraag hè... heb je enig idee hoeveel dat kost? Een paard met het vliegtuig vervoeren dus? Zou ik wel eens willen weten...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:11

ik ben idd ook wel benieuwd hoe veel het kost om een paard naar amerika te halen, heb echt geen idee namelijk!!! Vliegkosten komen dan nog eens bij de prijs van t paard op en zo wordt je paard wel errug duur denk ik. Maar ach als je toch al zat geld hebt.... Knipoog

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:21

Meavey schreef:
Wat ik me nou afvraag hè... heb je enig idee hoeveel dat kost? Een paard met het vliegtuig vervoeren dus? Zou ik wel eens willen weten...


Een hoop hehe Tong uitsteken Het totale plaatje komt op ongeveer $4000 voor een ruin of hengst/merrie onder de 2 jaar oud. Dit is inclusief quarantaine, bloedwerk, vliegticket etc. Een merrie kost in totaal zo'n $7000 en een hengst komt ergens rond de $10000 (zo'n 25000 guldentjes dus Bloos Bloos )

Waar gaat het paard heen Maaike?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 22:27

Onder de twee jaar zeg je, Olympje is 6 jaar. Is het dan nog weer duurder?? pff je moet t er maar voor over hebben hoor voor een paard met zo'n rare witte kop Lovers (foto in mn profiel Haha! ). Ik heb geen idee waar olympus helemaal heen gaat in Amerika en ik denk ook niet dat Gerald t weet... helaas...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:40

Oops, sorry dat heb ik niet helemaal duidelijk neergezet: ik bedoel ruinen zijn $4000 en hengsten en merries onder de 2 zijn ook $4000. Dus Olympus is dus niet nog duurder Haha!

Het kost een hoop meer voor hengsten en merries boven de 2 jaar.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 16:54

haha ok dan is dat duidelijk Haha! maar $4000 is nog steeds niet niks om je paard naar Amerika toe te halen...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 17:57

Pril"]
[quote="Meavey schreef:
Wat ik me nou afvraag hè... heb je enig idee hoeveel dat kost? Een paard met het vliegtuig vervoeren dus? Zou ik wel eens willen weten...


Een hoop hehe Tong uitsteken Het totale plaatje komt op ongeveer $4000 voor een ruin of hengst/merrie onder de 2 jaar oud. Dit is inclusief quarantaine, bloedwerk, vliegticket etc. Een merrie kost in totaal zo'n $7000 en een hengst komt ergens rond de $10000 (zo'n 25000 guldentjes dus Bloos Bloos )

Waar gaat het paard heen Maaike?
[/quote]

Merries zijn duurder om te vervoeren hoor...
Heel veel buitenlanders willen geen merries omdat die transport kosten hoger liggen...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 02:17

Wat krom dat het vervoer van merries meer kost. Zijn ze soms bang dat je er twee voor de prijs van 1 vervoert? Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 04:32

Jantien schreef:
Wat krom dat het vervoer van merries meer kost. Zijn ze soms bang dat je er twee voor de prijs van 1 vervoert? Haha!


Hihi nee hoor, je mag 2 voor de prijs van 1 vervoeren Haha! Oftewel een drachtige merrie kost niets extra.

De reden dat een merrie duurder is dan een ruin komt omdat een merrie onder de fokdieren valt. Met dekken etc. kunnen weer ziektes verspreid worden en voor deze ziektes moet neg. getest worden. De merrie moet na de eerste quarantaine bij het vliegveld nog eens een keer door naar een CEM quarantaine waar ze ongeveer 2 weken moet blijven. Als ze negatief test wordt ze na die 2 weken gereleased en kan de nieuwe eigenaar haar ophalen. Een hengst is weer een ander verhaal, daar worden enorm zware quarantaine eisen aan gesteld. Een hengst blijft zelfs een maand in quarantaine.

En een ruin is lekker makkelijk, die hoeft maar 2 daagjes in quarantaine en is dan vrij. Overigens vallen hengsten en merries onder de 2 dus nog niet onder de fokdieren en daarvoor gelden de zelfde quarantaine eisen als voor de ruinen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 04:40

vanda's"]
[quote="Pril"][quote="Meavey schreef:
Wat ik me nou afvraag hè... heb je enig idee hoeveel dat kost? Een paard met het vliegtuig vervoeren dus? Zou ik wel eens willen weten...


Een hoop hehe Tong uitsteken Het totale plaatje komt op ongeveer $4000 voor een ruin of hengst/merrie onder de 2 jaar oud. Dit is inclusief quarantaine, bloedwerk, vliegticket etc. Een merrie kost in totaal zo'n $7000 en een hengst komt ergens rond de $10000 (zo'n 25000 guldentjes dus Bloos Bloos )

Waar gaat het paard heen Maaike?
[/quote]

Merries zijn duurder om te vervoeren hoor...
Heel veel buitenlanders willen geen merries omdat die transport kosten hoger liggen...
[/quote]

Ik zeg toch ook dat merries duurder zijn dan ruinen? Verward Overigens verkoopt een goede merrie net zo goed hoor. Het zijn doorgaans dure sportpaarden die de overstap maken dus daar vallen die 3000 extra dollartjes bij in het niet. Bovendien kan een goede merrie na de sportcarriere ook nog eens dienst doen voor de fokkerij. Een hengst kun je beter laten castreren voor transport en dat gebeurt ook veel. Tenzij het om een hele goede goedgekeurde dekhengst gaat.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:19

Is dit nou inclusief de kosten van het paard zelf, of alleen de vervoerskosten? Ik heb namelijk zitten dromen bij een site voor amerikaanse miniatuurpaardjes, en het lijkt me echt geweldig als ik er ooit eens ééntje deze kant op zou kunnen halen... Schijnheilig